23 Aralık Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Haberler

“Dijital tüketici perakende sektörünü dönüştürdü”

Marketing Türkiye
19 Mayıs 2016
1 dk okuma

GFK Tüketici Deneyimleri & Tercihleri Konferansı’nda konuşan Media Markt Türkiye İcra Kurulu Başkanı Yenal Gökyıldırım şunları söyledi: “En iyi hizmeti ve en kaliteli ürün seçeneklerini en uygun fiyatlarla sunmak üzerine kurulu stratejimiz doğrultusunda dünyadaki trendleri, tüketicilerimizin satın alma alışkanlıklarını, talep ve ihtiyaçlarını yakından takip ediyoruz. Tüketici elektroniği pazarında 2011’den 2015 yılına kadar her yıl ortalama yüzde 17’lik bir büyüme gerçekleşti. Online perakende hacmi de büyümeye devam ediyor. Geçtiğimiz 2,5 yıla göre bir değerlendirme yaptığımızda online kanalımızdaki satışlarda %120 oranında bir artış gerçekleştiğini görüyoruz. Dijital entegrasyonun artması ve e-ticaretin yükselişi ile tüketicilerimiz de daha fazla kanaldan alışveriş yapma alışkanlığını kazandı. Araştırmalara göre tüketicilerimizin %56’sı çok kanallı alışverişi tercih ediyor. Bu doğrultuda sadece online alanda hizmet veren global oyuncuların bile fiziksel mağazalarını açmaya başladıklarını görüyoruz.

Bir diğer önemli nokta ise tüketicilerimizin artık sadece fiyat odaklı olmamaları. Onlara alışveriş sürecinde önem verdikleri kriterleri sorduğumuzda, tüketicilerimizin yüzde 60’a yakın bir bölümünün sadece uygun fiyat sunan değil, aynı zamanda iyi hizmet veren markayı tercih ettiğini gördük.”

Etkinlikte Media Markt’ın dijitalleşen dünyada yaptığı çalışmalar hakkında da bilgi veren Yenal Gökyıldırım: “50 bin ürün çeşidimizle, Avrupa’nın 1 numaralı elektronik perakende zinciri Media Markt olarak, Türkiye’nin en çok tercih edilen çok kanallı elektronik perakende zinciri olma yolunda ilerliyoruz. 360 derece müşteri memnuniyeti için mağaza içi memnuniyet araştırmaları, gizli müşteri, sosyal medya gibi çok kanallı müşteri deneyim takip sistemimizi kurduk. Çok kanallı yapımızla müşterilerimize istediği zaman istediği yerden alışveriş olanağı sunuyoruz. Cepten, web’den, app’ten ve tabletten ulaşılabilen satış kanallarımızı çoğaltmanın ve müşterimize uçtan uca bir deneyim yaşatmanın gururunu yaşıyoruz.”

1 YouTube'da son 3 ayın en çok izlenen haber kanalları...
YouTube’da son 3 ayın en çok izlenen haber kanalları…
2 Duygusal yatırımın en parlak objesi: Takı sektörü altın çağını yaşıyor
Duygusal yatırımın en parlak objesi: Takı sektörü altın çağını yaşıyor
3 LinkedIn CEO’su Roslansky’den kariyer uyarısı: Beş yıllık plan dönemi kapandı!
LinkedIn CEO’su Roslansky’den kariyer uyarısı: Beş yıllık plan dönemi kapandı!
4 Türkiye’de gıda takviyesi pazarı büyüyor: Peki, sebep sağlıklı yaşam mı yoksa pazarlama sihri mi?
Türkiye’de gıda takviyesi pazarı büyüyor: Peki, sebep sağlıklı yaşam mı yoksa pazarlama sihri mi?
5 Yılın “modern pazarlama projeleri” ödüllendirildi
Yılın “modern pazarlama projeleri” ödüllendirildi
Güncel Haberler
Gökyüzüne uzanan bir parmak: "Görünmez çocuklar" Banksy ile "görünür" oldu!
Gökyüzüne uzanan bir parmak: “Görünmez çocuklar” Banksy ile “görünür” oldu!
Burger King’ten "bir aile yemeği felaketi..."  
Burger King’ten “bir aile yemeği felaketi…”  
TDK, 2025’in kelimesini halk oylamasına açtı
TDK, 2025’in kelimesini halk oylamasına açtı
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Türk Telekom’da görev değişimi: RTÜK Başkanı Ebubekir Şahin CEO koltuğuna oturuyor
Haberler
Türk Telekom’da görev değişimi: RTÜK Başkanı Ebubekir Şahin CEO koltuğuna oturuyor
İrem Alimoğlu
24 Ekim 2025
Müşteri sadakati oyunlaştırma ile yeni bir boyut kazanıyor
Haberler
Müşteri sadakati oyunlaştırma ile yeni bir boyut kazanıyor
Advertorial
4 hafta önce
Haftanın marka-ajans iş birlikleri (21-27 Kasım)
Haberler
Haftanın marka-ajans iş birlikleri (21-27 Kasım)
Sena Tufan
4 hafta önce
Zorunlu servis ve masa ücretleri tarihe karışıyor
Haberler
Zorunlu servis ve masa ücretleri tarihe karışıyor
Sena Tufan
3 hafta önce
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.