22 Aralık Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Haberler

“Dijital tüketici perakende sektörünü dönüştürdü”

Marketing Türkiye
19 Mayıs 2016
1 dk okuma

GFK Tüketici Deneyimleri & Tercihleri Konferansı’nda konuşan Media Markt Türkiye İcra Kurulu Başkanı Yenal Gökyıldırım şunları söyledi: “En iyi hizmeti ve en kaliteli ürün seçeneklerini en uygun fiyatlarla sunmak üzerine kurulu stratejimiz doğrultusunda dünyadaki trendleri, tüketicilerimizin satın alma alışkanlıklarını, talep ve ihtiyaçlarını yakından takip ediyoruz. Tüketici elektroniği pazarında 2011’den 2015 yılına kadar her yıl ortalama yüzde 17’lik bir büyüme gerçekleşti. Online perakende hacmi de büyümeye devam ediyor. Geçtiğimiz 2,5 yıla göre bir değerlendirme yaptığımızda online kanalımızdaki satışlarda %120 oranında bir artış gerçekleştiğini görüyoruz. Dijital entegrasyonun artması ve e-ticaretin yükselişi ile tüketicilerimiz de daha fazla kanaldan alışveriş yapma alışkanlığını kazandı. Araştırmalara göre tüketicilerimizin %56’sı çok kanallı alışverişi tercih ediyor. Bu doğrultuda sadece online alanda hizmet veren global oyuncuların bile fiziksel mağazalarını açmaya başladıklarını görüyoruz.

Bir diğer önemli nokta ise tüketicilerimizin artık sadece fiyat odaklı olmamaları. Onlara alışveriş sürecinde önem verdikleri kriterleri sorduğumuzda, tüketicilerimizin yüzde 60’a yakın bir bölümünün sadece uygun fiyat sunan değil, aynı zamanda iyi hizmet veren markayı tercih ettiğini gördük.”

Etkinlikte Media Markt’ın dijitalleşen dünyada yaptığı çalışmalar hakkında da bilgi veren Yenal Gökyıldırım: “50 bin ürün çeşidimizle, Avrupa’nın 1 numaralı elektronik perakende zinciri Media Markt olarak, Türkiye’nin en çok tercih edilen çok kanallı elektronik perakende zinciri olma yolunda ilerliyoruz. 360 derece müşteri memnuniyeti için mağaza içi memnuniyet araştırmaları, gizli müşteri, sosyal medya gibi çok kanallı müşteri deneyim takip sistemimizi kurduk. Çok kanallı yapımızla müşterilerimize istediği zaman istediği yerden alışveriş olanağı sunuyoruz. Cepten, web’den, app’ten ve tabletten ulaşılabilen satış kanallarımızı çoğaltmanın ve müşterimize uçtan uca bir deneyim yaşatmanın gururunu yaşıyoruz.”

1 YouTube'da son 3 ayın en çok izlenen haber kanalları...
YouTube’da son 3 ayın en çok izlenen haber kanalları…
2 Duygusal yatırımın en parlak objesi: Takı sektörü altın çağını yaşıyor
Duygusal yatırımın en parlak objesi: Takı sektörü altın çağını yaşıyor
3 Türkiye’de gıda takviyesi pazarı büyüyor: Peki, sebep sağlıklı yaşam mı yoksa pazarlama sihri mi?
Türkiye’de gıda takviyesi pazarı büyüyor: Peki, sebep sağlıklı yaşam mı yoksa pazarlama sihri mi?
4 LinkedIn CEO’su Roslansky’den kariyer uyarısı: Beş yıllık plan dönemi kapandı!
LinkedIn CEO’su Roslansky’den kariyer uyarısı: Beş yıllık plan dönemi kapandı!
5 Canva'dan 2026 tasarım trendleri: "Kusursuzluk" yerini "karakter"e bırakıyor
Canva’dan 2026 tasarım trendleri: “Kusursuzluk” yerini “karakter”e bırakıyor
Güncel Haberler
“Yılın İtibarlıları”nı belirleyen The ONE Awards’ta araştırma süreci başladı...
“Yılın İtibarlıları”nı belirleyen The ONE Awards’ta araştırma süreci başladı…
ŞOK Market, Dünya Trip Atma Günü'nü "Peki" ile kutladı
ŞOK Market, Dünya Trip Atma Günü’nü “Peki” ile kutladı
Bvlgari Türkiye’nin yeni marka elçisi Afra Saraçoğlu oldu...
Bvlgari Türkiye’nin yeni marka elçisi Afra Saraçoğlu oldu…
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Toprak Razgatlıoğlu üçüncü kez dünya şampiyonu!
Haberler
Toprak Razgatlıoğlu üçüncü kez dünya şampiyonu!
Nafizcan Önder
20 Ekim 2025
Z kuşağı için yapay zeka vazgeçilmez! Peki ama neden?
Haberler
Z kuşağı için yapay zeka vazgeçilmez! Peki ama neden?
İrem Alimoğlu
26 Ekim 2025
Passo, yenilenen platformu ve e-ticaret hizmeti ile kullanıcı deneyimini genişletiyor
Haberler
Passo, yenilenen platformu ve e-ticaret hizmeti ile kullanıcı deneyimini genişletiyor
Marketing Türkiye
18 Kasım 2025
Reboom, influencer marketing sahnesine giriş yaptı
Haberler
Reboom, influencer marketing sahnesine giriş yaptı
Nafizcan Önder
6 Ekim 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.