27 Kasım Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Haberler

“Dijital tüketici perakende sektörünü dönüştürdü”

Marketing Türkiye
19 Mayıs 2016
1 dk okuma

GFK Tüketici Deneyimleri & Tercihleri Konferansı’nda konuşan Media Markt Türkiye İcra Kurulu Başkanı Yenal Gökyıldırım şunları söyledi: “En iyi hizmeti ve en kaliteli ürün seçeneklerini en uygun fiyatlarla sunmak üzerine kurulu stratejimiz doğrultusunda dünyadaki trendleri, tüketicilerimizin satın alma alışkanlıklarını, talep ve ihtiyaçlarını yakından takip ediyoruz. Tüketici elektroniği pazarında 2011’den 2015 yılına kadar her yıl ortalama yüzde 17’lik bir büyüme gerçekleşti. Online perakende hacmi de büyümeye devam ediyor. Geçtiğimiz 2,5 yıla göre bir değerlendirme yaptığımızda online kanalımızdaki satışlarda %120 oranında bir artış gerçekleştiğini görüyoruz. Dijital entegrasyonun artması ve e-ticaretin yükselişi ile tüketicilerimiz de daha fazla kanaldan alışveriş yapma alışkanlığını kazandı. Araştırmalara göre tüketicilerimizin %56’sı çok kanallı alışverişi tercih ediyor. Bu doğrultuda sadece online alanda hizmet veren global oyuncuların bile fiziksel mağazalarını açmaya başladıklarını görüyoruz.

Bir diğer önemli nokta ise tüketicilerimizin artık sadece fiyat odaklı olmamaları. Onlara alışveriş sürecinde önem verdikleri kriterleri sorduğumuzda, tüketicilerimizin yüzde 60’a yakın bir bölümünün sadece uygun fiyat sunan değil, aynı zamanda iyi hizmet veren markayı tercih ettiğini gördük.”

Etkinlikte Media Markt’ın dijitalleşen dünyada yaptığı çalışmalar hakkında da bilgi veren Yenal Gökyıldırım: “50 bin ürün çeşidimizle, Avrupa’nın 1 numaralı elektronik perakende zinciri Media Markt olarak, Türkiye’nin en çok tercih edilen çok kanallı elektronik perakende zinciri olma yolunda ilerliyoruz. 360 derece müşteri memnuniyeti için mağaza içi memnuniyet araştırmaları, gizli müşteri, sosyal medya gibi çok kanallı müşteri deneyim takip sistemimizi kurduk. Çok kanallı yapımızla müşterilerimize istediği zaman istediği yerden alışveriş olanağı sunuyoruz. Cepten, web’den, app’ten ve tabletten ulaşılabilen satış kanallarımızı çoğaltmanın ve müşterimize uçtan uca bir deneyim yaşatmanın gururunu yaşıyoruz.”

1 The TECH Summit'e kayıtlar başladı! Geleceği deneyimlemeye hazır mısınız?
The TECH Summit’e kayıtlar başladı! Geleceği deneyimlemeye hazır mısınız?
2 3 gün, 58 farklı oturum, 84 konuşmacı ve eşsiz bir deneyim... İşte The TECH Summit 2025'in programı!
3 gün, 58 farklı oturum, 84 konuşmacı ve eşsiz bir deneyim… İşte The TECH Summit 2025’in programı!
3 Geleceği kodlayan buluşma: Deloitte Technology Day 2025
Geleceği kodlayan buluşma: Deloitte Technology Day 2025
4 Yapay zeka kadınları iki kat daha fazla tehdit ediyor!
Yapay zeka kadınları iki kat daha fazla tehdit ediyor!
5 B2B Excellence Awards, The TECH Summit’te sahiplerini buluyor
B2B Excellence Awards, The TECH Summit’te sahiplerini buluyor
Güncel Haberler
Yetenek yönetimi ve çalışan deneyimin geleceği The TECH Summit’in EX Sahnesi'nde şekillenecek
Yetenek yönetimi ve çalışan deneyimin geleceği The TECH Summit’in EX Sahnesi’nde şekillenecek
B2B Excellence Awards, The TECH Summit’te sahiplerini buluyor
B2B Excellence Awards, The TECH Summit’te sahiplerini buluyor
Tabuların gölgesinde büyüyen pazar: Menstrüel ürünler
Tabuların gölgesinde büyüyen pazar: Menstrüel ürünler
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Coca-Cola’dan beş yıl sonra gelen yeni yıl lezzeti: Holiday Creamy Vanilla
Haberler
Coca-Cola’dan beş yıl sonra gelen yeni yıl lezzeti: Holiday Creamy Vanilla
İrem Alimoğlu
2 hafta önce
Sektörün güçlü oyuncuları bir arada: İsteğe Bağlı Yayıncılar Derneği kuruldu
Haberler
Sektörün güçlü oyuncuları bir arada: İsteğe Bağlı Yayıncılar Derneği kuruldu
Nafizcan Önder
25 Eylül 2025
Meta’dan flört dünyasına yapay zeka dokunuşu
Haberler
Meta’dan flört dünyasına yapay zeka dokunuşu
Nafizcan Önder
23 Eylül 2025
Haftanın marka-ajans iş birlikleri (31 Ekim-6 Kasım)
Haberler
Haftanın marka-ajans iş birlikleri (31 Ekim-6 Kasım)
Sena Tufan
3 hafta önce
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.