24 Mayıs Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Dijital reklam pazarı 2015 yılının ilk 6 ayında 789,3 milyon TL'ye ulaştı
Haberler

Dijital reklam pazarı 2015 yılının ilk 6 ayında 789,3 milyon TL’ye ulaştı

Marketing Türkiye
20 Ekim 2015
2 dk okuma

2015 Yarıyıl AdEx-TR dijital reklam yatırımları sonuçları, IAB Türkiye tarafından açıklandı. İlk 6 ay sonuçlarına göre dijital reklam yatırımları, 2014 yarıyılına oranla yüzde 21,3 oranında artarak 789,3 Milyon TL’ ye ulaştı. 2014’ün aynı dönemine oranla en çok artış görülen kategoriler ise yine mobil gösterim reklamları (%69,9) ve video reklamları (%43,3) oldu.

Bu yıl araştırma kapsamında ilk kez Sosyal medya ve Programatik yatırımları da incelendi. Sonuçlara göre, 2015’in ilk yarısında Programatik yatırımlarının 30,7 Milyon TL olduğu görülürken, sosyal medya yatırımları 99,5 Milyon TL olarak kaydedildi.

IAB Türkiye’nin yaptığı açıklamaya göre, display reklam yatırımları 2015 ilk 6 ayında 295,7 milyon TL oldu. Display reklamlar kategorisinde en büyük payı 198,5 milyon TL ile gösterim ya da tıklama bazlı reklam yatırımları aldı. Video reklam yatırımları 61,1 milyon TL olarak gerçekleşirken, sponsorluk reklam yatırımları 20,8 milyon TL’ye, gelir paylaşımlı reklam yatırımları ise 15,4 milyon TL’ye ulaştı.

2015 yarıyıl yatırımlarında bir bir önceki senenin aynı dönemine oranla en çok artış görülen kategoriler ise 2014’de olduğu gibi mobil gösterim reklamları (%69,9) ve video reklamları (%43,3) oldu. Arama motoru reklam yatırımları 2015’in ilk 6 ayında 413,9 milyon TL‘ye ulaşırken, arama motoru reklam yatırımlarının alt kategorilerinde yer alan ücretli sıralama 269,8 milyon TL’ye; arama motoru görüntülü reklam yatırımları ise 144,1 milyon TL’ye çıktı.

Bu dönemde 32,8 Milyon TL’ye ulaşan mobil reklam yatırımları kategorisinde, mobil gösterim reklam yatırımları 16,8 milyon TL; mobil opt-in SMS/MMS yatırımları ise 16,1 milyon TL oldu. İnternet ilan sayfası reklam yatırımları 40,1 milyon TL’ye ulaştı. E-posta yatırımları yılın ilk yarısında yürürlüğe giren Elektronik Ticaretin Düzenlenmesi Hakkında Kanun’un da etkisiyle %11,5 düşüş yaşadı ve 2,9 Milyon TL oldu. Oyun içi reklamlar ise bu dönemde 3,8 milyon TL’ye yükseldi.

IAB Türkiye Başkanı Dr. Mahmut Kurşun, ‘Dijital, dünyada ve Türkiye’de reklam endüstrisinin çekici gücü konumunda. Rakamlar bunu net biçimde ortaya koyuyor. Genel bir hesaplamayla ilk 6 ay itibarıyla dijitalin toplamdan aldığı payın %24’e yaklaştığını görüyoruz. Bu da sene başındaki tahminlerimizi doğruluyor.’ dedi. Kurşun sözlerini, ‘Bu raporda ilk kez programatik ve sosyal medya yatırımlarını ayrı olarak irdeledik. IAB Avrupa’nın son programatik raporunda önemli veriler var. Avrupa’da programatik toplam büyüklüğü 3.65 milyar €’ya ulaşmış durumda. Bunun içinde mobil programatik %240’lık büyüme oranıyla, desktop ise 2.9 milyar €’luk hacmiyle öne çıkıyor. Türkiye’nin dünya ve Avrupa trendlerini izleyen çizgisini dikkate aldığımızda, önümüzdeki dönemde programatik satın almanın online ve mobil platformlarda gelişeceğini ön görebiliriz.’ diyerek tamamladı.

Kategori 2015 İlk 6 Ay Milyon TL

Dijital Reklam Yatırım Toplamı* 789,3*

Display Reklam Yatırımları 295,7

Gösterim ya da tıklama bazlı reklam yatırımları 198,5

Video reklam yatırımları 61,1

Sponsorluk yatırımları 20,8

Gelir paylaşımı reklam yatırımları 15,4

Arama Motoru Reklam Yatırımları 413,9

Ücretli sıralama yatırımları 269,8

Arama motoru görüntülü reklam ağı yatırımları 144,1

Mobil Reklam Yatırımları 32,8

Mobil gösterim reklam yatırımları 16,8

Mobil opt-in SMS/MMS yatırımı 16,1

İlan Sayfaları Reklam Yatırımları 40,1

İlan sayfaları reklam yatırımları 40,1

Diğer 6,7

E-posta 2,9

Oyun-içi reklam 3,8

*Tüm rakamlar IAB Türkiye tahminidir. Yaratıcı işler, CRM çalışmaları, SEO yatırımları hariçtir.

Programatik 30,7

Sosyal medya 99,5

1 Yeni nesil sekülerler: Seküler yaşayıp dindar ölmek!
Yeni nesil sekülerler: Seküler yaşayıp dindar ölmek!
2 Türkiye’nin gençlik markaları
Türkiye’nin gençlik markaları
3 Yapay zeka ile hazırlanan reklam filmleri ne kadar başarılı?
Yapay zeka ile hazırlanan reklam filmleri ne kadar başarılı?
4 Tavsiye şampiyonu markalar!
Tavsiye şampiyonu markalar!
5 adidas, müşterilerin verilerinin çalındığını açıkladı
adidas, müşterilerin verilerinin çalındığını açıkladı
Güncel Haberler
Her 10 teknoloji liderinden 8'i FOMO yaşıyor!
Her 10 teknoloji liderinden 8’i FOMO yaşıyor!
Üretken yapay zeka, ajan yapay zeka ve silahlandırılmış yapay zeka: Aradaki fark ne? 
Üretken yapay zeka, ajan yapay zeka ve silahlandırılmış yapay zeka: Aradaki fark ne? 
"Peşin ödeme yapan" pazarlamacıların sayısı azalıyor!
“Peşin ödeme yapan” pazarlamacıların sayısı azalıyor!
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Trump’tan yeni ticaret hamlesi: iPhone üretimi ülkeye dönebilir
Haberler
Trump’tan yeni ticaret hamlesi: iPhone üretimi ülkeye dönebilir
İrem Alimoğlu
9 Nisan 2025
“TikDoc” ve “SkinnyTok” tehlikesi: Sosyal medyada yeni nesil aldatmacalar
Haberler
“TikDoc” ve “SkinnyTok” tehlikesi: Sosyal medyada yeni nesil aldatmacalar
İrem Alimoğlu
2 hafta önce
Garanti BBVA ile A&B İletişim'in çeyrek asırlık yolculuğu sona erdi...
Haberler
Garanti BBVA ile A&B İletişim’in çeyrek asırlık yolculuğu sona erdi…
Marketing Türkiye
3 hafta önce
"İnsansız" sürdürülebilirlik oksimoronu
Haberler
“İnsansız” sürdürülebilirlik oksimoronu
Nafizcan Önder
20 Nisan 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.