25 Haziran Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar
    • Konkur
    • Araştırma
    • Atamalar
    • Dijital
    • Kreatif
    • KSS
    • Medya
    • Pazarlama
    • Sosyal Medya
    • Trend
    • Haberler
    • New Step
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Dijital medya şirketlerinin değerleri açıklandı
Haberler

Dijital medya şirketlerinin değerleri açıklandı

Marketing Türkiye
2 Ekim 2015
2 dk okuma

Geleneksel medya şirketleri hala dijitale yoğunlaşma konusunda sıkıntılar yaşarken dijital yayıncıların değerleri her geçen gün artıyor. Geçtiğimiz yıl yatırım şirketlerinden stratejik yatırım odaklı şirketlere kadar birçok kuruluş dijital haber ve medya yayıncılarına tabiri caizse para yağdırdı. Comcast’tan Time Warner ve Bertelsmann’a kadar birçok kuruluş 2014 yılında 800 milyon dolara yakın bir parayı dijital medyaya yatırmış durumda. Buzzfeed, Vox Media ve Business Insider en çok yatırım alan dijital yayıncılardı. Bu yıl da yatırımlar ve hatta satın almalarla geleneksel yayıncıların hedefinde olan dijital medya şirketleri değerlerini artırmaya devam ediyor.

Buzzfeed ve Vox Media, geçtiğimiz aylarda NBC Universal’dan 200 milyon dolarlık yatırım alarak değerini milyar dolara yükseltirken Axel Springer de Business Insider’ı 442 milyon dolara satın aldı.

Buzzfeed’in CEO’su Jonah Perretti’nin 2012 yılında yatırım şirketlerini şikayet etmesi sonrası gelinen nokta dijital yayıncılığın kendini yatırımcılara baskın bir şekilde kabul ettirdiğini de ortaya koyuyor.

 

Tech companies won’t hire reporters, most VCs won’t fund companies that employ them, and both say tech is the key to saving journalism. Ha!

— Jonah Peretti (@peretti) 10 Temmuz 2012

 

Dijital medya şirketlerinin değerleri açıklandı

CB Insights, yaptığı araştırmayla birlikte dijital haber ve medya girişimlerinin değerlerini buldu. Yayıncılığa dergi çıkartarak başlayan ancak sonrasında dijitale ağırlık vererek büyüyen Vice Media’nın 2.5 milyar dolarlık değerlemeyle ilk sırada olduğunu görüyoruz. İkinci sırada ise finans konusunda uzmanlaşan SNL yer alıyor. Üçüncü sırada dijital dünyanın yaramaz çocuğu Buzzfeed 1.5 milyar dolarlık değerle bulunuyor. Dijital medya gücüyle de listede kendine yer bulan The Economist ve Financial Times, geçtiğimiz Temmuz ve Ağustos aylarında büyük meblağlar karşılığında satılmışlardı. Financial Times, 1.3 milyar dolar’a Japon Nikkei’ye satılırken The Economist de %50 hissesini Exor’a satmıştı. Financial Times de The Economist de İngiliz Pearson Grubu’nun elindeydi.

Bu iki büyük marka sonrasında ise aralarında The Verge, Re/Code, Polygon, SB Nation gibi blogların bulunduğu Vox Media bulunuyor. Geçtiğimiz aylarda NBC Universal’dan yatırım alan Vox Media’yı Mergermarket izliyor.

Uzun bir süre boyunca Financial Times’ı ya da The Economist’i almak için uğraşan Alman Axel Springer, Business Insider’ı 442 milyon dolara satın alarak listedeki en büyük yatırımcılardan biri olmaya devam ediyor. Alman devinin diğer dijital medya yatırımları ise Refinery29, OzyMedia ve Mic Media.

kaynak: CB Insights

1 Brandverse Awards
Brandverse Awards kazananları ödüllerine 30 Haziran’da kavuşuyor…
2 En son ne zaman gerçekten mutlu hissettik? Yanıt mutluluk raporunda...
En son ne zaman gerçekten mutlu hissettik? Yanıt mutluluk raporunda…
3 gittigidiyor
eBay, GittiGidiyor’u kapatarak Türkiye pazarına veda ediyor
4 Hepsiburada'ya Amazon modeli: Premium üyelerine BluTV ücretsiz olacak
Hepsiburada’ya Amazon modeli: Premium üyelerine BluTV ücretsiz olacak
5 Google iMessage ve SMS arasındaki engelleri kaldırmak istiyor
Google’dan Apple’a çağrı: iMessage ile SMS arasındaki engelleri yıkalım
Güncel Haberler
anahtar kelime
Anahtar kelimelerin trendi değişiyor
kişisel veri
Kişisel verileri koruyamayan markaların sonu acı olacak!
Gençler hangi markayla “flört etmek” istiyor?
Gençler hangi markayla “flört etmek” istiyor?
Tatil planları yapıldı
“O olmadan tatile asla gitmem” dediğimiz ürünler hangileri?
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Otomotiv Distribütörleri Derneği'nden kötü haber: Bunlar henüz iyi günler!
Haberler
Otomotiv Distribütörleri Derneği’nden kötü haber: Bunlar henüz iyi günler!
Nafizcan Önder
11 Mayıs 2022
Seyahat harcamaları pandemi öncesi seviyelere ulaştı
Haberler
Seyahat harcamaları yön değiştiriyor
Gizem Yıldız
3 hafta önce
Yeni dünyanın dip dalgası: Dijital göçebelik
Haberler
Yeni dünyanın dip dalgası: Dijital göçebelik
Gizem Yıldız
2 hafta önce
Milli Piyango'dan yeni ikramiye: 2. el otomobil!
Haberler
Milli Piyango’dan yeni ikramiye: 2. el otomobil!
Nafizcan Önder
3 hafta önce
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar

Ortaklar Caddesi Murat Apartmanı No: 29/A
Mecidiyeköy, Şişli/İSTANBUL

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar
    • Konkur
    • Araştırma
    • Atamalar
    • Dijital
    • Kreatif
    • KSS
    • Medya
    • Pazarlama
    • Sosyal Medya
    • Trend
    • Haberler
    • New Step
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.