28 Aralık Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Dijital itibarı korumak için olmazsa olmaz 5 kural
Haberler

Dijital itibarı korumak için olmazsa olmaz 5 kural

Marketing Türkiye
14 Aralık 2017
2 dk okuma

İnternette bir marka ya da kişi hakkında çıkan olumsuz, karalayıcı veya asılsız haberler dijital itibarı zedeleyebiliyor. Peki online dünyadaki saygınlığın yolu nereden geçiyor?

Dijital itibar markalar için büyük önem taşıyor. Günümüzde insanlar artık bir kişi veya kurum hakkında bilgi alabilmek için ilk olarak arama motorlarına başvuruyor. Arama motorlarında karşılaşılan en ufak bir olumsuz haber ise algıları doğrudan etkilemeye yetiyor.

Dijital dünyadaki olumsuz içerikler anlık tüketici davranışlarını doğrudan etkilerken, uzun vadede marka itibarını ve imajını sarsabiliyor. İnternette kişi, kurum ve markalar hakkında yapılan asılsız, küçük düşürücü ve karalayıcı haberler hızla yayılarak bilgi kirliliğine, kişi ve kurumların itibarının zedelenmesine ve istenmeyen durumların ortaya çıkmasına neden olabiliyor. Araştırmalara göre internette gördüğümüz olumlu yorum ve bilgileri 3 kişi ile paylaşırken, olumsuz haber, yorum ve bilgileri en az 7 arkadaşımıza iletiyoruz. Bu da imaj zedelenmesine yol açacak olumsuz haberlerin nasıl daha hızlı yayıldığını gösteriyor.

İnternette asılsız haberlerin kaldırılması konusunda faaliyet gösteren E-Koruma.net’in Genel Müdür Yardımcısı Esra Topal dijital itibarı korumak için olmazsa olmaz 5 maddeyi şöyle sıraladı:

  1. Gizlilik sözleşmesi imzalayın: Bireysel veya kurumsal markanız ile yapacağınız işlemlerde çalıştığınız kurum ve kuruluşlarla mutlaka gizlilik sözleşmesi imzalayın. Bu sadece sizi değil çalıştığınız kurumları da güvence altına alacaktır. Fikir hırsızlığı ve şirket sırlarının yayılmasının önüne geçmek için gizlilik sözleşmesi büyük önem taşıyor. Sözleşme sayesinde hem bilgileriniz korunacak, hem de hukuki olarak korunma altına alınacaksınız.
  1. Arama sonuçlarını kontrol edin: Kullanıcıların bir marka veya kişi ile hakkında ilk bilgi edinme yeri arama motorlarıdır. Hakkınızda çıkmış olan olumlu veya olumsuz haberler, görseller veya videolar doğrudan satış ve itibar kanallarınızı etkileyecektir. Özellikle online alışveriş dışında satın alma kararı veren kişiler, arama sonuçlarındaki detayları inceleyerek mağazalarınıza ziyaret gerçekleştirebilir. Örneğin beyaz eşya satın almak isteyen kişiler çevrimiçi bir araştırmadan sonra fiziki olarak satın alma işlemini gerçekleştirebilmektedir.
  1. Olmazsa olmaz sosyal medya: Hakkınızda başkaları tarafından paylaşılmış veya kendi paylaştığınız her gönderinin dijital ortamda saklandığını unutmayınız. Kullanmış olduğunuz tüm sosyal medya hesaplarında aktif olmalısınız, olası bir krizde hemen haberdar olabilirsiniz.
  1. Şikayet yönetimi: Müşterilerinizden gelen olumlu veya olumsuz bütün isteklere cevap vermelisiniz. Müşteriler ile arasında duygusal bir bağ kuran firmalar şikâyet veya olası krizlerde daha az etkilenecektir. Şikâyetler sayesinde markanız için olumsuz olabilecek birçok durumu olumlu hale getirebilirsiniz. Yapılan şikâyetin düzeltilmesi hem sadık müşterilerinizi elinizde tutmaya, hem de yeni müşteriler kazanmanıza olanak sağlar. En önemlisi bir sonraki satın alma işleminde müşteri mağduriyet yaşasa bile çözüleceğinden emin olur, güven duygusu gelişir.
  1. Alarm oluşturma: Hakkınızda yapılan yorumları, yayınlanmış haber, görsel ve içerikleri takip edebileceğiniz alarm oluşturmanızı tavsiye ediyoruz. Böylelikle olumlu veya olumsuz yorumlara daha erken ulaşmanız mümkün olur. Hakkınızda yayınlanmış asılsız, karalayıcı, gerçeği yansıtmayan haberler için ise mutlaka işin ehli olan uzmanlara başvurun.
1 Yapay zeka nedeniyle işten çıkarma yapan şirketler belli oldu!
Yapay zeka nedeniyle işten çıkarma yapan şirketler belli oldu!
2 Bir metnin yapay zeka tarafından yazıldığı nasıl anlaşılır?
Bir metnin yapay zeka tarafından yazıldığı nasıl anlaşılır?
3 Yılbaşı hediyelerinde "değer" dönemi: Tüketici artık kontrollü harcıyor
Yılbaşı hediyelerinde “değer” dönemi: Tüketici artık kontrollü harcıyor
4 The One Awards'da ilk 3'e kalan markalar belli oldu!
The One Awards’da ilk 3’e kalan markalar belli oldu!
5 ŞOK Market, Dünya Trip Atma Günü'nü "Peki" ile kutladı
ŞOK Market, Dünya Trip Atma Günü’nü “Peki” ile kutladı
Güncel Haberler
Sınıf farkı büyüyor: Yüksek gelirliler gıdaya, düşük gelirlilerden 3 kat fazla para harcıyor
Sınıf farkı büyüyor: Yüksek gelirliler gıdaya, düşük gelirlilerden 3 kat fazla para harcıyor
Bir sorunumuz var, ancak ümidimiz daha çok var...
Bir sorunumuz var, ancak ümidimiz daha çok var…
3 milyon hane, 15 günde bir ağrı kesici alıyor!
3 milyon hane, 15 günde bir ağrı kesici alıyor!
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

İş dünyasında haftanın atamaları (20-26 Aralık)
Haberler
İş dünyasında haftanın atamaları (20-26 Aralık)
Nafizcan Önder
2 gün önce
Avrupa şekerleme sektörünün en prestijli ödülünün sahibi Şölen oldu
Haberler
Avrupa şekerleme sektörünün en prestijli ödülünün sahibi Şölen oldu
Marketing Türkiye
6 Ekim 2025
Yapay zekadan sonra ahvalimiz: "Türkiye’nin yeni dijital rutinleri"
Haberler
Yapay zekadan sonra ahvalimiz: “Türkiye’nin yeni dijital rutinleri”
Marketing Türkiye
4 gün önce
108 milyar dolarlık hamle: Paramount, Warner Bros. için devreye girdi
Haberler
108 milyar dolarlık hamle: Paramount, Warner Bros. için devreye girdi
İrem Alimoğlu
3 hafta önce
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.