7 Kasım Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
‘Dijital çağda Aşk’ araştırması Facebook profilinizin inceleme altında olduğunu gösteriyor!
Haberler

‘Dijital çağda Aşk’ araştırması Facebook profilinizin inceleme altında olduğunu gösteriyor!

Marketing Türkiye
27 Ocak 2016
2 dk okuma

 

5 milyondan fazla üyesi bulunan eÇift, ‘Dijital çağda aşk’ konulu bir araştırmasının sonuçlarını açıkladı.

Ankete yaklaşık 1000 kişi katıldı.

Dijital Çağda Aşk araştırmasının dikkat çeken sonuçları ise şöyle:

Yeni tanıştığınız birini İnternet üzerinden araştırır mısınız yoksa hiç bakmam kendim tanırım mı dersiniz sorusuna, araştırmaya katılanların %62’si  İnternet üzerinden araştırırım derken %38’i  araştırmam, kendim tanımaya çalışırım dedi. Biriyle tanıştığınızda ilk hangi sosyal medya hesabına bakarsınız sorusuna ankete katılanların %85’i Facebook derken %9’u Instagram,%4’ü  Linkedin, %2’si  ise Twitter dedi.

Çıkan sonuca göre, Facebook profilinizdeki fotoğraflardan, paylaşımlarınıza, ortak arkadaşlarınızdan ilgili alanlarınıza kadar tüm bilgiler potansiyel sevgiliniz tarafından inceleniyor!

-Sevgilinizle kavga ettiğinize kendinizi nasıl ifade etmeye çalışırsınız diye sorulduğunda katılımcıların %77’si yüz yüze dedi.

-Aklıma geleni telefonumdan sms atarım diyenler %11 ile ikinci sırada yer alırken,  telefonda konuşarak derdimi anlatırım diyenler %9,  uzun bir e-posta atarım diyenler ise katılımcıların sadece %3’üydü.  

-Kavga ya da ayrılıkta ilk sosyal medya hareketiniz ne olur diye sorulduğunda eÇift üyelerinin %46’sı ‘onu hemen arkadaşlıktan çıkarmak’ dedi. Katılımcıların %22’si sosyal medya hesaplarımdan onu engellemek derken %18’i ilişki durumunu değiştirmek, %14’ü  fotoğraflarını silmek dedi.

Sizce sosyal medya ve teknoloji günümüz ilişkilerini pozitif mi negatif mi etkiliyor diye sorulduğunda ankete katılanların %64’ü ilişkilerinin negatif etkilediğini söylerken, %36’sı sosyal medya ve teknolojinin pozitif bir etkisi olduğunu söyledi.

Sevgilinizin sosyal medya hesaplarına gizlice girer miydiniz diye sorulduğunda ise %65’i  hayır derken, %35’i evet tedbiri elden bırakmamak lazım ya da sadece şüphe duyunca sosyal medya hesaplarına bakarım dedi. Teknoloji ve sosyal medya aracılığıyla sevgilinizle 7/24 sürekli iletişimde olmaktan mutlu musunuz sorusuna ise ankete katılanların %40’ı bundan rahatsız olduğunu belirtti.

eÇift Pazarlama Direktörü Seda Dağaşan konuyla ilgili: “Yeni bir ilişkiye dijital ortamda başlayıp, dijital küsen ve barışan sayısı her geçen gün biraz daha artıyor.Bu nedenle ‘Aşk ve ilişkiler’ gibi kavramalarda da bir evrimleşme süreci gözlemiyoruz.  Geçmişte analog aşklar yaşanırdı, şimdi ise aşklar  arkadaşlık sitelerinde farklı şehir hatta ülkelerden kişilerin iki ekran  karşısında online iletişime geçmesi  olarak evrimleşti. İkili ilişki iletişiminde şüphesiz bir bilinç değişimi yaşanıyor. En önemli dönüm noktası  sosyal medya kanalları ve arkadaşlık sitelerinin büyük bir ivme ile artması.” dedi.

 

1 Z kuşağı, "doomscrolling"i azaltıyor; markalarla gerçek hayatta buluşuyor
Z kuşağı, “doomscrolling”i azaltıyor; markalarla gerçek hayatta buluşuyor
2 Ne PR kalacak ne de PR’cı! İletişim nereye?..
Ne PR kalacak ne de PR’cı! İletişim nereye?..
3 Sektörün dilemması: Yapay zeka mı, insan dokunuşu mu?
Sektörün dilemması: Yapay zeka mı, insan dokunuşu mu?
4 Müziğin ritmi değişiyor: Spotify hala zirvede, YouTube Music yükselişe geçti...
Müziğin ritmi değişiyor: Spotify hala zirvede, YouTube Music yükselişe geçti…
5 Ayın öne çıkan global kampanyaları (Ekim 2025)
Ayın öne çıkan global kampanyaları (Ekim 2025)
Güncel Haberler
LÖSEV, lösemi farkındalığına müzik ve dansın gücüyle dikkat çekti
LÖSEV, lösemi farkındalığına müzik ve dansın gücüyle dikkat çekti
İş dünyasında haftanın atamaları (1-7 Kasım)
İş dünyasında haftanın atamaları (1-7 Kasım)
The Tech Summit 2025: Yapay zeka ile güçlendirilmiş gelecek nasıl olacak?
The Tech Summit 2025: Yapay zeka ile güçlendirilmiş gelecek nasıl olacak?
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Bosch'tan önemli adım ancak eksik...
Haberler
Bosch’tan önemli adım ancak eksik…
Ali SAYDAM
4 hafta önce
WhatsApp’a "Yakın Arkadaşlar" özelliği geliyor
Haberler
WhatsApp’a “Yakın Arkadaşlar” özelliği geliyor
İrem Alimoğlu
4 Eylül 2025
Google Haritalar’ın tüm bilgisi artık yapay zekanın hizmetinde
Haberler
Google Haritalar’ın tüm bilgisi artık yapay zekanın hizmetinde
Sena Tufan
3 hafta önce
ChatGPT'de mesajlaşma dönemi başlıyor: “Calpico” kod adlı özellik yolda
Haberler
ChatGPT’de mesajlaşma dönemi başlıyor: “Calpico” kod adlı özellik yolda
Sena Tufan
4 hafta önce
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.