5 Temmuz Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Dijital 2016'da yine çift haneli büyüdü
Haberler

Dijital 2016’da yine çift haneli büyüdü

Marketing Türkiye
21 Mart 2017
2 dk okuma

2016 yılı Dijital Reklam Yatırımları IAB Türkiye tarafından açıklandı. IAB Türkiye AdEx-TR sonuçlarına göre dijital reklam yatırımları, 2015 yılına göre yüzde 13,7 oranında artarak 1.872,4 Milyon TL’ye ulaştı.

IAB Türkiye yetkilileri,sektördeki gelişmelere paralel olarak bu yıl verinin analizinde değişikliğe gidildiğini ve Mobil’in format olmaktan çıkarılarak platform olarak konumlandırıldığını hatırlattı. AdEx-TR analizinde yapılan bir diğer önemli değişiklik ise, Arama Motoru Reklamları başlığı altında artık sadece Ücretli Sıralama Yatırımlarının olması, esasen display olan Arama Motoru Görüntülü Reklam Ağı yatırımlarının Gösterim ya da Tıklama Bazlı Reklam Yatırımlarının içine alınması oldu.

IAB Türkiye’nin yaptığı açıklamaya göre, display reklam yatırımları 2016’da yüzde 11 büyüyerek 1.059,1 milyon TL oldu. Display reklamlar kategorisinde en büyük payı 821,4 milyon TL ile Gösterim ya da Tıklama Bazlı Reklam Yatırımları aldı. Video reklam yatırımları yüzde 34’lük büyümeyle 179,8 milyon TL olarak gerçekleşirken, sponsorluk reklamlarının yerini alan Native 58 milyon TL’ye ulaştı.

Arama Motoru Reklam Yatırımlarının büyüklüğü 706,6 milyon TL olurken, İlan Sayfaları Reklam Yatırımları 91,1 milyon TL’ye çıktı. Geçen yıl Elektronik Ticaretin Düzenlenmesi Hakkında Kanun’un etkisine bağlı olarak küçüldüğü tahmin edilen E-posta, küçülmeyi sürdürdü ve 5,6 milyon TL oldu. Buna karşılık Oyun İçi reklamlar 10 milyon TL’lik büyüklüğe erişti.

1.872,4 milyon TL’lik toplam dijital reklam yatırımlarının 601 milyon TL’si display, arama motoru, ilan sayfaları, e-posta ve oyun içi reklam dahil olmak üzere mobil platformlarda gerçekleşti. 262,4 milyon TL’lik büyüklüğe ulaşan Sosyal Medya reklamlarının yüzde 64’ü mobil cihazlarda yer aldı. 2016’daprogramatik satın almanın artışı sürdü ve büyüklüğü 993,8 milyon TL’ye çıktı.

IAB Türkiye Yönetim Kurulu Başkanı Dr. Mahmut Kurşun 2016 yılını,“Yılın ilk yarısında dijital yüzde 20’lik büyümeyle mükemmel bir performans sergilemişti. Ancak ikinci yarı bilinen nedenlerden ötürü bir yavaşlama yaşandı. Bu da yıl toplamın etkiledi. Ancakyüzde 14’lük bir büyüme yine de bizleri memnun etti. Dijital tüm dünyadaolduğu gibi Türkiye’de de reklam sektörünün çekici gücü olmaya devam ediyor. Öte yandan dijital transformasyon iş dünyasının önemli gündem maddelerinden biri. Accenture Strategy – Digital Disruption Growth Multiplier raporu dijital ekonominin dünya ekonomisinin yüzde 22,5’ini oluşturduğunu ortaya koyuyor. IAB Türkiye’nin Ipsos ve Boğaziçi Üniversitesi İdari Bilimler Fakültesi işbirliğiyle hazırladığı Dijital Reklamın Ekonomiye Katkısı Raporu, dijital reklama yapılan her 1 TL yatırımın milli gelire 17,2 kat olarak yansıdığını; sadece 2015’te dijital reklamın doğrudan ve dolaylı etkileriyle birlikte 1,26 milyon kişilik istihdam yarattığını gösteriyor. Dijital reklam teknolojileri dijital ekonominin temel yapı taşlarından biri, bu nedenle Türkiye’de dijital reklamın büyümesinin sürmesi bir anlamda memleket meselesi.” sözleriyle değerlendirdi.

20152016
Dijital Reklam Yatırım Toplamı1.646,3 TL1.872,4 TL
Display Reklam Yatırımları957,4 TL1.059,1 TL
Gösterim ya da tıklama bazlı777,0 TL821,4 TL
Video reklam yatırımları134,6 TL179,8 TL
Native45,9 TL58,0 TL
Arama Motoru Reklam Yatırımları588,5 TL706,6 TL
Ücretli sıralama yatırımları588,5 TL706,6 TL
İlan Sayfaları Reklam Yatırımları85,7 TL91,1 TL
Diğerleri14,6 TL15,6 TL
E-posta6,2 TL5,6 TL
In-gameadvertising8,5 TL10,0 TL

*Yaratıcı işler, mevcut müşterilere yapılan CRM çalışmaları, SEO yatırımları dahil değildir.

Sosyal Medya Reklam Yatırımları208,1 TL262,4 TL
Sosyal medya reklam yatırımları208,1 TL262,4 TL
Mobil233,5 TL601,0 TL
Programatik78,5 TL993,8 TL

**Sosyal Medya, Mobil ve Programatik, Format Bazlı Dijital Reklam Yatırımları içinde yer aldığından ayrıca toplama eklenmemelidir.

1 Beyaz yakalının sessiz çığlığı: "Tükenmişlik"ten kaçış var mı?
Beyaz yakalının sessiz çığlığı: “Tükenmişlik”ten kaçış var mı?
2 Bentley, 100 yılı aşkın tarihindeki en büyük logo değişikliğini yaptı
Bentley, 100 yılı aşkın tarihindeki en büyük logo değişikliğini yaptı
3 Starbucks’ı Çin’de tahtından indiren Luckin Coffee, şimdi ABD pazarında
Starbucks’ı Çin’de tahtından indiren Luckin Coffee, şimdi ABD pazarında
4 İkinci el otomobil pazarının Z raporu...
İkinci el otomobil pazarının Z raporu…
5 Suriyeliler dönmek istemiyor! Nedeni ise Suriye değil...
Suriyeliler dönmek istemiyor! Nedeni ise Suriye değil…
Güncel Haberler
Özge Akçizmeci yazdı: "Bu yıl Cannes Lions’tan neler öğrendik?"
Özge Akçizmeci yazdı: “Bu yıl Cannes Lions’tan neler öğrendik?”
Konut talebinde bayram etkisi: Satılıkta düşüş, kiralıkta artış
Konut talebinde bayram etkisi: Satılıkta düşüş, kiralıkta artış
Yaratıcılığın rotası yeniden oluşturuluyor!
Yaratıcılığın rotası yeniden oluşturuluyor!
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Warner Bros. Discovery, Max’in bu yaz “HBO Max”e dönüşeceğini duyurdu
Haberler
Warner Bros. Discovery, Max’in bu yaz “HBO Max”e dönüşeceğini duyurdu
Sena Tufan
20 Mayıs 2025
Yapay zekada ileri adım için "istikrar" şart!
Haberler
Yapay zekada ileri adım için “istikrar” şart!
Sena Tufan
3 Mayıs 2025
Haftanın marka-ajans iş birlikleri (2-9 Mayıs)
Haberler
Haftanın marka-ajans iş birlikleri (2-9 Mayıs)
Sena Tufan
9 Mayıs 2025
Yapay zeka çağında reklam: Araç mı, ortak mı, tehdit mi?
Haberler
Yapay zeka çağında reklam: Araç mı, ortak mı, tehdit mi?
Nafizcan Önder
19 Mayıs 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.