15 Aralık Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Haberler

Didi’nin teyzesi şikayet rekoru kırdı!

Marketing Türkiye
4 Ağustos 2014
2 dk okuma

Zaman gazetesi yazarı ve Marketing Türkiye Genel Yayın Yönetmeni Günseli Özen Ocakoğlu’nun Şikayetvar.com’un Kurucusu Ömer Deveci ile gerçekleştirdiği sohbet, markalara yönelik şikayetlerle ilgili ilginç bir tablo ortaya koydu. İşte Ocakoğlu’nun bugünkü yazısında bahsettiği şikayet alan markalar;

“Son günlerde küçücük bir aksilik bile 40 yıllık müşteriyi azgın bir aktiviste dönüştürmeye yetiyor. Sikayetvar.com’un kurucusu Dr. Ömer Deveci ile sohbet ederken farklı gerekçelerle sitenin ne kadar çok ziyaret aldığını anlattı. Algıda seçicilik yaparak reklamlara kızıp şikâyet edenlerin olup olmadığını sordum. Tüketicinin aklını çelsin diye verilen reklamların bazen onları çileden çıkardığını söyledi. Son dönemdeki kampanyalara gelen şikâyetleri benim için listeleyebilecekleri sözünü de alınca karşıma bu listede yer alan markaların mutlu olmayacağı bir tablo çıktı.

Yorumları epey yumuşattım ama işte en çok şikâyet alan reklamlar ve gerekçeleri;

Çaykur; Didi’ci teyzeye tepkiler oldukça fazla ve listenin en başında. Şikâyet yorumlarında marka yüzü seçilirken bir araştırma yapılıp yapılmadığını soruyor hatta bazıları reklam çıktığında kanalı değiştirdiğini söylüyor. Şikâyet kişisel olabilir çünkü Didi’nin soğuk çay segmentini ne kadar büyüttüğü rakamlarla ortada. Şikâyetçiler cevap bekliyor.

TRT; Dünya Kupası yayınlarıyla belli ki izleyenlerini pek memnun edememiş. Ses kalitesi ve zaman senkronizasyonun yanı sıra en çok maç anlatıcılardan şikâyet almış. “Gereksiz muhabbet ediyorlar.” deniyor. Aradık ama sorumlulara ulaşamadık diyenler de var. TRT de şikâyete cevap vermemiş.

THY’nin; 24 Temmuz’a kadar 99 TL’lik fiyatlarından faydalanmak isteyen vatandaşlarımızın bu hayali gerçekleşmeden bitmiş. THY’ye mutlaka cevap vermesi gerek diye düşündüğüm bir şikâyet engelli bir yolcudan. Yolcu uçağa alınmamış hem de reklama konu olan Iğdır’dan. Ancak THY her iki tür şikâyete de cevap vermemiş.

Coca-Cola ve Pepsi Cola’ya kızanlar, “Promosyon reklamı yaptılar, vaat ettiklerine ulaşamadık.” diyorlar. Her iki şirket de tüketicilerine ulaşıp promosyonlarını ulaştırmış. Kolay mı, uluslararası şirketlerin yönetim stratejisi, şikayetler üzerinden ya da tam tersi müşteri memnuniyetiyle belirleniyor. Cevap vermeyen Çaykur, THY ve TRT’nin ise kamu kuruluşu olduğuna dikkat çekerim. Yorumu size bıraktım.”

1 Sosyal medyanın zirvesindeki markalar
Sosyal medyanın zirvesindeki markalar
2 İş dünyasının 2026 asgari ücret beklentisi belli oldu!
İş dünyasının 2026 asgari ücret beklentisi belli oldu!
3 Apple'da son yılların en büyük yönetim depremi yaşanıyor...
Apple’da son yılların en büyük yönetim depremi yaşanıyor…
4 IMDb, 2025’in en popüler dizilerini açıkladı: İşte yılın ilk 10’u
IMDb, 2025’in en popüler dizilerini açıkladı: İşte yılın ilk 10’u
5 Chanel, New York metrosunu podyuma çevirdi
Chanel, New York metrosunu podyuma çevirdi
Güncel Haberler
Yaşlanan nüfus ile evde bakım talebi artıyor. Çözüm ise akıllı evlerde...
Yaşlanan nüfus ile evde bakım talebi artıyor. Çözüm ise akıllı evlerde…
Markalar “AI slop” ve "dijital yorgunluk" çağında çareyi deneyimsel pazarlamada arıyor
Markalar “AI slop” ve “dijital yorgunluk” çağında çareyi deneyimsel pazarlamada arıyor
"Enerji canavarı" yapay zeka iklim krizine çözüm olabilir mi?
“Enerji canavarı” yapay zeka iklim krizine çözüm olabilir mi?
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Başımız sağ olsun...
Haberler
Başımız sağ olsun…
Marketing Türkiye
11 Kasım 2025
Müşteri sadakati oyunlaştırma ile yeni bir boyut kazanıyor
Haberler
Müşteri sadakati oyunlaştırma ile yeni bir boyut kazanıyor
Advertorial
3 hafta önce
Mama pazarı hızla büyüyor: Kedi sahipleri daha sık, köpek sahipleri daha çok alıyor!
Haberler
Mama pazarı hızla büyüyor: Kedi sahipleri daha sık, köpek sahipleri daha çok alıyor!
İrem Alimoğlu
8 Kasım 2025
Avustralya’da 18 güneş kremine satış yasağı: SPF krizi güven sorununu tetikledi
Haberler
Avustralya’da 18 güneş kremine satış yasağı: SPF krizi güven sorununu tetikledi
İrem Alimoğlu
2 Ekim 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.