26 Aralık Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Deloitte global okula dönüş anketi tamamlandı
Haberler

Deloitte global okula dönüş anketi tamamlandı

Marketing Türkiye
29 Ağustos 2017
2 dk okuma

Yaz dönemi bitti ve ebeveynler okula dönüş alışverişine odaklandı. Bu yıl onuncusu düzenlenen “Deloitte Global Okula Dönüş Anketi”, bu dönemde harcamayı etkileyen en son trendleri ortaya koyuyor. Okul gereçleri, giyim ve sırt çantaları listenin başında geliyor. Tüketiciler nerede ve ne zaman alışveriş yapıyor, hangi ürüne ne kadar harcıyor, dijital teknoloji alışveriş davranışını nasıl etkiliyor ve daha fazlası, bu ankette cevap buluyor.

Global Okula Dönüş Anketi verilerine göre her çocuk için yaklaşık 501 dolar harcama yapılıyor. En fazla harcama yapılan kategorilerin başında okul gereçleri (yüzde 98) gelirken, onu kıyafet ve aksesuar (yüzde 97), bilgisayar (yüzde 23) ve elektronik cihazlar (yüzde 18) takip ediyor. Ayrıca bu dönem yapılan alışverişlerin yüzde 57’sinde ödeme yöntemi olarak banka kartları tercih edilirken ödemelerin sadece yüzde 3’ü dijital metotlar kullanılarak yapılıyor.

bs1

Araştırmaya katılanlar okula dönüş dönemi için ortalama 500 dolar harcadığını belirtiyor. Bu harcamaların yüzde 57’si mağazadan yapılırken yüzde 21’i online yoldan gerçekleşiyor.

bs2

Ankete göre satın almadan önce online araştırma yapılıyor. Katılımcıların yüzde 27’si sosyal medyadaki indirimleri takip ediyor, yüzde 77’si de dijital teknolojileri kullanıyor. En çok alışveriş ağustos ayında yapılıyor (yüzde 92).

bs3

1 Yapay zeka nedeniyle işten çıkarma yapan şirketler belli oldu!
Yapay zeka nedeniyle işten çıkarma yapan şirketler belli oldu!
2 Şirketlerin 2026 hedefleri değişti: "Büyümesek de olur, mevcudu koruyalım yeter!"
Şirketlerin 2026 hedefleri değişti: “Büyümesek de olur, mevcudu koruyalım yeter!”
3 Bir metnin yapay zeka tarafından yazıldığı nasıl anlaşılır?
Bir metnin yapay zeka tarafından yazıldığı nasıl anlaşılır?
4 Google uzmanlarından 2026 için dijital pazarlamanın yol haritası...
Google uzmanlarından 2026 için dijital pazarlamanın yol haritası…
5 Yılbaşı hediyelerinde "değer" dönemi: Tüketici artık kontrollü harcıyor
Yılbaşı hediyelerinde “değer” dönemi: Tüketici artık kontrollü harcıyor
Güncel Haberler
İş dünyasında haftanın atamaları (20-26 Aralık)
İş dünyasında haftanın atamaları (20-26 Aralık)
Türkiye tanıtımına katkı sağlayan diziler Bakanlık tarafından desteklenecek...
Türkiye tanıtımına katkı sağlayan diziler Bakanlık tarafından desteklenecek…
The TECH Summit’in akıl açan sunumları Marketing Türkiye YouTube kanalında...
The TECH Summit’in akıl açan sunumları Marketing Türkiye YouTube kanalında…
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Damak’ın Türkiye’den Avrupa’ya uzanan yolculuğu
Haberler
Damak’ın Türkiye’den Avrupa’ya uzanan yolculuğu
Advertorial
2 hafta önce
Müşteri deneyiminin en iyi markaları The TECHX Awards’ta ödüllendirilecek
Haberler
Müşteri deneyiminin en iyi markaları The TECHX Awards’ta ödüllendirilecek
Marketing Türkiye
4 hafta önce
Nickelodeon Play! Tersane İstanbul'da kapılarını açtı
Haberler
Nickelodeon Play! Tersane İstanbul’da kapılarını açtı
Sena Tufan
2 hafta önce
Etkileşim rekabetinde yeni dönem: X en çok etkileşim yatanlara “Certified Bangers” rozeti verecek
Haberler
Etkileşim rekabetinde yeni dönem: X en çok etkileşim yatanlara “Certified Bangers” rozeti verecek
Nafizcan Önder
13 Kasım 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.