18 Eylül Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Covid-19 pazarlamacıların kariyerini nasıl etkiledi?
Haberler

Covid-19 pazarlamacıların kariyerini nasıl etkiledi?

Gizem Yıldız
23 Şubat 2021
2 dk okuma

“The 2021 Marketing Week Career and Salary Survey” araştırması Covid-19’un global olarak pazarlamacıların ekip yapıları, iş kültürü, maaş ve primlerindeki değişimlere dair çarpıcı sonuçlar ortaya koydu.

Covid-19 pazarlamacılar için de hummalı bir sürecin başlangıcı oldu. Bu süreçte sadece uzaktan çalışmayla değil birçok sektörün adeta kış uykusuna yatmasıyla da sınanan pazarlamacılar, yılın büyük bir bölümünde reklam bütçelerinde yaşanan kesintilerle mücadele etti. Bu sınav her düzey ve her sektörden birçok pazarlamacıyı derinden etkiledi. Bazı pazarlamacılar direkt tüketiciye yönelik modellere dönerek bunun satışlara olan pozitif yansımasını görürken, diğerleri işletmelerini hayatta tutmak için savaştı ve çeşitli kesintilerle karşı karşıya kaldı.

Pazarlamacıların geliri düştü

2,453 kişinin katılımıyla gerçekleştirilen araştırmanın sonuçlarına göre; katılımcıların onda biri son 12 ay içinde işten çıkarıldı, yüzde 12,7’si ise izne ayrıldı. Pandeminin bir sonucu olarak, pazarlamacıların yüzde 11,7’si pirim kaybı veya ertelemeye maruz kalırken, beşte biri (yüzde 20,3) ücret veya ikramiye paketlerinde kesinti yaşadı. Tüm katılımcıların yaklaşık yüzde 7,7’sinin çalışma saatlerinde kesinti olması kazançlarını da önemli ölçüde etkiledi.

Pazarlama departmanlarında dengeler değişti

Pazarlamacılar ayrıca ekiplerinin yeniden yapılandırıldığını, departmanların birleştiğini ve son 12 ayda yaşanan kesintiyle başa çıkmak için görev tanımlarına yeni uzmanlıkların eklendiğini gördü. Araştırma sonuçları ayrıca, ajans ilişkilerinin geliştiğini, şirket içi iletişim kanallarının öne çıktığını ve marka amacının tekrar gözden geçirildiğini gösteriyor.

Pazarlama sektörüne beyazlar hakim!

Veriler ayrıca sektördeki çeşitlilik oranının da düşük olduğunu gösteriyor. Yanıt verenlerin yaklaşık yüzde 84,6’sı beyaz olarak tanımlıyor; yani 2020’den (yüzde 88) bu yana sadece yüzde 3,4’lik bir azalma olmuş. Karşılaştırıldığında, katılımcıların sadece yüzde 4,1’i Asyalı, yüzde 4’ü karma ırk ve yüzde 1,2’si siyahi olarak tanımlıyor. Geçen yılın oranları ise şöyle; yüzde 5’i Asyalı, yüzde 4’ü karışık ırk ve yüzde 2’si siyahi…

Gençler hakimiyetini ilan etti

Sonuçlar gençlerin pazarlama sektöründeki hakimiyetine de vurgu yapıyor. Ankete yanıt verenlerin yaklaşık yüzde 41,5’i 25-34 yaş aralığındayken, 55 yaş ve üstü sadece yüzde 5,9’luk bir kesimi oluşturuyor.

Kaynak: Marketing Week

 

 

ajans marka ilişkisi covid'in pazarlama sektörüne etkisi marketing week pazarlama sektörü pazarlama sektöründe çeşitlilik Pazarlamacılar reklam ve promosyon The 2021 Marketing Week Career and Salary Survey
1 Her 3 gençten 1'i ne eğitimde ne istihdamda!
Her 3 gençten 1’i ne eğitimde ne istihdamda!
2 KFC, Türkiye pazarına HD Holding’le geri dönüyor!
KFC, Türkiye pazarına HD Holding’le geri dönüyor!
3 İş dünyasında haftanın atamaları (6-12 Eylül)
İş dünyasında haftanın atamaları (6-12 Eylül)
4 Türkiye Innovation Week 2025, yapay zeka ve inovasyon liderlerini bir araya getiriyor
Türkiye Innovation Week 2025, yapay zeka ve inovasyon liderlerini bir araya getiriyor
5 Markaların yeni oyun alanı: The Summer I Turned Pretty
Markaların yeni oyun alanı: The Summer I Turned Pretty
Güncel Haberler
Yorgos Lanthimos, Prada için Scarlett Johansson’u farklı kimliklerle sahneye taşıyor
Yorgos Lanthimos, Prada için Scarlett Johansson’u farklı kimliklerle sahneye taşıyor
Danone Türkiye, B Corp sertifikasıyla "işini iyilik için kullanan" şirketler arasına katıldı
Danone Türkiye, B Corp sertifikasıyla “işini iyilik için kullanan” şirketler arasına katıldı
Meta Connect 2025’te strateji net: Sürekli bağlılık dönemi başlıyor
Meta Connect 2025’te strateji net: Sürekli bağlılık dönemi başlıyor
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Türkiye’de sosyal medya platformlarına erişim sorunu sürüyor
Haberler
Türkiye’de sosyal medya platformlarına erişim sorunu sürüyor
İrem Alimoğlu
1 hafta önce
Galatasaray, "GStatil" markasıyla seyahat sektörüne adım attı...
Haberler
Galatasaray, “GStatil” markasıyla seyahat sektörüne adım attı…
İrem Alimoğlu
1 hafta önce
Üstün performansıyla fark yaratan 5 reklam filmi...
Haberler
Üstün performansıyla fark yaratan 5 reklam filmi…
Nafizcan Önder
2 Ağustos 2025
Jane Birkin’in orijinal Hermès çantası 10 milyon dolara satıldı
Haberler
Jane Birkin’in orijinal Hermès çantası 10 milyon dolara satıldı
İrem Alimoğlu
11 Temmuz 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.