1 Temmuz Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Coca-Cola, Unilever ve P&G’den sosyal medyaya reklam şoku
Haberler

Coca-Cola, Unilever ve P&G’den sosyal medyaya reklam şoku

Marketing Türkiye
28 Haziran 2020
2 dk okuma

Bünyelerinde onlarca ünlü markayı bulunduran Unilever ve Procter-Gamble, ABD’de yaşanan olaylar nedeniyle önemli bir karar aldı. İki şirket, ayrımcılık ve nefret söylemlerinin yer alması nedeniyle Facebook ve Twitter’a reklam vermeyeceklerini duyurdu. Açıklamanın etkisi kısa sürede kendini gösterdi. Haftanın son gününde iki sosyal medya platformunun da hisseleri ortalama yüzde 7 düştü. Son darbe ise Coca-Cola’dan geldi. Şirket, temmuz ayı boyunca hiçbir sosyal medya platformuna reklam vermeyeceğini ilan etti. Bu kararlarla birlikte dünyanın en zengin üçüncü insanı olan Facebook’un CEO’su Mark Zuckerberg bir günde 7 milyar dolar kaybetti.

Dünyanın en büyük iki tüketim ürünleri devi Unilever ve Procter&Gamble’ın (P&G) aldığı karar, Facebook ve Twitter üzerinde şok etkisi yarattı. Hemen ardından sosyal medya platformlarına bir darbe de Coca-Cola’dan geldi.

CNN’de yer alan habere göre, üç firma da ABD’de yaşanan gelişmeler nedeniyle bir süre sosyal medyaya reklam vermeyeceklerini duyurdu. Haberin etkisi borsada kendini kısa sürede gösterdi. Facebook ve Twitter’ın hisseleri, haftanın son gününde ortalama yüzde 7 değer kaybetti.

“Yıl sonuna kadar reklam vermeyeceğiz”

Gıda sektöründe Algida, Lipton, Knorr, Calve, Hellmann’s; temizlik alanında Omo, Domestos, Yumoş, Cif ve kişisel bakım ürünlerinde ise Dove, Clear, Elidor, Rexona, Axe, Signal, Toni&Guy gibi markaları çatısında bulunduran Unilever, konuyla ilgili bir açıklama yayınladı. Şirket, “Sorumluluk çerçevemiz ve ABD’deki kutuplaşmış atmosfer göz önüne alındığında en az yıl sonuna kadar Facebook, Instagram ve Twitter platformunda, ABD’de marka reklamı yayınlamamaya karar verdik. Buralara reklam vermek şu anda insanlara ve topluma değer katmayacak. Durumu izleyeceğiz ve gerekirse mevcut konumumuzu tekrar gözden geçireceğiz” denildi

Unilever’ın küresel medya genel başkan yardımcısı Luis Di Como ise verdiği röportajda, “Mevcut kutuplaşma ve ABD’de yapılacak seçimleri düşünürsek, nefret söylemiyle ilgili daha fazla yaptırım uygulanması gerekiyor” ifadelerini kullandı. Reklam analiz şirketi Pathmatics’e göre Unilever, 2019’da Facebook’a verdiği 42 milyon dolarlık reklamla bu alanda 30. sırada yer aldı.
Sosyal medyaya bir kötü haber de Unilever’ın en büyük rakiplerinden biri olan P&G’den geldi. Ariel, Gilette, Braun, Pantene, Head&Shoulders, İpana, Oral-B, Prima gibi dünyaca ünlü markaları bünyesinde bulunduran grup da benzer bir karar aldı. P&G, “Reklamlarımızı, nefret ve ayrımcılık söylemleri ile dolu olan platformlardan çekiyoruz” açıklamasını yaptı.

Coca-Cola 1 ay reklam vermeyecek

Sosyal medya platformlarını zora sokan son açıklama ise Coca-Cola’dan geldi. CEO James Quincey, şirketin internet sitesinde yer alan açıklamasında, “1 Temmuz’dan itibaren Coca-Cola, tüm sosyal medya platformlarındaki ücretli reklamlarını en az 30 gün boyunca durduracak. Bu süreçte reklam standartlarımızı ve politikamızı gözden geçireceğiz. Dahası, sosyal medya platformlarındaki ortaklarımızın nefret ve şiddet içerikli söylemlerden uzaklaşmalarını umacağız” dedi.

Facebook’a darbe üstüne darbe…

Donald Trump’ın şiddet içeren söylemlerini aynen kullandığı için eleştiri oklarının hedefi haline gelen Facebook, artık bundan ekonomik olarak da etkileniyor. Sivil toplum kuruluşları, temmuz ayı boyunca Facebook’a reklam verilmemesi için #StopHateforProfit (Kâr için nefreti durdur) kampanyasını başlatmıştı. Buna katılan ilk marka The North Face oldu. Ardından Verizon, Patagonia, REI, Upwork ve Dashlane da temmuzda Facebook’a reklam vermeyeceklerini, bu sürenin daha da uzayabileceğini duyurmuştu.

Yaşanan bu gelişmeler, kendi şirket çalışanlarının bile hedefi haline gelen Mark Zuckerbeg’in sıkıntılı günler geçirmesine neden oluyor. Büyük baskı altında olan Zuckerberg, servetinde 7 milyar dolar kaybederek Bloomberg Milyarderler Endeksi’nde de üçüncü sıradan dördüncü sıraya geriledi.

Kaynak: Sözcü

 

 

1 Araştırma: Elektrikli mi yoksa hibrit mi almalı? Kararsızlar buraya!
Araştırma: Elektrikli mi yoksa hibrit mi almalı? Kararsızlar buraya!
2 ÖTV düzenlemesi Meclis'ten geçti: Hangi değişiklikler geliyor?
ÖTV düzenlemesi Meclis’ten geçti: Hangi değişiklikler geliyor?
3 Amazon’un mısır tarlasındaki AI üssü 1 milyon hane kadar elektrik tüketecek!
Amazon’un mısır tarlasındaki AI üssü 1 milyon hane kadar elektrik tüketecek!
4 Ünlüler sosyal medyada çaresiz: "Sussan olmuyor susmasan olmaz..."
Ünlüler sosyal medyada çaresiz: “Sussan olmuyor susmasan olmaz…”
5 Android kullanıcılarına kritik uyarı: Bankacılık uygulamaları tehlikede
Android kullanıcılarına kritik uyarı: Bankacılık uygulamaları tehlikede
Güncel Haberler
Suriyeliler dönmek istemiyor! Nedeni ise Suriye değil...
Suriyeliler dönmek istemiyor! Nedeni ise Suriye değil…
Çin'de yapay zeka yeşil sahaya indi: Robotlar 3’e 3 futbol maçı yaptı
Çin’de yapay zeka yeşil sahaya indi: Robotlar 3’e 3 futbol maçı yaptı
Japon bebek bezi markası GOO.N, ekonomik gerekçelerle Türkiye'den çekildi
Japon bebek bezi markası GOO.N, ekonomik gerekçelerle Türkiye’den çekildi
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Decathlon Türkiye CMO’su Öykü Pamuk Dolanbay: "Sporun harikaları, herkesi kapsayan bir deneyimle çoğalıyor"
Haberler
Decathlon Türkiye CMO’su Öykü Pamuk Dolanbay: “Sporun harikaları, herkesi kapsayan bir deneyimle çoğalıyor”
Advertorial
7 gün önce
LEGO yaratıcılıkta vites yükseltti: F1 pilotları LEGO araçlarla yarıştı...
Haberler
LEGO yaratıcılıkta vites yükseltti: F1 pilotları LEGO araçlarla yarıştı…
Marketing Türkiye
7 Mayıs 2025
Karaca pazaryeri platformuna dönüştü!
Haberler
Karaca pazaryeri platformuna dönüştü!
Nafizcan Önder
3 hafta önce
Mobil oyunlarda yeni oyun kurucu: Yapay zeka
Haberler
Mobil oyunlarda yeni oyun kurucu: Yapay zeka
İrem Alimoğlu
11 Mayıs 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.