20 Kasım Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Coca-Cola kutusunun üzerine obezite yazdıran kampanya
Haberler

Coca-Cola kutusunun üzerine obezite yazdıran kampanya

Marketing Türkiye
17 Eylül 2015
1 dk okuma

Coca-Cola “Share A Coke” kampanyasıyla son zamanların en etkili global reklam kampanyalarından birini yapmış olsa da gözden kaçırdığı bir ayrıntı yer alıyor: Herkes şekerli içecek içmiyor.

Coca-Cola soft içecek fanlarına kendi şişelerinin etiketlerini kendilerine özel yapma şansını Share A Coke sitesiyle veriyordu. The Center for Science in the Public Interest‘in sağlıklı yaşam savunucuları ise bu kampanyanın açıklarından yararlanarak “Share A Coke with Obesity” adlı kampanyayı yarattılar. 

Coca-Cola’nın kampanyasını “kırma” fikri, Boston Daughters and Howard tasarım şirketinin sahibi Mike Howard tarafından ilk olarak Share A Coke internet sitesinin açıklarını incelemeye başlamasıyla çıkmış. Coca-Cola’nın kutular üzerine yazılabilecek kötü kelimeleri ya da istemediği kelimeleri site üzerinde engelliyor olması üzerine odaklanan Howard, iftira atan, karalayıcı, pornografik veya cinsel içerikli, yasadışı, ırkçı ve etnik ayrımcı kelimelerin kutular üzerine yazılamadığını belirledikten sonra araştırmasını derinleştirdi.

Howard, sonrasında Coca-Cola ile bağdaştırılan hastalıkları da sitede denemeye başladı ve ilk kelime olan “Obezite”yi Share A Coke sitesinin kabul etmediğini farketti. Sonrasında bir şekilde bu kelimeyi siteden kutu kola üzerine basılabilecek şekilde kabul ettiren Howard’ın bu küçük numarası karşısında Coca-Cola kısa sürede kelimeyi yeniden yasakladı. Ancak tüm bu süreci bir film haline getiren Howard, amacına ulaşmış oldu.

Bu protestonun hemen ardından Coca – Cola’nın birlikte çalıştığı bilim adamları kilo bilinci olan Amerikalılar’ın egzersize yeteri kadar dikkat ettiklerinde ne kadar yiyip içtiklerinin önemli olmadığı argümanını desteklediler.

1 Sosyal medyanın etkileşimi en yüksek influencer’ları!
Sosyal medyanın etkileşimi en yüksek influencer’ları!
2 TELE1’den ayrılan ekipten yeni girişim: TELE2 Haber yola çıkıyor
TELE1’den ayrılan ekipten yeni girişim: TELE2 Haber yola çıkıyor
3 Türkiye'nin en sevilen temizlik markaları...
Türkiye’nin en sevilen temizlik markaları…
4 Spotify’dan Türk müziğinin efsanelerine saygı duruşu: ICON Türkiye yayında!
Spotify’dan Türk müziğinin efsanelerine saygı duruşu: ICON Türkiye yayında!
5 Kombiler akıllanıyor, tüketici kazanıyor!
Kombiler akıllanıyor, tüketici kazanıyor!
Güncel Haberler
Geleceği kodlayan buluşma: Deloitte Technology Day 2025
Geleceği kodlayan buluşma: Deloitte Technology Day 2025
Yapay zeka kadınları iki kat daha fazla tehdit ediyor!
Yapay zeka kadınları iki kat daha fazla tehdit ediyor!
Müşteri deneyiminin “en”leri The TECHX Awards’da ödüllerine kavuşuyor!
Müşteri deneyiminin “en”leri The TECHX Awards’da ödüllerine kavuşuyor!
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Bosch'tan önemli adım ancak eksik...
Haberler
Bosch’tan önemli adım ancak eksik…
Ali SAYDAM
11 Ekim 2025
77. Emmy Ödülleri sahiplerini buldu: Owen Cooper tarihe geçti, Adolescence geceye damga vurdu
Haberler
77. Emmy Ödülleri sahiplerini buldu: Owen Cooper tarihe geçti, Adolescence geceye damga vurdu
İrem Alimoğlu
15 Eylül 2025
Zen Pırlanta'nın marka elçisi Jennifer Lopez oldu
Haberler
Zen Pırlanta’nın marka elçisi Jennifer Lopez oldu
Sena Tufan
3 hafta önce
Google arama trendlerine göre “ders çalışmak için yapay zeka” aramaları yüzde 180 arttı
Haberler
Google arama trendlerine göre “ders çalışmak için yapay zeka” aramaları yüzde 180 arttı
Sena Tufan
20 Eylül 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.