25 Aralık Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
CMO to CGO: Büyüt ya da git!
Haberler

CMO to CGO: Büyüt ya da git!

Marketing Türkiye
28 Nisan 2018
3 dk okuma

Son zamanlarda pazarlama dünyasının parametrelerinde kapsamlı bir değişim yaşanıyor. CMO’lar artık yavaş yavaş koltuklarını CGO’lara bırakıyor. Zira artan rekabet koşulları ayakta kalabilmek için markalara “büyümek zorundasın” derken şirketler de pazarlama yöneticilerine “markayı büyüt ya da git” diyor. Peki, bu değişim ne ifade ediyor? Değişimin firmalara sağladığı faydalar neler? Bu yeni dönem pazarlama yöneticilerinin iş tanımını nasıl şekillendiriyor?

Haber: Eylem Arslan / Efe Daşman

Pazarlama dünyasının üst düzey yönetimine bir sü­redir güçlü bir aktör daha eklendi. Bu yeni aktör CGO yani “büyümeden so­rumlu genel müdür…” Aslında CGO title’ı Google’ın yükselişe geçtiği dönemden beri iş dünyasında var olmasına rağmen özel­likle son yıllarda yükselen bir trend. Diğer C-level title’ların aksine, CGO’lar şirketle­rin büyüme hedefi üzerine disiplinler arası çalışarak pazarlama, satış, finans, Ar-Ge gibi fonksiyonlarla birlikte hareket ediyor. Bunun şirket açısından önemiyse uzun vadeli vizyon yaratmak ve büyüme strate­jilerini uygulamak. CGO’lar bu işleyişi ya­şama geçirirken de şirketlerin iş yapış bi­çimlerini ve firma kültürünü değiştirerek büyüme hedefli sonuçlar için inovasyon gerçekleştiriyor.

Sürdürülebilir başarı için radikal değişim

Peki, bu trend ne oldu da son zamanlarda bu kadar popülerleşti? Sebebi aslında ol­dukça basit. Rekabet! Özellikle perakende sektöründe varlık gösteren firmalar artık günümüzün dijitalleşen yüksek rekabet koşullarında “kolay” büyüme hedeflerini tutturamıyor. Sürdürülebilir başarı elde etmek için gerekli büyümeyi geleneksel metotlarla sağlayamayan pazarlama ve teknoloji sektöründeki firmalar da bu yola başvuruyor. Ancak bu dönüşüm CGO’lar için de bir risk taşıyor zira üstlenecek­leri sorumlulukları yerine getiremedik­leri takdirde firmadan duyacakları ya­nıt oldukça net: İşi büyüt ya da git! İşte pazarlama dünyasındaki bu yeni trendi Marketing Türkiye sayfalarına taşıyarak CGO’ların ve CMO’ların görüşlerine baş­vurduk. Kimisi bu değişimi yerinde bu­larak destekliyor, kimiyse şiddetle karşı çıkarak bu tartışmanın yapay olduğunu iddia ediyor. Ancak dilerseniz uzmanların konuyla ilgili görüşlerine geçmeden önce CGO trendine dair oldukça dikkat çekici sonuçlar barındıran Forrester 2018 Tah­minleri’ne bir göz atalım…

pazarlama

Forrester 2018 Predictions: CMO’ların sevi­yesi daha fazla büyüme hedefiyle yükseliyor

Her sene sonunda düzenli olarak yayınla­dığı Predictions 2018 raporunda CGO’la­rın yükselişine yer veren ABD’li araştırma şirketi Forrester Research’e göre markalar bu sene “Büyü ya da terk et” stratejisi izle­yecek.

CMO’lar için 2018 “ya büyüt ya da terk et” yılı olacak

Bugünün bilinçli tüketicileri ve onlara daha iyi hizmet etmek için köşeye sıkışmış kurumsal yöneticilerin birleşimi dünya genelinde CMO rolünün önemini artırıyor. 2018’de birçok CMO’nun büyüme trendine dahil olacağı ya da akıntıya kapılıp gideceği tahmin ediliyor.

Coca-Cola’da artık CMO yok!

Mart 2017’de pazarlama dünyasını derinden sarsan bir olay meydana geldi. Coca-Cola’nın CMO pozisyonu artık tarihin tozlu sayfalarına karışmıştı. Coca-Cola Company, küresel pazarlama, müşteri ilişkileri, reklam liderliği ve stratejilerini “büyümeden sorumlu genel müdürlük” (CGO) çatısı altında bir araya getirdi. Hershey’s ve Kellogg’s gibi perakende firmaları geçmiş yıllarda CGO ataması yapmışlardı. 2018’de sekiz Fortune 100 markasının daha bu stratejiyi takip edeceği konuşuluyor. Zira araştırmalar klasik CMO’ların gücünün azaldığını ve CEO’ların şirketlerde genel olarak görev tanımlarını genişletmeyi düşündüklerini gösteriyor. Dolayısıyla bu gelişme değişime hazırlanmış CMO’lar için iyi bir fırsat; henüz hazır olmayanlar içinse büyük bir tehdit konumunda…

cmo1

Reklam bütçeleri deneyim yatırımlarına aktarılacak

Şeffaflık ve efektiflik gibi sorunlar dijital pazarlamayı yakın dönemde terletecek gibi görünüyor. P&G’nin reklam harcamalarında bu sene gerçekleştirdiği 140 milyon dolarlık kesinti (bu kesinti gelecek 5 yılda toplam 2 milyar dolara ulaşacak) sadece bir başlangıç. CEO’lar kendilerine şu soruyu sormaya başladı: “Eğer P&G ve Chase bunu yapabiliyorsa bizim CMO’muz neden yapamıyor?” Bazı firmalarda CFO’ların (Finans Müdürü) CMO’lara verdiği bütçeleri geri alma konusunda hevesli oldukları da gözleniyor. Ayrıca CEO’larının masalarında “büyüme” ve “verimlilik” gibi gündemler duruyor. Bu durum kaynakların yeni dönemde daha çok müşteri deneyimine akacağını gösteriyor.

Pazarlamada teknoloji bütçeleri ciddi anlamda artacak

Diğer C-level rollerde yer alanların paralarına yavaş yavaş el konmaya başlansa da pazarlama teknolojisi, otomasyon ve ticaret yeteneği gibi alanlar bütçelerin yeniden dağıtımından mutlu ayrılan taraflar olacak gibi görünüyor. Tahminlere göre yeni projelerle teknoloji harcamalarına yapılacak yatırımlar 2018’de çift haneli artacak. Ancak CMO’lar etkilerini koruyabilirse iletişim kampanyalarından öte kendi değerlerini yaratacak noktaya gelebilirler. Yapamazlarsa yerlerine bir CGO’nun getirilmesi an meselesi.

1 2025 şehir hayatının "en"leri belli oldu!
2025 şehir hayatının “en”leri belli oldu!
2 ABD, Green Card çekilişini süresiz olarak askıya aldı
ABD, Green Card çekilişini süresiz olarak askıya aldı
3 Netflix Games, FIFA’yı oyun dünyasına geri taşıyor
Netflix Games, FIFA’yı oyun dünyasına geri taşıyor
4 Şirketlerin 2026 hedefleri değişti: "Büyümesek de olur, mevcudu koruyalım yeter!"
Şirketlerin 2026 hedefleri değişti: “Büyümesek de olur, mevcudu koruyalım yeter!”
5 Yapay zeka nedeniyle işten çıkarma yapan şirketler belli oldu!
Yapay zeka nedeniyle işten çıkarma yapan şirketler belli oldu!
Güncel Haberler
Haftanın marka-ajans iş birlikleri (12-25 Aralık)
Haftanın marka-ajans iş birlikleri (12-25 Aralık)
Zincir marketlerde “pazar tatili” mutabakatı: Gözler Ticaret Bakanlığı’nda
Zincir marketlerde “pazar tatili” mutabakatı: Gözler Ticaret Bakanlığı’nda
Karaca İngiltere’de küresel markalara meydan okuyor!
Karaca İngiltere’de küresel markalara meydan okuyor!
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Sosyal medyanın etkileşimi en yüksek influencer’ları!
Haberler
Sosyal medyanın etkileşimi en yüksek influencer’ları!
Nafizcan Önder
14 Kasım 2025
Rekabet Kurumu şirket çalışanlarını diskalifiye edebilir mi?
Haberler
Rekabet Kurumu şirket çalışanlarını diskalifiye edebilir mi?
Marketing Türkiye
6 Ekim 2025
Cumhuriyet vurgusu dijitalde artıyor, geleneksel medyada geriliyor!
Haberler
Cumhuriyet vurgusu dijitalde artıyor, geleneksel medyada geriliyor!
Sena Tufan
29 Ekim 2025
MAC Cosmetics, ABD’de ilk kez Sephora raflarında!
Haberler
MAC Cosmetics, ABD’de ilk kez Sephora raflarında!
İrem Alimoğlu
31 Ekim 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.