2020’de kazanmak isteyen CMO’lara 20 öneri

Günümüzde CMO’lar sadece 10 yıl içinde büyük bir aşama kaydetti. Ofislerine kapanıp sadece ajanslarla iletişim kuran CMO’lar için 2020 masalarından kalkıp müşterilerine dokunma yılı olacak. Akılda kalıcı kampanyalar yaratmak artık yeterli değil. Bundan böyle kazanan bir CMO’nun birden fazla ekibi ve sorumlulukları var. CMO’ların önündeki fırsat heyecan verici olsa da bu aynı zamanda zorlu bir yol. Bu zorlu yoldaki 20 kilometre taşını Forbes sıralıyor.

CMO’nun 2020’deki yol haritası:

  • Her departmanda çalışın. Pazarlama artık tek başına bir dal değil. Müşteri deneyiminin lideri olarak CMO’lar IT ve müşteri servisleri departmanlarının da görev ve projelerine hakim olmalı.
  • Performans arttırmak için analitik verileri kullanın. Dünyamız veriyle dönüyor. Modern CMO’ların analizleri ve verileri stratejilerini optimize etmek ve performanslarını arttırmak üzere kullanması şart.
  • Stratejinizi C-Suite’in tamamıyla oluşturun. CMO’lar C-Suite’teki diğer yöneticilere taze ve müşteri odaklı bakış açıları sunmalı.
  • Aynı zamanda bir CTO olun. CMO’lar teknolojinin potansiyelinin tamamını kullanabilmek adına en güncel teknolojilerin inceliklerini bilmeli ve onları kullanabilmeli.
  • Markayı içeriden inşa edin. Marka kültürünün müşteri deneyimi ve pazarlamadaki yeri büyük. CMO’lar diğer yöneticilerle ortak çalışarak markayı müşteri odaklı bir kurum haline getirmeli.
  • Kurumsal sosyal sorumluluğu atlamayın. CMO’lar bir amaç dahilinde iletişim kurmalı. Tüketicilerin sosyal sorumluluk projelerine önem veren ve net bir duruşu olan kurumlara daha sıcak baktığı artık kabul edilmiş bir gerçek.
  • Z Jenerasyonunu anlayın ve hedef alın. Tüketici profili değişiyor. CMO’lar trendlerin ve artık geleneksel reklamlardan etkilenmeyen seçici Z Jenerasyonunun isteklerinin bilincinde olmalı. Influencerlar ve sosyal pazarlamayı etkili bir şekilde kullanabilmeli.
  • Global düşünün. Hiçbir kurum tek başına ayakta duran bir ada değildir. CMO’lar sınırların ötesinde düşünmeli ve pazarlama stratejilerini oluştururken diğer kültür ve ülkelerin karakterlerini de kapsayan adımlar atmalı.
  • Omni-channel’a önem verin. Pazarlama müşterilerin markaya ulaşmak için kullandığı bütün kanalları kapsar ve müşteriler bir markanın bütün kanallarından aynı kalite ve performansı bekler. Omni-channel pazarlama bütüncül yapısıyla hiçbir kanal veya müşteriyi göz ardı etmemenizi sağlar.
  • İnovatif olun. CMO’lar karar süreçlerinde önemli bir roldedir. Trendleri takip etmek artık yeterli değil; en iyi pazarlamacılar geleceğin trend ve değişimlerine liderlik eden figürlerden oluşuyor.
  • Vizyonunuzu belirleyin. CMO’lar bir kurumun içindeki motivasyonu sağlamalı.
  • Markanın amacını destekleyin. CMO’lar iyi günde, kötü günde markalarının amaçlarının en büyük savunucusu olmalı.
  • Elle tutulur sonuçlar elde edin. Pazarlama ve müşteri deneyimi bütçeleri giderek daralırken CMO’ların üstüne düşen elle tutulur ve kanıtlanmış sonuçlar elde etmek.
  • Müşterilerle iletişim kurun. Efektif olmak için CMO’lar müşterileri tanımalı ve anlamalı. Onlarla iletişim kurun ve ilişkilerinizi geliştirin.
  • Toplumun nabzını tutun. Pazarlama güncel trend ve sorunlarla el ele gidince başarılı olur. CMO’lar bu treni kaçırmamak adına algılarını açık tutmalı.
  • Beklenmeyeni yapın. En başarılı kurumlar zirveye sadece güvenli adımlar atarak varmaz. CMO’ların beklenmeyeni yapıp markalarını sektörün radarına yerleştirmek adına aksiyon almaları gerekir.
  • Duygusal bağ kurun. En iyi satış tekniği bile duygusal bir noktaya değmediği sürece başarısız örneklerden biri haline gelir. Duyguları (gerek pozitif, gerek negatif) harekete geçiren satış stratejileri geliştirin.
  • Geleceğin pazarlamacılarını yetiştirin. Pazarlama bir takım oyunudur. CMO’lar her şeyi tek başlarına yapamazlar ve yapmamalıdırlar. Yetenekli bulduğunuz genç elemanlarınızı geleceğin başarılı pazarlamacılarına dönüştürmek adına eğitin, onlara mentorluk yapın.
  • Güven inşa edin. Müşteri deneyimi ve sadakat güvenin alt başlıklarıdır. CMO’lar müşterilerle açık ve dürüst ilişkiler kurmak adına adımlar atmalı.
  • Geri bildirimi dikkate alın. En iyi CMO hem müşteri hem de meslektaşlarından gelen eleştirileri duymaktan korkmayan CMO’dur. Etkili sonuçlar bu geri bildirimleri zamanlı ve efektif bir şekilde stratejilerine entegre eden CMO’ların varlığı sonucunda elde edilir.

Kaynak

İLGİLİ HABERLER