Clipkit’ten reklamcılık çözümleri
Başta Almanya olmak üzere Avrupa’nın birçok ülkesinde video reklamcılık konusunda yeni teknolojiler geliştiren clipkit, geçtiğimiz aylarda Türkiye’deki ofisini açtı.
2008 yılında Almanya’nın Coburg şehrinde iki vizyon sahibi girişimci (Cengiz Kurt ve Werner Vollert) tarafından kurulan clipkit, kısa zamanda Almanya’nın en hızlı büyüyen bağımsız online video şirketlerinden biri haline gelerek merkezini Berlin’e taşıdı ve müşteri portföyüne onlarca markayı katmayı başardı.
2010 yılında Oldenburg merkezli yatırımcı ağı Nordwest-Zeitung Verlagsgesellschaft’a yatırımcı olarak katılan clipkit, 2012 yılında Deutsche Telekom AG, IBB Beteiligungsgesellschaft Holding’den yatırım almayı başarmıştı. Şimdilerde Avrupa’daki genişleme planı doğrultusunda yeni pazarlara açılan clipkit, Türkiye’yi de bu açılımın ilk halkalarından biri olarak belirledi.
clipkit ne yapıyor?
clipkit, markaların video reklam performansını kendi geliştirdiği teknolojilerle artırmayı amaçlayan bir teknoloji şirketidir. Online ve mobil web sitelerindeki ortamları tanıyarak online video alanlarında reklam modellerine ve syndication teknolojisine sahip olan clipkit, Sony Music ve Agance France Press gibi şirketlerle yaptığı iş ortaklıkları sonucunda 150 bin‘den fazla video içeren bir içerik havuzuna da sahip.
clipkit oluşturduğu video oynatma teknolojisi sayesinde reklam verenleri, yayıncıları ve içerik sahiplerini en etkin şekilde biraraya getirerek maksimum fayda elde etmelerini sağlıyor.
Reklam verenler oluşturdukları özel video kanalları sayesinde hedef kitlelerine doğrudan ulaşabiliyor, yayıncılar ise informatif’te de eğlenceli içeriklerle web sitelerinin değerini günden güne artırıyor. Üstelik bunu yaparken hiçbir ekstra ücret ödemek zorunda kalmıyorlar. Yayıncıların tek yapması gereken clipkit’in 150 binden fazla videonun yer aldığı video havuzundan kendilerine uygun içeriği seçmek.
clipkit’in pazarındaki hedeflerine ilişkin olarak şirketin Türkiye Genel Müdürü Esra Erden Özkan şunları söylüyor: “Video reklamcılık Türkiye dijital pazarında hızla büyüyen alanlardan biri. Bu alana yapılan yatırımlar açısından 2012 yılının ilk altı ayıyla bu yılın ilk altı ayını karşılaştırdığımızda yüzde 96’dan fazla bir büyüme olduğunu görüyoruz ve bu oran Avrupa’nın birçok ülkesinden kat kat daha fazla. Türkiye clipkit’in uzun zamandır gözlemlediği ve yatırım planlarına aldığı bir ülkeydi. 2013 yılında ise yatırım kararımız netleşti ve Türkiye’deki ilk ofisimizi açtık. Amacımız Avrupa’da öncülük ettiğimiz teknolojilerimizi ve reklam modellerimizi Türkiye’ye getirerek buradaki markaların en iyi şekilde faydalanmasını sağlamak. Yakın zamanda video reklamcılık alanında geliştirdiğimiz birçok yeni teknolojiyle Türk dijital pazarına yepyeni bir soluk getireceğimizi düşünüyoruz. 2013 yılında comScore’un aylık video sıralamasında ilk 10’a yerleşen clipkit, 2014 yılında açılan yeni ofisleriyle bu başarısını kat be kat artırmayı hedefliyor. Önümüzdeki dönemde Türkiye’deki reklam veren, yayıncı ve içerik sahipleriyle verimli iş ortaklıkları kuracağımıza inancımız tam. ”