clipkit, yeni teknolojilerle ilkleri gerçekleştiriyor!
Teknolojisi ile markaların video reklam performansını artırmayı hedefleyen ve Avrupa’nın birçok ülkesinde başarılı bir şekilde faaliyet gösteren clipkit, geçtiğimiz Kasım ayında başladığı Türkiye serüvenine yeni teknolojileriyle devam ediyor. Yeni ve daha değerli video içeriklerini Türkiye pazarına getirmeyi amaçlayan clipkit, yeni teknolojileri sayesinde mobil ortamlarda ve Akıllı TV’de video reklam yayınlarına başlamayı planlıyor. Türkiye’nin dijital video pazarının gelişmesi için artık hazır olduğunu söyleyen clipkit’in Genel Müdürü Esra Erden Özkan, clipkit’in bu gelişimde sahip olduğu teknolojilerle başrolü oynayacağının altını çizdi.
Neden Türkiye pazarına girmeye karar verdiniz?
Türkiye’de 36 milyon internet kullanıcısı var. Bu da Türkiye’yi Almanya, Rusya, İngiltere ve Fransa’nın ardından Avrupa’nın 5. ve dünyanın 13. büyük internet nüfusu yapıyor. Dijital pazarlama 2013 yılının ilk iki çeyreğinde, 2012’nin aynı dönemine kıyasla yüzde 30 arttı ve 541 milyon TL’ye ulaştı. Aynı dönemdeki dijital video reklam harcamasına bakıldığında, yüzde 96’lık şaşırtıcı bir artış var, bu da dijital pazarlamanın Türkiye’de, özellikle de video reklamcılığında ne kadar geliştiğini gösteriyor. 2012 sonu süresince Avrupalı birkaç dijital video pazarını inceledik. Araştırmamız sonrasında Almanya’daki deneyimimiz ve iş modelimizin Türk pazarı için çok ilginç ve değerli olabileceğini gördük. Genel olarak dijital video pazarı oyuncuları yerel ve hepsi de oldukça iyi performans gösteriyor olsalar da, Türkiye pazarı yabancı şirketlerin yatırım yapması ve yeni teknolojiler, beceriler getirerek pazarda olmayan değerleri üretip dijital video pazarının gelişmesi için hazır durumda.
Diğer ülkelerle karşılaştırıldığında Türk pazarının belirli özellikleri neler?
Türkiye’de yaşayan 75 milyon insanın 36 milyonu düzenli olarak internet kullanıyor ki bu çok yüksek bir yaygınlık oranı. 15 ila 34 yaş arası kişilerin oranı tüm internet nüfusunun yüzde 63,6’sını oluşturuyor. Bu da bölge çapındaki (Orta Doğu Avrupa) en yüksek oran. Bu internet kitlesinin genç yaşı, yüksek bir hızlı benimseme potansiyeli olduğunu gösteriyor. Türk pazarına dair başka bir rakam ise internet kullanımının kadınlarda yüzde 43, erkeklerde ise yüzde 57 olarak bölündüğünü ifade ediyor. Dijital kullanıcıların yüzde 96’sı sosyal medya platformlarını ziyaret ediyor (bu platformlarda video yoğun biçimde izleniyor), bu kullanıcıların yüzde 80’inden fazlası ise sosyal platformlarda günde 2 saatten fazla zaman harcıyor. Ayrıca, Türkiye’nin stratejik coğrafi konumu diğer kilit pazarlara daha kolay erişim sağlıyor. Güçlü bir teknik eğitim sistemi, yüksek eğitimli teknoloji uzmanlarından oluşan muazzam bir işgücü yaratıyor.
Türkiye’de işiniz ile ilgili gelecek planlarınız neler?
Bir DMP (Data Management Platform-Veri Yönetim Platformu) uygulaması ile mevcut işimizi önemli bir adıma taşımayı planlıyoruz. Birinci planımız, var olan iş modelimizi DMP (Data Management Platform-Veri Yönetim Platformu) ile bir sonraki adıma taşımak. İkinci planımız ise Almanya’da geliştirdiğimiz syndication teknolojimizi iş ortaklarımıza sunarak, yeni ve daha değerli video içeriklerini Türk pazarına getirmek ve ayrıca mobil ile Akıllı TV’de video reklam yayınlarına başlamayı hedefliyoruz. DMP ve syndication teknolojisini birleştirerek Türkiye dijital video pazarına sunacak olmamız clipkit’in gücünü artıracaktır.
Mevcut siyasal gelişmelerin planlarınızda yeri var mı?
Hayır, hiçbir siyasal gelişme veya eğilimden etkilenmiyoruz çünkü biz uzmanlaşmış bir sektöre odaklanan bağımsız bir ağa sahibiz.
Kaynak: http://www.iabturkiye.org