13 Kasım Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Christian Majgaard: “Pazarlamada kral içgörüdür”
Haberler

Christian Majgaard: “Pazarlamada kral içgörüdür”

Sena Tufan
3 Kasım 2024
4 dk okuma

Pazarlama dünyasının duayenlerinden olan LEGO’nun eski Global Marka ve İş Geliştirme Başkanı Christian Majgaard, kariyeri boyunca global markalaşma ve iş geliştirme alanlarında büyük başarılara imza atmış bir isim. LEGO’da geçirdiği yıllar, yalnızca markanın büyümesine katkı sağlamakla kalmadı, aynı zamanda Majgaard’ın pazarlama dünyasında bir vizyoner olarak anılmasına da vesile oldu. Dijitalleşen dünyada markaların sadece teknolojiyi değil, müşteri içgörülerini de merkeze alarak strateji oluşturmasının kritik olduğunu vurgulayan Majgaard ile konuşmacı olarak katıldığı Türkiye Innovation Week’te bir araya geldik ve pazarlamanın geleceğine ışık tutan trendleri konuştuk…

Markaların ve şirketlerin gelecekteki pazar­lama stratejileri üzerinde en büyük etkiye sahip olacağını düşündüğünüz trendler neler? Özellikle Gen Z ve Alpha jeneras­yonlarıyla etkileşimde hangi yollar izlen­meli?

Yıllar içerisinde görünen en önemli trendlerden biri dijitalleş­me… Online varlıkların da çeşitlendiğini görüyoruz. Şirketlerin online alanlarda var olması, sosyal medya aracılığıyla pazarlama­larını gerçekleştirmesi şu anda en kritik konular…

Z ve Alfa kuşakları dijital dünyanın içine doğdular. “İşler artık şu yöne ya da bu yöne gidecek” demekten haz etmiyorum. Ancak markalar ve şirketler açısından birkaç önemli şeyin altını çizebi­lirim:

Öncelikle; eğer ki şirketler başarılı olmak istiyorlarsa pazarlama segmentasyonunu jenerasyonlara göre yapmamalılar. Çünkü jenerasyonlar 15 yılda bir değişiyor. Şirketler, segmentasyona odaklanmak yerine kendi özel durumlarına odaklanmalılar. Çün­kü her bir şirketin öne çıkan özellikleri yaratıcılık seviyesi fark­lıdır. Bu nedenle her şirket kendi özelliklerine uygun stratejiler belirlemeli.

Öte yandan artık pazarlama dediğimiz şey sadece tek yönlü bir iletişim, olarak tasarlanmamalı. Bu çok önemli bir konu….

“Pazarlamada kral iletişimdir” sözünü ben çok doğru bulmuyo­rum. Bunun yerine “pazarlamada kral müşterilerden aldığımız içgörülerdir” mottosuna odaklanılması gerektiğini düşünüyo­rum. Müşteriyi yalnızca alışveriş yapan bir kişi olarak mı görü­yorsunuz, yoksa onları gerçek insanlar olarak mı görüyorsunuz. Odaklanılması gereken en önemli soru bu…

Bu alanda başarılı olmak için yalnızca dijital medyayı anlamaya çalışmak ve tüm bilgiyi orada aramak doğru değil. Burada ant­ropologlardan destek alabiliriz. Çünkü onlar insanı en iyi analiz eden ve en iyi bilen kişiler. Antropologlardan alacağımız içgörü­lerle inovasyona ulaşabiliriz.

Öte yandan dijital dünyada ebeveynler ve gençler arasında bir çatışma olduğunu da görüyoruz. Özellikle Alfa nesli dijital dünyada çok fazla zaman harcıyor. Bu konuyla ilgili global tartışmalar da var. Örneğin bazı ülkelerde öğretmenler ve ebeveynler dijital medya kullanımının 14 yaşına kadar kısıtlanma­sını istiyor. Kısacası, burada bir dengelenmeye ihtiyaç var.

Christian Majgaard: “Pazarlamada kral içgörüdür”
Christian Majgaard ve Sena Tufan

Dijitalleşmenin markalaşmaya etkisini na­sıl değerlendiriyorsunuz? Markalar dijital çağda kimliklerini ve özgünlüklerini koru­yabilmek için neler yapmalı?

Bunun cevabı aslında o kadar da önemli değil. Markanın özel bir konumlandırması varsa kuşak­ların değişmesi de bir fark yaratmaz. Şöyle düşü­nün; BMW her zaman BMW’dir, Mercedes her zaman Mercedes’tir ya da Türkiye’nin plajları her zaman insanların her zaman gitmek istediği plaj­lardır. Ancak burada fark yaratan bir nokta var. Örnek vermek gerekirse: Markalaşma ve pazarlama birbirinden ayrı iki konsepttir ve markalaşma denilen şey daha geniş bir kav­ramdır. Bunun da bir yan disiplini vardır ve bu yan disiplin de kimlik yönetimidir. Kimlik yönetimi dediğimiz zaman logoları düşünebilirsiniz. Logolar, dijital dünyada kimi zaman çok yararlı olmayabiliyor.

Ancak artık görselliğin çok daha önemli olduğu ve sürekli değiş­tiği, dönüştüğü bir dünyada yaşıyoruz. Böyle bir ortamda görsel kimliğinizin zamana ayak uydurması ve mesajını doğru iletmesi çok daha önemli hale geliyor.

Kimlik yönetimi denilen konuda bir diğer önemli nokta da am­balaj tasarımı… Burada mutlaka mobil evreninin birincil olması lazım. Yaptığımız her şeyin, her ürünün bir telefon ekranında gö­rünecek ve sığacak boyutlarda olması gerekiyor. Tabii sonrasın­da daha büyük ekranlarda da görünebilmesi önemli ama öncelik telefon ekranına sığabilmesi olmalı.

Diyelim ki ben Türk Hava Yolları ile bir uçuş gerçekleştireceğim. Google’a Türk Hava Yolları yazıyorum. Burada sahte siteler ilk sıralarda çıkabiliyor. Bu yolla sahte siteler Türk Hava Yolları’nın kimliğini suistimal edebiliyor. O yüzden markaların bu alanda kurdukları iletişimin kontrolünü her zaman elde tutması gere­kiyor. Belki de daha sert olmaları gerekiyor. Çünkü bu konularla ilgili henüz yeterli kanun yok. Çünkü kanunlar hep bir adım ge­riden gelir…

Christian Majgaard: “Pazarlamada kral içgörüdür”

Global markalar yönetilirken kültürel farklılıkları nasıl göz önünde bulundurulmalı?

Genellikle küresel bir markadan bahsettiğimiz vakit insanların aklına ilk olarak dünyanın her yerinde aynı olan, standart bir yapı geliyor. Oysa global olabilmek için ifadenizi yerel dinamikle­re göre farklılaştırmanız gerekiyor ki yarattığınız intiba aynı ka­labilsin. Bununla ilgili de Heinz Ketçap markasını örnek verebili­rim. Heinz, her ülkede aynı reçetelerle müşterilerle buluşmuyor. Farklı ülke ve bölgelerin damak tatlarına göre orijinal reçeteler üzerinde birtakım değişiklikler yapılıyor.

Heinz’da da olduğu gibi standardı olan bir marka bile olsa, faali­yet gösterdiği ülkelerin geleneklerine göre adaptasyon gerçekleş­tirmeli. Standartlaşma, “marka dünyanın her yerinde aynı marka olacak” demek değil. Tabii ki bazı şeyler adapte edilebilir, bazıları ise aynı kalmak durumundadır. Ama markayı yönetenler, mar­kanın adapte edilemeyecek özellikleri üzerine kafa yorup buralarda da strateji geliştirebilirler.

Örneğin IKEA İsveç tasarımlarını tüm dünyaya sevdirdi. Hatta bazı ürünlerini satın alırken İsveç bayrağı renklerini içe­rebileceğini biliyorsunuz. Tüm ürünleri neredeyse dünya genelinde bir standarda sahip. Belki ufak tefek değişikliklerle bir­likte… Benzer durum eski şirketim LEGO için de geçerli. Orada da benzer bir stan­dart olduğunu görüyoruz. Çünkü oyun deneyimi evrenseldir. Çocuklar LEGO ile her yerde aynı şekilde oynarlar. Bel­ki farklı kültürlerde oyunlar birbirinden farklıdır ama LEGO tüm ülkelerde tüm çocuklar tarafından aynı şekilde oynanır. Bu da standartlaşmaya güzel bir örnek…

LEGO, inovasyon konusunda öncü bir marka olarak biliniyor. Şirkette bulunduğunuz dönemde inovasyon stratejisine nasıl katkılarda bulundunuz?

Ben yıllar önce LEGO şirketindeydim. O dönemlerde bildiğimiz manada bir inovasyon yoktu. Ama inovasyon yolculuğundaki en önemli katkıyı, LEGO ürünlerini satın alan ailelerin yaptığını dü­şünüyorum. Çünkü aslında onlar bu inovatif fikre çok açıklardı. LEGO ürünlerini satın alarak dolaylı olarak buna katkıda bulun­dular. Elbette ben de şirkette görevimi yaparak yeni şeyler kat­tım. Ancak şu bir gerçek ki LEGO hep yenilikçi bir ruha sahipti.

Enflasyon günlükleri: Kredi kartı borcu

1 The Tech Summit 2025: Yapay zeka ile güçlendirilmiş gelecek nasıl olacak?
The Tech Summit 2025: Yapay zeka ile güçlendirilmiş gelecek nasıl olacak?
2 Uber, Getir için 1 milyar dolarlık teklifle masada
Uber, Getir için 1 milyar dolarlık teklifle masada
3 Amazon Türkiye açıkladı: Türk halkı indirim yorgunu...
Amazon Türkiye açıkladı: Türk halkı indirim yorgunu…
4 General Motors, 10 yıl aradan sonra Türkiye pazarına dönüyor
General Motors, 10 yıl aradan sonra Türkiye pazarına dönüyor
5 “67” (Altı-Yedi) çılgınlığı McDonald’s menüsünde!
“67” (Altı-Yedi) çılgınlığı McDonald’s menüsünde!
Güncel Haberler
Sosyal medyanın etkileşimi en yüksek influencer’ları!
Sosyal medyanın etkileşimi en yüksek influencer’ları!
Türkiye'nin en sevilen temizlik markaları...
Türkiye’nin en sevilen temizlik markaları…
Kombiler akıllanıyor, tüketici kazanıyor!
Kombiler akıllanıyor, tüketici kazanıyor!
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Yarınlar yokmuş gibi harcayanlar: Doom spender’lar
Haberler
Yarınlar yokmuş gibi harcayanlar: Doom spender’lar
Sena Tufan
8 Ekim 2025
Influencer paylaşımlarının yüzde 70’i alışverişe yönlendiriyor
Haberler
Influencer paylaşımlarının yüzde 70’i alışverişe yönlendiriyor
Sena Tufan
3 hafta önce
MAC Cosmetics, ABD’de ilk kez Sephora raflarında!
Haberler
MAC Cosmetics, ABD’de ilk kez Sephora raflarında!
İrem Alimoğlu
2 hafta önce
Ayhancan Güven, DTM’de tarih yazdı!
Haberler
Ayhancan Güven, DTM’de tarih yazdı!
Nafizcan Önder
6 Ekim 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.