16 Eylül Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Cep telefonu gücü ele geçirdi: Telefonum olmadan asla!
Haberler

Cep telefonu gücü ele geçirdi: Telefonum olmadan asla!

Marketing Türkiye
31 Mart 2018
3 dk okuma

KPMG’nin Üç kıtada 10 bin kişiyle yaptığı araştırmaya göre, tüketicinin alışveriş yapmadan önce tek şeye baktığını ortaya koydu: Cep telefonu. 

Yıkıcı hızla ilerleyen teknoloji alışveriş alışkanlıklarını temelden değiştiriyor. KPMG; ABD, Hindistan, İngiltere ve Çin’de üç kuşaktan 10 bin tüketiciyle görüştü, perakende sektörünün nereye evrildiğini inceledi. Araştırma geçmişte şirketlerin yönettiği sektörde artık gücün tüketicilere geçtiğini gösteriyor. En değerli kaynağın bilgi olduğu günümüzde tüketiciler kolayca ürün veya hizmetle ilgili bilgiye ulaşıyor, paylaşımlarıyla diğer tüketicilerin tercihlerini değiştirebiliyor. Tüm bunların hepsini sadece bir aletle yapıyor: Cep telefonu!

Araştırma, tüketici için cep telefonlarının anlamını ortaya koyuyor. KPMG’nin araştırması kapsamında 10 bin tüketiciye, “Cep telefonunuzu mu yoksa cüzdanınızı mı kaybetmeyi tercih edersiniz?” diye soruldu. Çin’deki katılımcıların yüzde 71’i, Hindistan’da yüzde 43’ü, İngiltere’de yüzde 39’u, ABD’de yüzde 26’sı cüzdanını kaybetmeyi tercih ettiğini söyledi.

Anket sonuçlarına göre Y kuşağının yüzde 30’u, her beş dakikada, herhangi bir bildirim gelmese de mutlaka cep telefonunu kontrol ediyor. Kuşak farkı, cep telefonunun kullanımını etkilemiyor.

Artık direksiyon tüketicide

KPMG Tüketici Ürünleri ve Perakende Sektör Lideri Fikret Çetinkaya, “Geçmişte şirketler tüketicileri sadece yaş, bölge, gelir durumu ile sınıflandırıyor ve onlara bu şekilde sesleniyordu. Ancak artık hayat çok değişti. Aynı yaşta, aynı bölgede, aynı gelir seviyesindeki iki kişi çok farklı şeyleri sevebiliyor. Bunlar için şirketlerin ayrıntılı çalışması, tüketiciye kulak vermesi gerekiyor. Tüketiciler önemsendiğini hissetmek, aynı sorularla tekrar tekrar karşılaşmamak, mümkün olduğunca kolay bir şekilde hizmeti ve ürünü almak istiyor. Şirketler, geçmişe göre daha bilinçli ve farkındalık sahibi müşterilerle karşı karşıya. Her kuşaktan müşteri, teknolojiyi doğru kullanarak şirketlere üstünlük kuruyor” dedi. Çetinkaya, “Geçmişteki ‘Müşteri her zaman haklıdır’ kavramı şekil değiştiriyor. Haklılığını yanına alan müşteriler artık şirketlere ‘nasıl çalışacaklarını’ anlatıyor. Müşteriye kulak vermeyen şirketler kaybetmeye mahkum” yorumunu yaptı.

Araştırmadan öne çıkan başlıklar şöyle:

Veri çığ gibi büyüyor

  •     Artık tüketici, satın aldığı hizmet ya da ürün hakkında hemen bilgi sahibi olabiliyor. Günde 205 milyon e-mail gönderiliyor. Veri bir çığ gibi büyüyor. 2020 yılında her insan için saatte 6 gb’lık veri üretileceği hesaplanıyor.
  •     Veriler üretiliyor, paylaşılıyor. Teknoloji bu konuda başrolü oynuyor. Cep telefonu kullanımının, ABD nüfusunun yüzde 25’ine ulaşması 13 yıl almıştı. Iphone ise 2,5 yılda ABD nüfusunun yüzde 25’ine ulaştı.

Telefonum ya evde kaldıysa!

  •     Hindistan’dan ankete katılan tüketicilerin yüzde 42’si cep telefonunu evde unutmaktan büyük kaygı duyuyor. Çin’de bu oran yüzde 36, ABD’de yüzde 35.
  •     Katılımcıların yüzde 56’sı kişisel bilgilerinin şirketlerin elinde bulunduğu için endişelendiğini itiraf etti. Ancak Y kuşağı üyelerinin bir bölümü bilgi paylaşmaktan çok, daha önce paylaştığı bilgiler hakkında telefonla aranmaktan rahatsızlık duyuyor.
  •     Online alışveriş artık vazgeçilmez bir hal aldı. Bölgelere göre ayrıldığında Çin’de yüzde 83, Hindistan’da yüzde 78, ABD’de yüzde 76, İngiltere’de yüzde 73 oranında online alışveriş yapılıyor.

Çin, teknoloji takipçisi

  •     Televizyonun tahtı sallanıyor. ABD’deki geleneksel kablolu yayın şirketi kullanıcılarına 206 kanal yayını yapıyor. Ancak istatistiklere göre kullanıcıların yüzde 72’si 20 ya da daha az kanalı izliyor. Y kuşağı da sosyal medyaya televizyondan daha çok ilgi gösteriyor.
  •     Anket sonuçlarına göre Çin yeni teknolojilere en çabuk ayak uyduran ülke. Çin’deki katılımcıların yüzde 88’i bir ödeme metodu olarak WeChat ya da AliPay’i kullanıyor.

ABD Facebook’tan ‘like’lıyor

  •     ABD halkı teknolojiyle ilgili. ABD’de 203 milyon Facebook kullanıcısı (nüfusun yüzde 63’ü), 90 milyon iPhone kullanıcısı (nüfusun yüzde 40’ı) var.
  •     ABD’deki cep telefonu kullanıcılarının yüzde 43’ü 10 dakikada bir bildirim alıyor.

Sıkışırsam tatile çıkmam, evde yerim!

  •     İngiltere’deki katılımcıların yüzde 76’sı kazancında gerileme olursa evin dışındaki yemek harcamalarında kesinti yapmayı planlıyor.
  •     Hindistan’daki tüketiciler kazançlarında düşüş yaşarsa, seyahat bütçelerini kısmayı planlıyor.
  •     Hindistan’daki cep telefonu kullanıcılarının yüzde 88’i WhatsApp kullanıyor.

 

1 Beyaz yakalıların yeni krizi: Sessiz çatlama!
Beyaz yakalıların yeni krizi: Sessiz çatlama!
2 Tamamlayıcı Emeklilik Sistemi'nde tarih belli oldu: Maaşlardan her ay yüzde 3 kesinti yapılacak
Tamamlayıcı Emeklilik Sistemi’nde tarih belli oldu: Maaşlardan her ay yüzde 3 kesinti yapılacak
3 Apple iPhone 17 serisini tanıttı: İşte Türkiye fiyatı ve öne çıkan özellikler...
Apple iPhone 17 serisini tanıttı: İşte Türkiye fiyatı ve öne çıkan özellikler…
4 Sosyal medyanın etkileşimi en yüksek influencer’ları!
Sosyal medyanın etkileşimi en yüksek influencer’ları!
5 Aktif giyim trendinin önlenemeyen yükselişi
Aktif giyim trendinin önlenemeyen yükselişi
Güncel Haberler
Spotify'dan ücretsiz kullanıcılar için üç yeni özellik
Spotify’dan ücretsiz kullanıcılar için üç yeni özellik
40 yıllık misyon, yeni yolculuk: VakıfBank Bosna Hersek’te hayallere dokunuyor
40 yıllık misyon, yeni yolculuk: VakıfBank Bosna Hersek’te hayallere dokunuyor
Pinterest, hayal dünyasını keşfe dönüştürüyor
Pinterest, hayal dünyasını keşfe dönüştürüyor
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

YouTube'da AI ile dublaj dönemi başladı
Haberler
YouTube’da AI ile dublaj dönemi başladı
Sena Tufan
4 gün önce
Tüketicilerin yeni gözdesi: Giyilebilir ambalajlar!
Haberler
Tüketicilerin yeni gözdesi: Giyilebilir ambalajlar!
İrem Alimoğlu
2 Temmuz 2025
Turizmin yeni rotası: Sessiz lüks...
Haberler
Turizmin yeni rotası: Sessiz lüks…
Marketing Türkiye
3 hafta önce
McDonald’s’tan “altın dokunuş”: Snack Wrap, Special Edition Gold Sauce ile geri döndü
Haberler
McDonald’s’tan “altın dokunuş”: Snack Wrap, Special Edition Gold Sauce ile geri döndü
İrem Alimoğlu
3 hafta önce
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.