Cem Yılmaz’lısı klişe, SEK ise devrim yapıyor
İş Bankası’nın son reklamında işlenen konu klişe ama işin içinde Cem Yılmaz varsa hem izleniyor, hem beğeniliyor. İş Bankası’nın Servet Bey tiplemesinin (sanırım) üçüncü ayağında bankanın uzun geçmişi ve yaklaşımına değinilmiş. 80 küsurluk tarihinde üç kuşak İş Bankalı bir arada resmedilmiş. Çocuklar geleceğimizi, 40’lı yaşlar bugünü, güngörmüş amca ise geçmiş anlayışı temsil ederken reklamda pek çok bakılası, duyulası enstantane arasında “Güvenelim gençlere, destek olalım” mesajı en baskın olanı. Reklam geçmişin efsane Garanti Bankası’nın sucu çocuğunu hatırlatsa da ara sıra benzer mesajları hatırlamakta sakınca yok. Eh, başka ne diyeceksin ki? Faiz lobisiyle eşdeğer tutulan bankalarımız doğrudan “hayır değiliz” demek yerine eğlenceli çekimlerdeki eğlenceli adamlarla duruma müdahale etmeye çalışıyor.
SEK süt reklamlarında adeta bir devrim yapıyor. Bugüne değin çikolata, dondurma ve dahi otomobil reklamlarında alıştığımız kadının obje olarak kullanılması meselesi, en masum ürün sütte sıcak gündem oluşturuyor. En fazla sütten bıyıkla yüzde kalan süt tanıtımları kadın bedeninde kol geziyor. Ben işi saf tarafından alıp, “Süt tüketimini artırmak için başka yol kalmadı herhalde!” desem, siz ne dersiniz?
Bu yazı Günseli Özen Ocakoğlu’nun Zaman gazetesindeki köşesinden alınmıştır.