Çelişki ve çekişme aynı reklamda
Pepsi Cola’nın Azra Akın ve Bülent Ersoy’lu filmin insanların akıllarına kazındığını söylüyor Akademetre verileri. Pepsi Cola kampanyasında morhipo’nunkinde de olduğu gibi ikili arasında hem çekişme hem de çelişki var. Baskın ve uyumlu iki farklı karakteri aynı karede oynatmayı başaran marka, küresel iletişim stratejisi ünlü kullanımına uygun başarılı bir Türkiye versiyonu yapmış. Bildiğiniz üzere yapılan pek çok araştırmada Coca-Cola akılda kalıcılıkta öne çıkarken, bu kez Azra Akın-Bülent Ersoy ikilisinin oynadığı Pepsi Cola reklamı bilinirlikte açık ara öne fırlamış. Tüm sektörlerde reklam bilinirliği sıralaması araştırmasında ilk beş şöyle sıralanıyor:
Pepsi Cola/Azra Akın-Bülent Ersoy (30,7),
Garanti/Bireysel Destek Kredisi (22,1),
Arçelik/Çelik-Çeliknaz Balayı (16,3),
Coca-Cola Mutluluğa Kapak Aç (15,6),
Arçelik -In love serisi (13,6).
İki ünlünün yer aldığı Pepsi Cola reklamlarını ardı ardına izleyebiliyor ve sıkılmıyorum. Merak ettiğim Azra Akın ve Bülent Ersoy’un hiç kola içmeden bu algıyı nasıl oluşturdukları!
Bu yazı Günseli Özen Ocakoğlu’nun Zaman gazetesindeki köşesinden alınmıştır.
Güncel Haberler