22 Aralık Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Canon, Türkiye’nin fotoğrafçılık haritasını çıkardı
Haberler

Canon, Türkiye’nin fotoğrafçılık haritasını çıkardı

Marketing Türkiye
28 Temmuz 2019
1 dk okuma

Canon, Dünya Kamera Günü kapsamında yaptığı araştırma ile Türklerin fotoğrafçılık alışkanlıklarını açıkladı. Yapılan araştırmada, Türklerin fotoğraf tutkusu, fotoğraf makinesi tercihleri, ilgi duydukları fotoğrafçılık türleri gibi birçok farklı alanda dikkat çekici veriler ortaya çıktı.

Araştırma verilerine göre Türklerin büyük bir kısmının en az bir fotoğraf makinesine sahip olduğu ve en çok doğa fotoğrafları çekmeyi sevdikleri ortaya çıktı.  Yaklaşık 51.000 yanıtın toplandığı araştırmada Türklerin yeni bir makine alırken düşünülenin aksine, fiyatına değil performansına önem verdiği dikkat çekti.

Performans her şeyden daha değerli

Anket sonuçlarına göre; yüzde 60’ı erkek; yüzde 40’ı kadın olan katılımcıların yarısından fazlası kendi fotoğraf makinesine sahip. Fotoğraf makinesi satın alınırken de zannedilenin aksine fiyattan önce ürününün performansına dikkat ediyor. Anketi yanıtlayanların yüzde 68’i fotoğraf makinesini, performansına bakarak satın almaya karar veriyor. Satın alma ise en çok teknoloji marketlerinden gerçekleştiriliyor.

Türkler, fotoğraf makineleriyle selfie çekmiyor

Ankete katıların yüzde 40’ı ne kadar sıklıkta fotoğraf çektikleri sorusuna haftada 1 yanıtını verirken her 2 kişiden 1’i ise fotoğraf makinesine 2 bin ile 5 bin TL arasında bütçe ayırıyor. Çalışmanın dikkat çeken sonuçlardan bir diğeri ise dünyadaki birçok millet gibi selfie çekmeyi seven Türkler, sanılanın aksine fotoğraf makinelerini selfie için kullanmıyor, yalnızca fotoğraf çekiyor.

En çok doğa fotoğrafçılığı seviliyor

Anketi yanıtlayanlar en çok kış mevsiminde fotoğraf çekmeyi sevdiklerini belirtirken; katılımcıların yüzde 57’si ise doğa karelerini fotoğraflamayı tercih ediyor. Katılımcılardan yüzde 77’si kendini amatör olarak tanımlarken, düzenli olarak fotoğraf çekenlerin ise yakın çekim yapmayı daha çok sevdiği görülüyor. Son olarak fotoğraf makinelerinde en çok hareketli ekran özelliği kullanılıyor

Canon Fotoğraf
1 YouTube'da son 3 ayın en çok izlenen haber kanalları...
YouTube’da son 3 ayın en çok izlenen haber kanalları…
2 Duygusal yatırımın en parlak objesi: Takı sektörü altın çağını yaşıyor
Duygusal yatırımın en parlak objesi: Takı sektörü altın çağını yaşıyor
3 Türkiye’de gıda takviyesi pazarı büyüyor: Peki, sebep sağlıklı yaşam mı yoksa pazarlama sihri mi?
Türkiye’de gıda takviyesi pazarı büyüyor: Peki, sebep sağlıklı yaşam mı yoksa pazarlama sihri mi?
4 LinkedIn CEO’su Roslansky’den kariyer uyarısı: Beş yıllık plan dönemi kapandı!
LinkedIn CEO’su Roslansky’den kariyer uyarısı: Beş yıllık plan dönemi kapandı!
5 Canva'dan 2026 tasarım trendleri: "Kusursuzluk" yerini "karakter"e bırakıyor
Canva’dan 2026 tasarım trendleri: “Kusursuzluk” yerini “karakter”e bırakıyor
Güncel Haberler
“Yılın İtibarlıları”nı belirleyen The ONE Awards’ta araştırma süreci başladı...
“Yılın İtibarlıları”nı belirleyen The ONE Awards’ta araştırma süreci başladı…
ŞOK Market, Dünya Trip Atma Günü'nü "Peki" ile kutladı
ŞOK Market, Dünya Trip Atma Günü’nü “Peki” ile kutladı
Bvlgari Türkiye’nin yeni marka elçisi Afra Saraçoğlu oldu...
Bvlgari Türkiye’nin yeni marka elçisi Afra Saraçoğlu oldu…
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Apple, Siri’nin dönüşümünde Google ile güçlerini birleştiriyor
Haberler
Apple, Siri’nin dönüşümünde Google ile güçlerini birleştiriyor
Sena Tufan
6 Kasım 2025
beije’den Black Friday’e ters köşe: Satışlar durduruldu, tüm trafik "askıya" yönlendirildi
Haberler
beije’den Black Friday’e ters köşe: Satışlar durduruldu, tüm trafik “askıya” yönlendirildi
Nafizcan Önder
3 hafta önce
Türkiye’de çalışanların yüzde 93’ü duygusal dalgalanmalarının sebebi olarak iş hayatını görüyor
Haberler
Türkiye’de çalışanların yüzde 93’ü duygusal dalgalanmalarının sebebi olarak iş hayatını görüyor
Sena Tufan
10 Ekim 2025
Formadan finansa: Taraftar sadakati nasıl dev bir ekonomiye dönüştü?
Haberler
Formadan finansa: Taraftar sadakati nasıl dev bir ekonomiye dönüştü?
İrem Alimoğlu
15 Ekim 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.