Cannes’daki aslanlara halis muhlis “aslan sütü”!

Dünyanın en prestijli yaratıcılık festivallerinden biri olan Cannes Lions, 17-23 Haziran tarihlerinde 59’uncu kez dünyanın dört bir yanından reklam profesyonelini Fransa’nın güneyindeki Cannes şehrine davet ediyor. Mey İçki de bu yıl festival boyunca Cannes’da olacak ve festivalin alametifarikası olan “aslan”dan ilham alarak Yeni Rakı için bir dizi pazarlama çalışması hayata geçirecek. Yeni Rakı’yı bir dünya markası yapma konusundaki en önemli adımlardan biri olan çalışmanın detaylarını Mey İçki Rakı Kategorisi Uluslararası Pazarlama Müdürü Elif Göktaş’dan dinledik. 

Reklam dünyasının Oscar’ı olarak kabul edilen Cannes Lions Yaratıcılık Festivali, bu yıl 17 Haziran tarihinde kapılarını açıyor olacak. 23 Haziran’a kadar sürecek olan festivale, 90 ülkenden 10 binin üzerinde reklamcı, tasarımcı, pazarlamacı ve trendsetter katılacak. 
Türkiye’den de yüzlerce reklam profesyonelinin akın edeceği festivalde, bir Türk markası da birbirinden keyifli etkinliklere imza atmayı planlıyor. Elbette bu marka geçtiğimiz Mart ayında dünyanın en değerli 14’üncü içki markası seçilen Yeni Rakı’dan başkası değil… Bir dünya markası olma vizyonuyla uzun süredir yurt içinde ve yurt dışında başarılı pazarlama çalışmaları hayata geçiren Yeni Rakı, dünyanın en prestijli yaratıcılık organizasyonu olarak görülen Cannes Lions’da Cannes sokaklarını anason kokusuyla doldurmayı hedefliyor. 
Dünyanın en önemli reklamcı, tasarımcı, pazarlamacı ve trendsetter’larını bir araya getiren Cannes Lions Yaratıcılık Festivali boyunca kurulacak meyhaneden, açılış ve kapanış galalarındaki rakı tadımlarına,  Cannes sokaklarındaki Yeni Rakı sürprizlerinden, festivale özel reklamlar ve tanıtımlarla festivale destek verecek olan Yeni Rakı, Türkiye’nin milli içkisi rakıyı dünyaya tanıtmak için bir dizi çalışma gerçekleştiriyor olacak. 

Neler yapılacak?
Gelelim Yeni Rakı ekibinin Cannes’da hayata geçireceği etkinliklere… Mey İçki Rakı Kategorisi Pazarlama Müdürü Elif Göktaş, Cannes Lions Yaratıcılık Festivali boyunca hayata geçirilecek etkinlikleri dergimize aktardı. Cannes Riviera Terrace’da yer alacak Yeni Rakı Lounge ile bir “Meyhane” oluşturacaklarını söyleyen Göktaş, Türk mezeleri ile rakı adabını ve kültürünü festivalin katılımcılarına birebir yaşatacaklarını söylüyor. 
Bunun yanı sıra rakı denilince akla gelen ilk şeylerden biri “fasıl”… Yeni Rakı’nın fasıl ekibi de festival boyunca Cannes sokaklarında eğlenceli performanslar gerçekleştirirken, Elif Göktaş oryantal dans gösterilerinin de fasıl ekibine eşlik edeceğini söylüyor ve ekliyor: “Festival Sarayı’nın terasında yer alan Yeni Rakı Lounge’unda ise her gün 17:00-18:30 saatleri arasında dünyanın çeşitli yerlerinden gelen reklamcılar Yeni Rakı’nın keyfine varacak. Ayrıca, ünlü barmen Tolga Germiyanoğlu’nun hazırlayacağı rakı kokteyllerinden oluşan farklı rakı sunumlarıyla da katılımcıların karşısına çıkacak olan Yeni Rakı, açılış ve kapanış galalarıyla Genç Lions partisinde de katılımcılara rakı tattıracak.” 

Got Lion’s Milk? 
Yeni Rakı, festival boyunca sergileyeceği reklamlarda yabancı misafirlerine rakıyı “Aslan Sütü” olarak tanıtacak. Tüm katılımcılara içinde Yeni Rakı bardağı, 5 cl Yeni Rakı ve rakının nasıl içildiğini anlatan kitapçık bulunan bir tanıtım kiti de hediye edecek olan marka, Cannes Lions etkinlikleriyle tüm dünyaya rakı kültürünü tanıtma çalışmalarına önemli bir halka daha eklemiş olacak.   
Rakı kategorisinin lider markası Yeni Rakı için hedeflerinin büyük olduğunu söyleyen Elif Göktaş, markanın şu anda 50’den fazla ülkede satıldığını söylüyor ve ekliyor: “Şu an bizim için en önemli pazarlar Almanya, Kıbrıs, Suriye, Irak, Benelux, Amerika, İngiltere ve Doğu Avrupa ülkeleri. 2012 yılında en büyük pazarlar olan Almanya ve Kıbrıs’ta Yeni Rakı iletişimine başladık. Hatta Almanya’ya özel Yeni  Rakı reklam filmi çektik. Bu çalışmalarımızı diğer ülkelere de zamanla yayacağız.”

Trendsetter’lara rakıyla dokunacağız
Elif Göktaş / Mey İçki Rakı Kategorisi Uluslararası Pazarlama Müdürü
“Yeni Rakı değer olarak dünyanın 1 numaralı anasonlu içki markası ve dünyanın en değerli 14. içki markası. Bu sene dünyanın en büyük yaratıcılık festivali olan  Cannes Lions Uluslararası Yaratıcılık Festivali’ne Yeni Rakı meyhanesi kurarak katılma kararı aldık. Çünkü faaliyet gösterdiğimiz ülkelerden yaklaşık 10.000 ‘trendsetter ve early adaptor’ dediğimiz bir kitle orada olacak. Onlara birebir dokunmak ve rakıyı ve kültürünü anlatmak istiyoruz. Yeni Rakı ile Türkiye’nin milli içkisi rakıyı tüm dünyaya tanıtmaya devam edeceğiz.” 


Haber: Elif Erman

 

İLGİLİ HABERLER