Cannes Lions rehberi 3

Cannes Lions Uluslararası Yaratıcılık Festivali’nde, bu yıl beşinci gün Brezilyalı yaratıcılık günü olarak kutlanacak. Zira Brezilya 2013 Cannes Report’un verilerine göre bu güne kadar 114 Lions ödülüne layık görülmüş. Brezilya’nın dünyada en kreatif ikinci ülke ve Sao Paulo’nun da dünyadaki en kreatif şehir olduğu söyleniyor. Dolayısıyla 19 Haziran günü “Brazil Day” ismiyle düzenlenen programda Brezilya’nın inovasyonuna ve geleceğine dair bir keşif gerçekleşeceğini söylemek pek yanlış olmaz. Programa 2016 Rio de Jenerio Olimpiyatları görsel kimliğini tasarlayan Tatil Designing Ideas’ın kreatif direktörüFred Gelli’nin yanı sıra ABD dışındaki ilk ofisini Brezilya’da açan CP+B’nin eş kurucusu ve başkanıChuck Porter konuk olacak. “Brazil Day” dahilinde DM9 DDB’den Laura Chiavone, Alchemists’in kurucusu Mauricio Mota ve daha birçok Brezilyalı reklam profesyonelinin söz olacağı oturumlar düzenlenecek.

Saatchi&Saatchi tarafından bu yıl 24’üncüsü düzenlenecek olan “New Directors Showcase” etkinliği ise 19 Haziran günü katılımcıların kaçırmak istemeyeceği organizasyonlar arasında… Ünlü yönetmenJoe Pytka ise bu yıla damgasını vuran isimler arasında. Sektöre sağladığı katkılardan dolayı onur ödülüne layık görülecek Pytka, Pepsi, GE, FedEx, Nike gibi markaların yanı sıra,Madonna, Michael Jordan,Tom Hanks, Tiger Woods,Marlon Brandove Barack Obama’yla birlikte yaptığı ortak işlerle tanınıyor. Ünlü aktör ve aktrisler, yönetmenler sihirbazlar, başarılı senarist ve prodüktörlerin yanı sıra bu yıl konuşmacılar arasında bir de Astrolojist yer alıyor. Ogilvy & Mather reklam ajansı tarafından düzenlenecek oturum Amerikalı Astrolojist Neil de Grasse Tyson’u konuk edecek. Bu güne kadar Apple Inc., Dior, Dolce & Gabbana, Louis Vittion ve Victoria’s Scret gibi markalarla çalışan ve dünyanın en zengin supermodeli olarak anılan Gisele Bündchen ise Mcgarrybowen sponsorluğunda gerçekleşecek oturumun baş konuşmacıları arasında yer alacak.

Dünyanın en büyük bağımsız ajansı Wieden + Kennedy ise 20 Haziran günü Global Baş Kreatif Direktörü Collen Decourcy ve Ajans Başkanı Dave Luhr ile bir oturum düzenleyecek ajanslar arasında. Son günün düzenlenecek forumları ana teması ise “Müzik”. Program dahilinde Universal, The Martin Agency, Synkio, Moxie ve Frukt gibi markaların önderliğinde birçok profesyonel bir araya gelecek. Detroit tekno müzik kültürünün önde gelen sanatçılarında biri olan Carl Craig’i ağırlayacak olan “Lowe Campbell Ewald: Detroit: Reboot City” başlıklı oturum ise 2013 yılında iflasını açıklayan şehir Detroit’in ajanslar tarafından nasıl ikonik bir figür haline geldiğini masaya yatıracak. Manhattan merkezli kreatif ajans Droga5’in Kurucusu David Droga ise “What’s Great, What’s Not, What’s Next?” oturum başlığıyla son günün iddialı konuşmacılarından.

61’inci Can­nes Lions Uluslararası Yaratıcılık Festivali’nin son günü ise tamamıyla inavasyona ayrılmış. Son gün saat üçe kadar düzenlenecek tüm organizasyonlar teknolojinin yaratıcı temsillerini katılımcılarla buluşturacak. Festival 21 Haziran Cumartesi akşamı tüm Lions kazananların açıklanması ardından sona erecek. 

Cannes Lions’un ilk iki gün rehberi için tıklayınız.

Cannes Lions’un üçüncü ve dördüncü gün rehberi için tıklanıyınız.

İLGİLİ HABERLER