Cannes Lions 2015 Güncesi – Dördüncü gün
Cannes Lions’ın dördüncü gününde, gündemin ana maddesi festival içinde festival olarak adlandırılan Innovation Lions bölümünün başlaması oldu. Dünyanın inovatif şirketleri Innovations alanında kendilerine ayrılan yerlerde sunumlarını yaparken bu bölümde shortlist’e kalan işler de açıklandı. Medya kategorisinde Grand Prix ödülü alan Vodafone Kırmızı Işık kampanyasının yaratıcı ekibi Team Red İstanbul, Innovation Lions Creative Data kategorisinde 4 alt bölümde shortlist’e kaldı.
Günün ilk önemli oturumunda 180 Amsterdam‘ın ‘Her şey kötüyken yaratıcı kültürü yeniden yaratmak‘ üzerine ajansın görüşleri aktarıldı. Önemli müşterilerini kaybetmeleri sonrası geçirdikleri değişim ve dönüşüm sürecinin ilham veren hikayesini anlatan ajansın Chief Creative Officer’ı Al Moseley küçülmeye gitmenin utanılacak bir şey olmadığını, büyük müşterilerini kaybeden ajansların mantıklı ölçülerde küçülmesinin normal olduğunu belirtirken asla ama asla yetenekte küçülmeye gidilmemesi gerektiğini söyledi. “170 kişiden 50 yaratıcı ve her soruna çözüm üretebilecek yetenekte insanı bir masaya toplayıp bir start-up modeline geçtik” diyen Moseley, “farklı alanlara kaymadan yaratıcılıkta iyi olduğumuza emin olduğumuz için sektöre farklı bir soluk getirebilecek müşterileri kendimize çekmeye çabaladık. Ve ilk müşterimiz de çok fazla süre geçmeden kapımızı çaldı: Playstation”. Konuşmasının sonunda 180 Amterdam‘ın geçirdiği dönüşüm sonrası geldiği noktanın çok daha güzel olduğunu belirten Moseley ayakta alkışlandı.
Innovation bölümünde Facebook’un oturumu da günün en dikkat çeken oturumlarından biriydi. Pazarlamacıların değişen dünyadaki kimlik krizlerini çözüme kavuşturmak adına gerçekleştirilen oturuma Facebook reklam yöneticilerinden David Jakubowski ve Live Nation‘ın dijital medya müdür yardımcısı Julia Heiser katıldı. Dünya tarihinin en hızlı kazanılan alışkanlıklarından biri olarak gösterilen mobil işlemler ve ödeme sistemlerinin dünyanın algısını değiştirdiğini ve kolaylaştırdığını belirten ikili, müşterilerin hızına yetişmek ve onlardan önde olarak alışkanlıklara hazır olmak adına çok çalışmak gerektiğini söyledi. Live Nation’ın müşterilerinin kendi sistemlerini akıllı telefonlar üzerinden ziyaret ettiklerini ancak satın alma işlemlerinin geçtiğimiz yıla kadar hala masaüstü bilgisayarlardan yapıldığını ve bunu değiştirmek için Madonna ile bir çalışma yaptıklarını söyleyen Julia Heiser, 2014 yılı ile ilgili çok önemli bir veriyi de oturuma katılanlar ile paylaştı: “2014 yılında tarihte ilk defa televizyon ekranından daha çok baktığımız bir ekran oldu ve bu ekran da akıllı telefonlar” dedi.
Festivalin basın odasında basın mensuplarının sorularını yanıtlamak üzere gelen R/GA kurucusu ve CEO’su Bob Greenberg İstanbul’da bir ofis açabileceklerinin sinyallerini verdi. Dataların çoğunun yaratıcıların işine yaramayacak şeyler olduğunu da söyleyen Greenberg, datanın doğru kullanımının önemine de vurgu yaptı.
Cannes Lions‘un dördüncü gününde ödül kategorilerinin shortlist’leri açıklanmaya devam etti. Sabah saatlerinde Innovation shortlist’leri açıklanırken öğleden sonra da Cannes Lions Film kategorisinin shortlist’i açıklandı. Türkiye’den tam 30 katılımın gerçekleştiği kategoride shortlist’e hiçbir işimiz kalamadı.