1 Temmuz Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Çalışanların yarısı evden çalışmanın özel hayatın ihlaline yol açtığını düşünüyor
Haberler

Çalışanların yarısı evden çalışmanın özel hayatın ihlaline yol açtığını düşünüyor

Marketing Türkiye
16 Mayıs 2020
2 dk okuma

Araştırma şirketi Akademetre Türkiye geneli 25 ilde 1340 kişiyle gerçekleştirilen “Koronavirüs Sürecinin Çalışma Hayatına Etkisi” araştırması Koronavirüs sürecinde adaptasyon anlamında çalışanların geliştirdiği davranışlara ışık tutuyor. Araştırmalardan çıkan sonuçlar oldukça ilginç:

  • Çalışanların yüzde 65,6’sı Koronavirüs döneminde evden çalışıyor. Koronavirüs döneminde evden çalışanlar arasında yüzde 42,5’lik kesimin evden sürekli çalışıyor. Çalışanların yüzde 34’ü, pozisyonunun evden çalışmaya uygun olmadığını belirtiyor.

  • Koronavirüs salgınından önce çalışanların yaklaşık yüzde 80’i evden/uzaktan çalışma esnekliğine sahip değil.

  • Her 2 çalışandan yaklaşık 1’i, evden/uzaktan çalışmanın hem avantajları, hem dezavantajları olduğunu düşünüyor.Çalışanların yarısı evden çalışmanın özel hayatın ihlaline yol açtığını düşünüyor

  • Evden/uzaktan çalışmanın “vakit kazandırmak” noktasında çalışanlara en büyük faydayı sağladığı görülüyor. Bu noktada, özellikle “yolda vakit kaybetmekten kurtulmanın” avantaj sağladığı ifade ediliyor.

  • Evden/uzaktan çalışma sayesinde kazanılan vakit ile; çalışanların kendilerine, ailelerine ve arkadaşlarına daha fazla vakit ayırabildiği görülmektedir.

  • Evden/uzaktan çalışmanın dezavantajlarında ise “birebir iletişimde problemler yaşanabilmesi”, “evde motive olunmaması”, “sosyalleşememe” olarak öne çıkıyor.

  • Hedef kitlenin yarıya yakın bir bölümü, evden/uzaktan çalışmanın özel hayatın ihlaline yol açtığını düşünüyor.Çalışanların yarısı evden çalışmanın özel hayatın ihlaline yol açtığını düşünüyor

  • Her 5 çalışandan 2’si, evden/uzaktan daha fazla çalıştığını belirtiyor. Evden/uzaktan daha fazla çalıştığını belirtenlerin oranı, evden/uzaktan daha az çalıştığını belirtenlerin oranından fazla.

  • Oransal çoğunluk (yüzde 32), evden/uzaktan çalışmanın işyerinde çalışmak ile aynı verimlilikte olduğunu düşünüyor. Her 3 çalışandan 1’inden fazlası, evden/uzaktan daha verimli çalıştığını düşünüyor.

  • Her 4 çalışandan yaklaşık 3’ü, evden/uzaktan çalışırken kendine özel alan ayırıyor.

  • Çalışanların oransal çoğunluğu, ev kıyafetleri ile evden/uzaktan çalıştığını ifade ediyor. Evden/uzaktan çalışırken “rahat sık” giysilerden “günlük/rahat/ casual” giyim tarzına geçiş görülüyor.Çalışanların yarısı evden çalışmanın özel hayatın ihlaline yol açtığını düşünüyor

  • Her 10 çalışandan yaklaşık 4’ü, evden/uzaktan çalışırken görüntülü görüşme yapmaktan rahatsızlık duyuyor. Kadınlar, evden/uzaktan çalışırken görüntülü görüşme yapmaktan erkeklere göre daha fazla rahatsızlık hissediyor.

  • Her 10 çalışandan 4’ü şirketin haftanın veya ayın belli günlerinde evden/uzaktan çalışma imkanı sunmasını istiyor.

  • Sosyo ekonomik statü yükseldikçe, evden/uzaktan çalışma imkânının kalıcı hale gelmesini isteme durumu artış gösteriyor.

  • 25-34 yaş grubunda evden/uzaktan çalışma imkânının kalıcı hale gelmesini isteme durumu en yüksek seviyede.

1 ÖTV düzenlemesi Meclis'ten geçti: Hangi değişiklikler geliyor?
ÖTV düzenlemesi Meclis’ten geçti: Hangi değişiklikler geliyor?
2 Araştırma: Elektrikli mi yoksa hibrit mi almalı? Kararsızlar buraya!
Araştırma: Elektrikli mi yoksa hibrit mi almalı? Kararsızlar buraya!
3 Amazon’un mısır tarlasındaki AI üssü 1 milyon hane kadar elektrik tüketecek!
Amazon’un mısır tarlasındaki AI üssü 1 milyon hane kadar elektrik tüketecek!
4 Ünlüler sosyal medyada çaresiz: "Sussan olmuyor susmasan olmaz..."
Ünlüler sosyal medyada çaresiz: “Sussan olmuyor susmasan olmaz…”
5 Sinem Sandıkçı Gökçen, 25 Avrupa ülkesinin bağlı olduğu bölgede tüketici ürünleri bölümünü yönetecek
Sinem Sandıkçı Gökçen, 25 Avrupa ülkesinin bağlı olduğu bölgede tüketici ürünleri bölümünü yönetecek
Güncel Haberler
Marketing Türkiye’nin “Pure Italian” rüzgarı İstanbul İtalya Başkonsolosluğu’nda esti
Marketing Türkiye’nin “Pure Italian” rüzgarı İstanbul İtalya Başkonsolosluğu’nda esti
Şerife Kırımlı, Reklamcılar Derneği Genel Müdürü oldu
Şerife Kırımlı, Reklamcılar Derneği Genel Müdürü oldu
Enerjinin geleceği Maxxen ev sahipliğinde konuşuldu
Enerjinin geleceği Maxxen ev sahipliğinde konuşuldu
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Hasçelikler evreninde bir "Dimes"
Haberler
Hasçelikler evreninde bir “Dimes”
Sena Tufan
4 hafta önce
MrBeast'in CMO'luğuna Sinan Deriş getirildi!
Haberler
MrBeast’in CMO’luğuna Sinan Deriş getirildi!
Sena Tufan
4 hafta önce
Yaşamları değiştiren Darüşşafaka Giriş Sınavı 25 Mayıs’ta, 42 ilde yapılacak!
Haberler
Yaşamları değiştiren Darüşşafaka Giriş Sınavı 25 Mayıs’ta, 42 ilde yapılacak!
Nafizcan Önder
8 Mayıs 2025
Logoyu "bir tık" büyütebilir miyiz?
Haberler
Logoyu “bir tık” büyütebilir miyiz?
Nafizcan Önder
2 hafta önce
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.