20 Aralık Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Çalışanların en büyük sıkıntısı maaşı...
Haberler

Çalışanların en büyük sıkıntısı maaşı…

Marketing Türkiye
26 Eylül 2016
1 dk okuma

Edenred’in 15 ülkede IPSOS araştırma şirketiyle gerçekleştirdiği ve 14 bin çalışanın katıldığı “Çalışan Memnuniyeti ve Motivasyonu” araştırması çarpıcı sonuçlar ortaya koyuyor! Araştırmaya göre; Türkiye’de çalışanların iş hayatlarında en çok endişelendiği konu maaşları…

Türkiye’den de 800’ü aşkın çalışanın katıldığı araştırmaya göre; Türkiye’de çalışanların çalışma yaşamlarıyla ilgili hala en çok endişelendiği konu maaşları! Geçtiğimiz yıl aynı soruya yanıt verenlerin yüzde 49’u maaşıyla ilgili sıkıntı yaşadığını söylerken bu yıl bu oran yüzde 44’e düştü. Türk çalışanların profesyonel hayatları için endişelendiği konularda ikinci sırada işsizlik yer alırken (yüzde 33), çalışma saatleri (yüzde 23) üçüncü sırayı aldı. Maaşından memnun olmadığını belirtenler arsında ağırlık 45 yaş üstü çalışanlara ait.

Türkiye’deki çalışanlarla kıyaslandığında, araştırmaya katılan 15 ülkede de durum farklı değil. Aralarında ABD, Almanya, İngiltere, Fransa gibi ülkelerin de yer aldığı 15 ülkenin çalışanlarının da iş yaşamındaki temel sıkıntısı maaşları (yüzde 42).

Araştırmada bir diğer dikkat çeken sonuç ise satın alma gücü değerlendirmesi. Buna göre, çalışanlar arasında yaş yükseldikçe memnuniyet oranı da düşüyor. Türkiye’de 30 yaş altı çalışanların yarısından fazlası satın alma gücünden memnunken, 45 yaş üstü çalışanların yüzde 66’sı satın alma gücünden memnun olmadığını beyan etti.

Çalışanlar işverenden en çok ulaşım ve yemek hizmeti bekliyor

Araştırmada sorulan “İşvereninizden en çok hangi hizmeti bekliyorsunuz?” sorusuna çalışanlar, en çok ulaşım ve öğle yemeğine dair çözümler bekledikleri cevabını verdi. Ulaşım giderlerinin karşılanması veya servis hizmeti bekleyenlerin oranı yüzde 64’e yakın bir oranla ilk sırada yer alırken, işverenden yemek hizmeti bekleyenlerin oranı da yüzde 61 ile ikinci sırada yer alıyor. Bu hizmetleri yüzde 50 ile çocuk bakımı ve yüzde 35 ile kültürel aktiviteler takip etti.

 

1 2026'da pazarlama dünyasına yön verecek dijital pazarlama trendleri...
2026’da pazarlama dünyasına yön verecek dijital pazarlama trendleri…
2 Çocukların ana ekranı değişti: Artık her şey cebe sığıyor
Çocukların ana ekranı değişti: Artık her şey cebe sığıyor
3 Sorun iş görüşmelerinde başlıyor: Beyaz yakalı kadınların yüzde 72’sine önce "özel hayat" soruluyor!
Sorun iş görüşmelerinde başlıyor: Beyaz yakalı kadınların yüzde 72’sine önce “özel hayat” soruluyor!
4 CarrefourSA, A101'e mi satılıyor? Sabancı Holding’den açıklama geldi...
CarrefourSA, A101’e mi satılıyor? Sabancı Holding’den açıklama geldi…
5 Türk hanelerinde "kahve" devrimi: Makine sahipliği yüzde 79'a ulaştı...
Türk hanelerinde “kahve” devrimi: Makine sahipliği yüzde 79’a ulaştı…
Güncel Haberler
İş dünyasında haftanın atamaları (13-19 Aralık)
İş dünyasında haftanın atamaları (13-19 Aralık)
Bellona ve Doqu Home, uçtan uca medya yatırım süreçlerini WPP Media Türkiye'ye emanet etti
Bellona ve Doqu Home, uçtan uca medya yatırım süreçlerini WPP Media Türkiye’ye emanet etti
ABD, Green Card çekilişini süresiz olarak askıya aldı
ABD, Green Card çekilişini süresiz olarak askıya aldı
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Güven sorunu çözüldü, her 3 kişiden 1'i kripto para işlemi yapıyor!
Haberler
Güven sorunu çözüldü, her 3 kişiden 1’i kripto para işlemi yapıyor!
Marketing Türkiye
9 Ekim 2025
Z kuşağının alışveriş alışkanlıklarına dair markalara 5 kritik uyarı!
Haberler
Z kuşağının alışveriş alışkanlıklarına dair markalara 5 kritik uyarı!
İrem Alimoğlu
4 Ekim 2025
Taylor Swift’ten müzik tarihine geçen rekor: 100 milyonluk kulüpte ilk kadın!
Haberler
Taylor Swift’ten müzik tarihine geçen rekor: 100 milyonluk kulüpte ilk kadın!
Nafizcan Önder
3 Ekim 2025
Nostalji 2.0: Coca-Cola yapay zekayla yılbaşı ruhunu güncelliyor
Haberler
Nostalji 2.0: Coca-Cola yapay zekayla yılbaşı ruhunu güncelliyor
Nafizcan Önder
6 Kasım 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.