10 Mayıs Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Haberler

Çalışanlar “evden çalışma” modeline sıcak bakıyor

Marketing Türkiye
17 Şubat 2014
2 dk okuma

Yenibiris.com, “evden çalışma” modeline yönelik olarak anket gerçekleştirdi. 3 bin 480 kişinin katılımıyla yapılan ankette evden çalışamaya sıcak bakan çalışanların oranı yüzde 81 olarak belirlendi. Anketteki bir diğer çarpıcı bulgu ise “evden çalışma” modelini uygulayan şirketlerin sayısındaki artış. Hem maliyet tasarrufu hem iş verimi hem çalışan bağlılığı hem de teknolojinin getirdiği imkanlarla çok sayıda şirket bugün artık “evden çalışma” modelini destekliyor.

Yenibiris.com’da yayınlanan ve “Çalıştığınız şirket izin verse evden çalışır mıydınız?” sorusu yöneltilen 3480 kişinin yüzde 81’i evden çalışmaya sıcak bakıyor. Türkiye’de mesainin tümünde veya büyük bir kısmında evden çalışma modeli uygulayan global şirketler ise şöyle:   

Cisco Türkiye: Evden çalışma, bütün çalışanlara yönelik uygulanıyor. Kişinin ne zaman evden, ne zaman ofisten çalışacağı konusunda yöneticiyle birlikte plan yapması gerekiyor. Web-video konferans, uzaktan erişim gibi şirketin kendi teknolojileri kullanılarak verimli çalışma ortamı sağlanıyor.
 
HP: Evden çalışma yaygın olarak kullanılmakla birlikte finans, muhasebe, insan kaynakları gibi operasyonel görev yapanların dışındaki çalışanlar bu imkandan faydalanabiliyor. Zaman konusunda herhangi bir sınırlama yok. Çalışanlar kendi programları doğrultusunda zamanlarını evden veya internet erişimi olan herhangi bir yerden çalışacak şekilde planlayabiliyor.
 
Intel: “Çalışanların fiziki olarak işte oluş saatinden çok, işi nasıl yaptıklarıyla ilgileniyoruz” düşüncesinden yola çıkarak ofiste sürekli birileriyle birlikte çalışmak gerekmiyorsa dışarıdan çalışma olanağı var. Örneğin, çalışanları farklı ülkelerde olan bir yönetici ya da saha operasyonlarından sorumlu çalışanlar, işlerini tamamen telefon, bilgisayar ve internetten yapıyor. Ancak pazartesi ve cuma günleri, koordinasyon için çalışanların ofiste olması bekleniyor. 
 
Microsoft Türkiye: Herhangi bir kısıtlama olmaksızın, uzaktan ve evden çalışma destekleniyor. Uzaktan şirket sistemlerine güvenli bir biçimde erişim ve toplantı yapabilme imkanı ile çalışanlar her an, her yerden diledikleri şekilde çalışıyor.
 
PepsiCo: İşinin yapısı gereği fiziken işyerinde bulunması zorunlu olanlar (üretim, saha satış ekibi vb.) haricindeki bütün çalışanlar, ajandalarının uygunluğuna göre evden ya da şirketin farklı lokasyonlarından çalışabiliyor. Uzaktan çalışma, çalışanın iş yoğunluğuna göre kendisi ve yöneticisinin mutabakatı ile kullanılabiliyor.
 
P&G: Departman veya seviye gözetmeksizin herkese açık olan evden çalışma, kişilerin özel hayatla iş hayatını dengelemesinin öneminden yola çıkarak oluşturulan esnek çalışma programı kapsamında yer alıyor. Kişi, yöneticisi ile belirlediği günlerde, ev veya başka yerden çalışabiliyor. 
 
Turkcell Global Bilgi: 2010’da evden çalışmaya yönelik “Home Agent” projesini hayata geçirerek çağrı merkezlerinde evden hizmet dönemini başlattı. 8 kişiyle başlayan proje kapsamında  bugün 148 kişi evden çalışıyor. Bu kişilerin 2’si engelli, 128’si kadın, 18’i de erkeklerden oluşuyor. Evden çalışma için en az 1 yıl satış deneyimi, telefonda etkili iletişim yeteneği, zaman yönetimi ve en az lise mezuniyeti gibi kriterler aranıyor.
 
Unilever: “İş bir aktivitedir, yer değildir” sloganıyla geçen yıldan beri iş paylaşımı, esnek çalışma, evden çalışma, yarı zamanlı çalışma ve 2014’ten geçerli olarak yaz saati gibi uygulamalar sözkonusu. İş gerekleri karşılandığı sürece herkes istediği yer ve zamanda çalışabiliyor. Çalışanlara nerede, ne zaman ve nasıl çalışacakları konusunda kontrole sahip olma, bireysel zindeliklerini koruma ve iş-yaşam dengesi konusunda imkan veren sistemin, bağlılık ve performansa da büyük etkisi olduğu düşünülüyor.

1 Influencer Rating Report yayında: İşte sosyal medyanın etkileşimi en yüksek influencer'ları
Influencer Rating Report yayında: İşte sosyal medyanın etkileşimi en yüksek influencer’ları
2 2025'in ilk çeyreğinde en çok ziyaret edilen dijital platformlar belli oldu!
2025’in ilk çeyreğinde en çok ziyaret edilen dijital platformlar belli oldu!
3 Tüketiciler harcamalarının yüzde 74’ünü giyime ayırdı!
Tüketiciler harcamalarının yüzde 74’ünü giyime ayırdı!
4 Boykot ediyorum, öyleyse varım!
Boykot ediyorum, öyleyse varım!
5 Nisan ayının reyting şampiyonu gazetecileri
Nisan ayının reyting şampiyonu gazetecileri
Güncel Haberler
Marketing Türkiye C Level Club araştırmaların değişen işlevini Trakya Baharı’nda konuştu…
Marketing Türkiye C Level Club araştırmaların değişen işlevini Trakya Baharı’nda konuştu…
Espressolab, "boykot çağrılarına dava açtı" iddialarına karşı açıklama yaptı
Espressolab, “boykot çağrılarına dava açtı” iddialarına karşı açıklama yaptı
Girişimcilikte yeni dönem: Yapay zeka yükseliyor, yatırımlar hızlanıyor
Girişimcilikte yeni dönem: Yapay zeka yükseliyor, yatırımlar hızlanıyor
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

İş dünyasında haftanın atamaları (12-18 Nisan)
Haberler
İş dünyasında haftanın atamaları (12-18 Nisan)
Nafizcan Önder
3 hafta önce
CMO'lar ne söyler CFO'lar ne anlar?
Haberler
CMO’lar ne söyler CFO’lar ne anlar?
Nafizcan Önder
6 Nisan 2025
Ayın öne çıkan global kampanyaları (Nisan 2025)
Haberler
Ayın öne çıkan global kampanyaları (Nisan 2025)
Sena Tufan
6 gün önce
Siemens 6 binden fazla kişiyi işten çıkarmayı planlıyor
Haberler
Siemens 6 binden fazla kişiyi işten çıkarmayı planlıyor
Sena Tufan
20 Mart 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.