‘Çakma’ yıldızlara ceza geldi
Caprice Gold Palace isimli otel projesinin ‘7 yıldızlı’ olduğunu söyleyerek reklam ve satış yapılan Fadıl Akgündüz’e ilk yüklü ceza geldi.Reklam Kurulu, mevzuatta tanımı olmayan ‘7 yıldız’ ifadesini kullanarak müşteriyi yanılttığı ve haksız rekabete neden olduğu için firmayı toplam 652 bin lira cezaya çarptırdı. Radikal gazetesinden Tarık Işık’ın haberine göre Reklam Kurulu, Caprice Gold Palace’ı, ‘dünyanın en kârlı yatırımı’ olarak da görmüyor. Gümrük ve Ticaret Bakanlığı Reklam Kurulu dün yaptığı toplantısında, Caprice Gold Palace’ın ‘Avrupa’nın 7 Yıldızlı Tek Sarayı’, ‘Kendisini 5 Yılda Ödeyen Dünyanın En Karlı Yatırımı’, ‘Caprice Gold Sarayı’nda Neler Var?’, ‘Tapu ve Kira Garantili Otel Odaları’ başlıklı tanıtımlarını incelendi.
Reklam Kurulu toplantı sonucunda, firmaya 4 reklamıyla ilgili ayrı ayrı 4 defa idari para ve durdurma cezası verilmesini kararlaştırdı. Firmaya kesilen cezanın toplam miktarının 652 bin 432 TL olduğu ifade edildi Kararlara göre mevzuatta ‘7 yıldızlı’ bir sınıflandırma olmamasına karşın ‘Avrupa’nın 7 Yıldızlı Tek Sarayı’ başlıklı reklamda tüketiciler aldatılıyor ve yanıltılıyor.
Otelin açılışına ilk revize geldi
“İmza” adını verdiği otomobil projesi nedeni ile yurtdışında yaşayan on binlerce kişiden 200 milyon euroyu aşkın bir para toplayan Fadıl Akgündüz son 2 yıldan bu yana Bayrampaşa’da inşa ettiği Caprice Gold projesi ile gündemde. Akgündüz, hurriyet.com.tr’ye yaptığı açıklamada projede 8 bine yakın devremülk sattıklarını 29 Mayıs olarak planladıkları açılışı ise 22 Aralık 2012 olarak değiştirdiklerini açıklamıştı. Akgündüz, resmi makamlardan, “7 yıldızlı otel” tanıtımının yapılmaması yönünde bir uyarı gelmesi durumundan bu yöndeki ifadelerden vazgeçeceklerini de açıklamıştı. Caprice Gold’ün tanıtım broşürlerinde ise 300 milyon TL’lik satış yapıldığı bilgisine yer verilmişti.
Güncel Haberler