“Çağımızın mücadelesi”ne hazır mısınız?
Seth Godin’in olay yaratacak “Hepimiz Acayibiz” kitabının en “can alıcı” bölümlerini Marketing Türkiye okuyucularıyla paylaşmaya devam ediyoruz. (İlk bölümü buradan okuyabilirsiniz.) Daha fazlası için “Hepimiz Acayibiz”i tüm seçkin kitapçılarda bulabilirsiniz…
Çağımızın Mücadelesi…
Kadınla erkek arasında değil…
Solla sağ arasında da değil…
Yannkee’lerle Red Sox arasında bile değil.
Bizim neslimizin efsanevi mücadelesi, kitlenin statükosuyla acayibin asla bitmeyen med-ceziri arasındadır.
Taraf seçmemek zor. Ya zamanınızı ve enerjinizi kitleye ve statükoya harcayacak -ve bu kalabalık çete içinde bir yer edinmeye çalışacak- ya da bundan vazgeçecek ve acayibe yönelip pazarlama yaptığınızda daha iyi fırsatlarla karşılaşacağınızın farkına varacaksınız.
Artık iki seçim yapmanız gerekiyor:
1. Hızla artan normal olmayan nüfusu kucaklayacak bir pazar yaratmak istiyor musunuz? Diğer bir deyişle, hangi taraftasınız -statüko için mi mücadele ediyorsunuz yoksa acayibe mi yöneliyorsunuz?
ve
2. İnsanları sistemin onlara dayattığının aksine doğru, faydalı ve eğlenceli olanı yapmaya teşvik edecek cesaretiniz var mı? Kendi seçimlerimizi yapabilir ve başkalarının da kendi seçimlerini yapmalarını sağlayabilir miyiz?