2 Ağustos Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Burger King küflenmiş hamburgeri dünyaya nasıl sevdirdi?
Haberler

Burger King küflenmiş hamburgeri dünyaya nasıl sevdirdi?

Gizem Yıldız
2 Mart 2021
2 dk okuma

Burger King’in yaratıcılık konusunda dünya çapında bir standart oluşturduğu artık kabul edilen bir gerçek. Rakiplerinin yanı sıra dünyanın dört bir yanından ajanslarının da kendi aralarında yarıştığı Fast Food devi tarihte bir ilke imza attı ve tek bir kampanyayla jürisi gazetecilerden oluşan tek yaratıcılık festivali olma özelliği taşıyan Epica Awards’ta 3 farklı kategoride (Film, Print ve PR) Grand Prix’yi kazanarak adeta şapkadan tavşan çıkardı. Peki bu başarının ardında nasıl akıllar yatıyor?Gelin bu başarının perde arkasındaki hikâyeyi Moldy Whopper’ın fikir babaları David Miami Küresel Kreatif Direktörü Pancho Cassis ve INGO Stockholm Kreatif Direktörü Bjorn Stahl’dan dinleyelim. 

Pancho Cassis, Küflü Whopper fikrini Burger King’in CMO’su Fernando Machado’ya ilk olarak 2016 yılında bir Zoom görüşmesi sırasında önerdiğini söylüyor. Machado’nun ise fikri beğendiğini, ancak doğru zamana saklamak adına kampanyayı bekletmek istediğini belirtiyor.

Dört yıl sonra Machado, INGO Stockholm’den, Executive Creative Director Bjorn Stahl ve ekibiyle birlikte ilk yüzde 100 “katkısız” Whopper hakkında bilgi almış. Koruyucu içermeyen burger, İskandinavya’da ilk kez sahneye çıkmak üzereyken INGO bu sırada daha önce Cassis’in önerdiği kampanya fikrini ortaya atmış. İşin ilginç yanı Fernando Machado, daha sonra aynı öneriyi Publicis İspanya CCO Eduardo Marques’ten de duyduğunu söylüyor.

Pancho Cassis, Fernando Machado’nun üç ajansın birlikte çalışmasının daha mükemmel bir sonuç doğuracağını düşünmesi üzerine çalışmalara başladıklarını ifade ediyor…

Birden estetik açıdan hoş bir küflü burger yaratmanın en iyi yöntemini bulmak için hummalı bir yarış başlamış. Marques süreci şöyle anlatıyor: “Farklı yerlerde hamburger kalıbı yapıyorduk! Resimleri, başlıkları ve düşünceleri paylaştığımız bir WhatsApp grubu oluşturduk. Oldukça adil ve dengeli bir süreçti.”

Nasıl başladı, nasıl bitti?

Stahl, en büyük zorluğun kalıbın estetik bir şekilde büyümesini sağlamak olduğunu belirterek sözlerine devam ediyor “Çoğu insan bunun sadece kutuya bir hamburgeri koyup beklemekle ilgili olduğunu düşünüyor. Bunu yaptığınızda burger elbette küflenecektir, ancak reklamcılıkta kullanabileceğiniz bir şekilde değil. Birçok hamburgeri denemek zorunda kaldık. Nihayet, Stockholm’deki bir fotoğraf stüdyosunun gözlerden uzak bir köşesinde ideal küf görüntüsü oluşmaya başladı. Burgerlerin çoğu başarısız oldu, ancak yaklaşık iki buçuk ay sonra işi çözdük.”

Başlangıçta “Moldy Whopper”ın basılı ve açık hava kampanyası olarak tasarlandığını ancak fotoğrafları çekerken reklam filmine dönüştürmenin daha iyi bir fikir olduğuna karar verdiklerini anlatan Bjorn, “Tüm resimleri bir araya getirdik ve gerçekten korkunç görünüyordu… Sonuç, hızlandırılmış film değil, stop-motion bir animasyon. Yani her şey bir dizi fotoğraf… Ama bir araya getirdiğimizde, hareketli görüntüler oluşuyor.”

Stahl, lansman sürecinden de bahsediyor: “Kampanya İskandinavya’da başlatıldı ve ardından koruyucu içermeyen Whopper’ı piyasaya süren bölgelerle birlikte tüm dünyaya yayıldı. Çalışmayı en son yayınlayan Brezilya oldu. Reklamcılık tarihi açısından bakıldığında, muhtemelen ‘Moldy Whopper’ öncesi ve sonrası terimi lügatimie girecektir.”.

 

 

 

burger king davi miami Epica Awards INGO küflü burger moldy whopper publicis
1 Havalimanında Labubu operasyonu! 132 oyuncağa el konuldu
Havalimanında Labubu operasyonu! 132 oyuncağa el konuldu
2 Influencer'ların etkileşim oranları düşüyor. Peki neden?
Influencer’ların etkileşim oranları düşüyor. Peki neden?
3 OpenAI CEO'su Sam Altman uyardı: ChatGPT'ye dert anlatanlar, dikkat!
OpenAI CEO’su Sam Altman uyardı: ChatGPT’ye dert anlatanlar, dikkat!
4 Moda dünyasında "AI" krizi! Vogue'un Guess reklamı tartışma yarattı
Moda dünyasında “AI” krizi! Vogue’un Guess reklamı tartışma yarattı
5 Türkiye’ye 4. operatör geliyor!
Türkiye’ye 4. operatör geliyor!
Güncel Haberler
Üstün performansıyla fark yaratan 5 reklam filmi...
Üstün performansıyla fark yaratan 5 reklam filmi…
"Influencer Marketing"i en etkin kullanan markalar hangileri?
“Influencer Marketing”i en etkin kullanan markalar hangileri?
Sosyal medyada tepki çeken 11 reklam kampanyası...
Sosyal medyada tepki çeken 11 reklam kampanyası…
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

İş dünyasında haftanın atamaları (19-25 Temmuz)
Haberler
İş dünyasında haftanın atamaları (19-25 Temmuz)
Nafizcan Önder
1 hafta önce
adidas, Türkiye Futbol Federasyonu’nun resmi futbol topu sponsoru oldu
Haberler
adidas, Türkiye Futbol Federasyonu’nun resmi futbol topu sponsoru oldu
İrem Alimoğlu
2 hafta önce
123 yıllık kamp şirketi Herzog Freizeit iflas başvurusunda bulundu
Haberler
123 yıllık kamp şirketi Herzog Freizeit iflas başvurusunda bulundu
İrem Alimoğlu
23 Haziran 2025
UV kalkanı artık günlük rutin: L’Oréal Paris’ten dört mevsim güneş koruması
Haberler
UV kalkanı artık günlük rutin: L’Oréal Paris’ten dört mevsim güneş koruması
Advertorial
27 Haziran 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.