8 Kasım Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Bu yıl çağrı merkezleriyle 2,2 milyar defa konuştuk!
Haberler

Bu yıl çağrı merkezleriyle 2,2 milyar defa konuştuk!

Marketing Türkiye
7 Ekim 2016
2 dk okuma

Çağrı Merkezleri Derneği, 2016 Türkiye Çağrı Merkezi Sektörü pazar verilerini açıkladı. Rapora göre pazar büyüklüğü, 2016’da 4,45 milyar TL’ye ulaştı.

Çağrı Merkezleri Derneği tarafından, IMI Conferences işbirliği ve Net Araştırma proje yönetiminde her yıl gerçekleştirilen araştırma sonucu 2016 yılı için sektör pazar verileri açıklandı. Araştırmaya göre geçtiğimiz yıl sektörün sağladığı istihdam sayısı 83 bin iken bu sayı yüzde 3’lük büyüme göstererek 85 bin kişiye ulaştı.

Çağrı Merkezleri Derneği Yönetim Kurulu Başkanı Metin Tarakçı, çağrı merkezi pazarının 2017 yılında da büyümeye devam edeceğini belirterek; “Önümüzdeki yıl toplam istihdam rakamının 92 bine ulaşmasını öngörüyoruz. İstihdamda sektörel dağılıma baktığımızda telekomünikasyon 23 bin 509 kişi ile birinci sırada yer alırken finans sektörü de 16 bin 869 kişi ile ikinci olarak öne çıkıyor. Coğrafi dağılımda da oranların İstanbul’da yüzde 40, Ankara’da yüzde 11, İzmir’de yüzde 6  ve diğer illerde ise yüzde 43 şeklinde olduğunu görüyoruz.” dedi. Öte yandan sektör büyüklüğü; asgari ücrette gerçekleşen yüzde 30’luk artışın ardından yüzde 23,5’luk bir büyümeyle 4,45 milyar TL’ye ulaştı. Reel büyüme ise yüzde 3-4 oranında gerçekleşti.

Çağrı merkezlerinde sosyal medya etkisi

Çağrı merkezi hizmeti sunulan kanallar arasında telefon ve e-posta ilk sıralarda yer alırken bu yıl sosyal medya kullanımında yüzde 12’lik bir artış görüldü.

Gelen-giden arama toplamı 2,2 milyar adet

Çağrı merkezlerinde geçtiğimiz yıl 2 milyar gelen/giden arama gerçekleşirken 2016’da bu sayı 2,2 milyar adete yükseldi. Bu yıl gelen aramaların yüzde 48’i ürün/hizmet bilgisi maksatlıyken, yüzde 20’si işlem, yüzde 11’i ise teknik destek amaçlı gerçekleşti. Giden aramaların çoğu ise satış/pazarlama maksadıyla yapıldı.

Müşteri temsilcilerinin yüzde 64’ü kadın

Çağrı merkezlerinde çalışan müşteri temsilcilerinin yüzde 64’ünü kadınlar oluşturuyor. Çalışanların yaş ortalaması 25 iken lise mezunu ve öğrenci müşteri temsilcisi sayısında artış yaşandığı görülüyor. Eğitim durumuna göre dağılımda çağrı merkezi çalışanlarının yüzde 52’si yüksekokul, üniversite ve lisansüstü mezunu iken yüzde 36’sı lise mezunu, yüzde 12 ise üniversite öğrencisi.

Yüzde 48’i asgari ücret alıyor

Müşteri temsilcilerinin yüzde 38’i 1300-2000 TL maaş alırken, yüzde 10’u 2000-2500, yüzde 48’i ise asgari ücret alıyor.

Yabancı dilde hizmet veren müşteri temsilcilerinin sayısı ise yaklaşık 4 bin. Çalışanların yüzde 51’i İngilizce, yüzde 39’u Almanca, yüzde 4’ü Arapça ve yüzde 3’ü Flemenkçe dillerinde hizmet veriyor. Müşteri temsilcilerinin ortalama çalışma süreleri ise 2016 yılında 1-2 yıl arası olarak gerçekleşti.

1 Z kuşağı, "doomscrolling"i azaltıyor; markalarla gerçek hayatta buluşuyor
Z kuşağı, “doomscrolling”i azaltıyor; markalarla gerçek hayatta buluşuyor
2 Ne PR kalacak ne de PR’cı! İletişim nereye?..
Ne PR kalacak ne de PR’cı! İletişim nereye?..
3 Ayın öne çıkan global kampanyaları (Ekim 2025)
Ayın öne çıkan global kampanyaları (Ekim 2025)
4 The Tech Summit 2025: Yapay zeka ile güçlendirilmiş gelecek nasıl olacak?
The Tech Summit 2025: Yapay zeka ile güçlendirilmiş gelecek nasıl olacak?
5 Lahmacun Endeksi Ekim sonuçları açıklandı: Fiyatlar artıyor ama daha yavaş!
Lahmacun Endeksi Ekim sonuçları açıklandı: Fiyatlar artıyor ama daha yavaş!
Güncel Haberler
Mama pazarı hızla büyüyor: Kedi sahipleri daha sık, köpek sahipleri daha çok alıyor!
Mama pazarı hızla büyüyor: Kedi sahipleri daha sık, köpek sahipleri daha çok alıyor!
10 CEO'dan 7'si için yatırım önceliği "yapay zeka"
10 CEO’dan 7’si için yatırım önceliği “yapay zeka”
Asgari ücret 2026'da ne kadar olacak?
Asgari ücret 2026’da ne kadar olacak?
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Yapay zeka yeni bir meslek yarattı: "Yerinde çözüm mühendisi"
Haberler
Yapay zeka yeni bir meslek yarattı: “Yerinde çözüm mühendisi”
İrem Alimoğlu
5 gün önce
Onlar TV’nin yükselişi sürüyor: YouTube’da "çok" milyonlara ulaştı...
Haberler
Onlar TV’nin yükselişi sürüyor: YouTube’da “çok” milyonlara ulaştı…
Nafizcan Önder
19 Eylül 2025
Haftanın marka-ajans iş birlikleri (29 Ağustos-4 Eylül)
Haberler
Haftanın marka-ajans iş birlikleri (29 Ağustos-4 Eylül)
Sena Tufan
4 Eylül 2025
İş dünyasında haftanın atamaları (20-26 Eylül)
Haberler
İş dünyasında haftanın atamaları (20-26 Eylül)
Nafizcan Önder
26 Eylül 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.