“Bu takım reklam içermemektedir!”
Fenerbahçe’nin yeni sezon formaları tasarlandı ancak halen forma sponsoru bulunamadı. Geçtiğimiz sezonun sponsoru Türk Telekom’un sponsorluktan çekilmesiyle sponsorsuz kalan Fenerbahçe, henüz formasına göğüs reklamı alamadı. Fenerbahçe’nin Şampiyonlar Ligi’ne katılıp katılmayacağı henüz belli olmaması ve istenilen ücretin, takımın sponsor bulmasını da zorlaştırdığı belirtiliyor. Fenerbahçe’nin yeni sezona reklamsız çıkabileceği de gelen bilgiler arasında. Ancak söz konusu rakamlar pek de gözden çıkarılacak gibi değil. Zira takımların en önemli gelir kalemlerinden birini oluşturuyor forma reklamları. Dilerseniz Bundesliga’ya bir göz atıp rakamların büyüklüğünü daha somut olarak ortaya koyalım. Elbette lig değeri olarak Bundesliga’daki rakamlar daha yüksek ancak forma reklam geliri konusunda bize fikir verecektir.
Bundesliga’da yeni sezon 22 Ağustos’ta Bayern Münih-Wolfsburg arasında oynanacak maçla başlayacak. Sezonun ilk maçında karşı karşıya gelecek olan bu iki takımın ortak özelliği ise göğüs reklam gelirinde Bundesliga’da oynayan diğer takımları geride bırakmaları. Zira iki takımın aldığı göğüs reklam gelirinin toplamı 30 milyon Euro’yu geçtiği biliniyor. Wolfsburg önümüzdeki dönem formasında Volkswagen ismini taşıyacak. B. Münih ise Telekom ile anlaştı. Wolfsburg’un ana sponsoru olan Volkswagen’la anlaşması “sınırsız” ibaresini taşırken B. Münih’in sözleşmesi 2017 yılında sona erecek. Formalarının göğüs reklamından en çok gelir elde eden takımlardan bir diğeri ise Dortmund. Evonik ile yaptığı ve 2025 yılında sona erecek anlaşmayla Dortmund, yıllık 20 milyon Euro kazanacak. Ancak tüm takımlar bu yüksek rakamlara imza atmıyor kuşkusuz. Örneğin Bundesliga’nın yeni takımı Paderborn, Kfz-teile 24 ile 2015 yılına kadar sürecek sözleşme için yıllık sadece Bir Milyon 300 bin Euro alacak.