Bu işveren markasına Mey’ledenlerden misiniz?
Mey Diageo CEO’su Levent Kömür ve CHRO’su Birsen Çevik Akgünlü’yü dinledikçe Mey Diageo’da pandemi sürecinde çalışan deneyimine odaklanılmış olduğunu anlıyorum. Mekandan sürece, toplumsal cinsiyetten kişisel haklara kadar tüm süreçler yeniden tanımlanmış. Mey Diageo pek çok beyaz yakalının çalışmak istediği şirketlerden biri. Projeler köklendiğinde Mey’e meyledenler de artacak.
Yılın ilk soğuk günlerinden biri. Pandemi öncesinde iş dünyasının öğlen saatlerinde yer bulmakta zorlandığı restoranın bahçesinde, açık havada oturmanın koruyuculuğuna sığınmışız. Tanışıklıktan dostluğa geçen muhabbetimiz başlayalı 20 yıla yakın olmuş. P&G’den Mey Diageo’ya Pazar Direktörü olarak transfer olduğunda laflamış, süreç içinde Genel Müdürlüğe varan kariyer yolculuğunu da izlemiştim. Başlangıçta giderek ağırlaşan düzenlemeleri kastederek, “İşiniz Mey’de zor” demiştim. Yanıtı zekiceydi, “Orantısız zekâ kullanacağız” demişti.
Bir yandan geçmişi anıyor diğer yandan günümüzün pandemi gereklerini, nasıl bugüne şirketçe adapte olduklarını dinliyoruz. Odağımızda sadece ve sahiden “insan” var. Mey Diageo CEO’su Levent Kömür ve CHRO’su Birsen Çevik Akgünlü’den küresel düzeyde iş yapış süreçlerinin transformasyonunu ve bu uygulamaların Türkiye’deki adaptasyonunu dinliyoruz. Her zaman inandığım bir yönetim yaklaşımı vardır; eğer lider bir projenin destekçisi hatta daha da ötesi hamisi olmazsa işler ya istenildiği gibi ilerlemiyor ya da başarısız oluyor. Söyleşimiz çalışan deneyimi üzerine, muhatabımız ise Birsen Çevik Akgünlü ancak Levent Kömür yapılagelenlerin sonuçlarından öylesine memnun ki aralarda dayanamayıp katkıda bulunuyor.
Marketing Türkiye Genel Yayın Yönetmeni Günseli Özen’in kaleme aldığı söyleşinin ayrıntıları Marketing Türkiye Aralık sayısında…