BrandZone Türkiye’nin ilk promosyon endeksini açıkladı
Türkiye’deki markalar için fiyat/rekabet araştırma hizmetleri sunan BrandZone, 2017’nin ilk çeyreğindeki Hızlı Tüketim Ürünleri Sektörü promosyon endeksini açıkladı. Endekse göre ilk çeyrekte en çok promosyon yapan firmalar; Unilever, Ülker ve Procter&Gamble oldu.
Tüm basılı ve online fiyat verilerini araştırıp takip eden, kategorilendirip en güncel pazar araştırma analizlerini sunan BrandZone, 2017 yılının ilk çeyrek promosyon endeksini paylaştı. BrandZone verilerine göre; en fazla promosyon yapan firmalar içerisinde başı Unilever ve Ülker çekiyor. Toplam 67 bin 681 kampanya içerisinde 3 bin 860 kampanya ile Unilever ilk sırada yer alırken, 3 bin 673 kampanya ile Ülker ikinci sırada, 3 bin 357 kampanya ile Procter&Gamble üçüncü sırada yer aldı. 2 bin 590 kampanya ile Nestle dördüncü sırada yer alırken, bin 898 kampanya ile Henkel ise beşinci sırada yer buldu.
Promosyonda çikolata&gofret sektörü ilk sırada
BrandZone verilerine göre; yılın ilk 3 ayında 67 bin 681 toplam kampanya sayısı bakımından çikolata&gofret kategorisi yüzde 6,5’lik oran ve 4 bin 378 kampanyayla ilk sırada yer aldı. Çikolata&gofret kategorisini yüzde 5,6’lık oran ve 3 bin 820 kampanyayla peynir kategorisi, yüzde 4,7’lik oran ve 3 bin 205 kampanyayla ev temizlik ürünleri takip etti.
Çikolata&gofret kategorisinde 4 bin 378 kampanya içinde; yüzde 21,4’lük oran ve 938 kampanyayla Ülker, yüzde 17,3’lük oran ve 758 kampanyayla Nestle, yüzde 9,2’lik oran ve 402 kampanyayla Eti en fazla kampanya düzenleyen markalarda ilk 3 sırada yer aldı.
Peynir kategorisinde Sütaş lider
Peynir kategorisinde düzenlenen 3 bin 820 kampanya içinde; yüzde 12’lik oran ve 459 kampanyayla Sütaş ilk sırada yer alırken, yüzde 11,6’lık oran ve 443 kampanyayla Pınar ikinci sırada, yüzde 7,2’lik oran ve 274 kampanyayla Ülker İçim üçüncü sırada yer buldu.
Cif ev temizleyicilerinde lider
Ev temizleyicileri kategorisinde 3 bin 205 kampanya içinde; yüzde 10,8’lik oran ve 345 kampanyayla Cif, yüzde 8,6’lık oran ve 275 kampanyayla Domestos, yüzde 6,8’lik oran ve 219 kampanyayla Parex ilk 3 sırada yer aldı.
Yerel zincirler ipi göğüsledi
2017 yılının ilk 3 ayında düzenlenen kampanya verilerine göre; yüzde 56’lık oran ve 37 bin 943 kampanyayla en fazla kampanya düzenleyen satış kanalı yerel zincirler oldu. Yerel zincirleri, yüzde 19,4’lük oran ve 13 bin 125 kampanyayla indirim marketleri, yüzde 16,5’lik oran ve 11 bin 189 kampanyayla ulusal zincirler takip etti.
BrandZone verilerine göre; yerel zincirler içinde yüzde 5,6’lık promosyon oranı ve 2 bin 121 kampanyayla Pehlivanoğlu ilk sırada yer aldı. İndirim marketleri içerisinde promosyon sayısı bakımından yüzde 52,6’lık oran ve 6 bin 907 kampanya ile A101 birinciliğe yerleşti. Ulusal zincirler içinde yüzde 31’lik oran ve 3 bin 473 kampanyayla Migros ilk sırada yer buldu.
BrandZone verilerine göre; toptan marketler içinde yüzde 70 promosyon oranı ve 2 bin 824 kampanyayla Metro ilk sırada yer aldı. Yüzde 17’lik oran ve 686 kampanyayla Bizim ikinci sırada, yüzde 13’lük oran ve 514 kampanyayla Tespo üçüncü sırada yer buldu.
Gratis liderliği kimseye bırakmadı
Parfümeri kategorisinde yüzde 40’lık promosyon oranı ve 562 kampanya oranıyla Gratis liderliğe oturdu. Yüzde 27,6’lık oran ve 386 kampanyayla Rossmann ikinci sırada, yüzde 18,4’lük oran ve 258 kampanyayla Watsons üçüncü sırada yer aldı.
BrandZone Promosyon Sonuçları:
Kategori Bazında
Çikolata & Gofret yüzde 6,5
Peynir yüzde 5,6
Ev Temizleyicileri yüzde 4,7
Kağıt Ürünleri yüzde 4,3
Et yüzde 4,2
Çay yüzde 3,5
Çamaşır Deterjanı yüzde 3,2
Bakliyat yüzde 2,9
Kahve yüzde 2,5
Yoğurt yüzde 2,5
Çikolata&Gofret kategorisi marka sıralaması
ÜLKER yüzde 21,4
NESTLE yüzde 17,3
ETİ yüzde 9,2
TORKU yüzde 7,0
BUONO yüzde 3,4
MİLKA yüzde 3,3
Peynir kategorisi marka sıralaması
SÜTAŞ yüzde 12,0
PINAR yüzde 11,6
ÜLKER İÇİM 7,2%
EKİCİ yüzde 5,1
BAHÇIVAN yüzde 4,6
MURATBEY yüzde 4,6
Ev temizleyicileri kategorisi marka sıralaması
CİF yüzde 10,8
DOMESTOS yüzde 8,6
PAREX yüzde 6,8
VISSMATE yüzde 6,0
MARC yüzde 5,5
MR. MUSCLE yüzde 4,6
VİLEDA yüzde 4,6
Tüm kategoriler ilk 10 firma sıralaması
UNILEVER yüzde 5,7
ÜLKER yüzde 5,4
PROCTER & GAMBLE yüzde 5,0
NESTLE yüzde 3,8
HENKEL yüzde 2,8
RECKITT BENCKISER yüzde 2,8
YAŞAR HOLDİNG yüzde 2,4
COCA COLA yüzde 2,0
ETİ yüzde 1,8
HAYAT KİMYA yüzde 1,8