15 Eylül Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
BrandZone Türkiye'nin ilk promosyon endeksini açıkladı
Haberler

BrandZone Türkiye’nin ilk promosyon endeksini açıkladı

Marketing Türkiye
10 Mayıs 2017
3 dk okuma

Türkiye’deki markalar için fiyat/rekabet araştırma hizmetleri sunan BrandZone, 2017’nin ilk çeyreğindeki Hızlı Tüketim Ürünleri Sektörü promosyon endeksini açıkladı. Endekse göre ilk çeyrekte en çok promosyon yapan firmalar; Unilever, Ülker ve Procter&Gamble oldu.

Tüm basılı ve online fiyat verilerini araştırıp takip eden, kategorilendirip en güncel pazar araştırma analizlerini sunan BrandZone, 2017 yılının ilk çeyrek promosyon endeksini paylaştı. BrandZone verilerine göre; en fazla promosyon yapan firmalar içerisinde başı Unilever ve Ülker çekiyor. Toplam 67 bin 681 kampanya içerisinde 3 bin 860 kampanya ile Unilever ilk sırada yer alırken, 3 bin 673 kampanya ile Ülker ikinci sırada, 3 bin 357 kampanya ile Procter&Gamble üçüncü sırada yer aldı. 2 bin 590 kampanya ile Nestle dördüncü sırada yer alırken, bin 898 kampanya ile Henkel ise beşinci sırada yer buldu.

Promosyonda çikolata&gofret sektörü ilk sırada
BrandZone verilerine göre; yılın ilk 3 ayında 67 bin 681 toplam kampanya sayısı bakımından çikolata&gofret kategorisi yüzde 6,5’lik oran ve 4 bin 378 kampanyayla ilk sırada yer aldı. Çikolata&gofret kategorisini yüzde 5,6’lık oran ve 3 bin 820 kampanyayla peynir kategorisi, yüzde 4,7’lik oran ve 3 bin 205 kampanyayla ev temizlik ürünleri takip etti.

Çikolata&gofret kategorisinde 4 bin 378 kampanya içinde; yüzde 21,4’lük oran ve 938 kampanyayla Ülker, yüzde 17,3’lük oran ve 758 kampanyayla Nestle, yüzde 9,2’lik oran ve 402 kampanyayla Eti en fazla kampanya düzenleyen markalarda ilk 3 sırada yer aldı.

Peynir kategorisinde Sütaş lider
Peynir kategorisinde düzenlenen 3 bin 820 kampanya içinde; yüzde 12’lik oran ve 459 kampanyayla Sütaş ilk sırada yer alırken, yüzde 11,6’lık oran ve 443 kampanyayla Pınar ikinci sırada, yüzde 7,2’lik oran ve 274 kampanyayla Ülker İçim üçüncü sırada yer buldu.

Cif ev temizleyicilerinde lider
Ev temizleyicileri kategorisinde 3 bin 205 kampanya içinde; yüzde 10,8’lik oran ve 345 kampanyayla Cif, yüzde 8,6’lık oran ve 275 kampanyayla Domestos, yüzde 6,8’lik oran ve 219 kampanyayla Parex ilk 3 sırada yer aldı.

Yerel zincirler ipi göğüsledi
2017 yılının ilk 3 ayında düzenlenen kampanya verilerine göre; yüzde 56’lık oran ve 37 bin 943 kampanyayla en fazla kampanya düzenleyen satış kanalı yerel zincirler oldu. Yerel zincirleri, yüzde 19,4’lük oran ve 13 bin 125 kampanyayla indirim marketleri, yüzde 16,5’lik oran ve 11 bin 189 kampanyayla ulusal zincirler takip etti.

BrandZone verilerine göre; yerel zincirler içinde yüzde 5,6’lık promosyon oranı ve 2 bin 121 kampanyayla Pehlivanoğlu ilk sırada yer aldı. İndirim marketleri içerisinde promosyon sayısı bakımından yüzde 52,6’lık oran ve 6 bin 907 kampanya ile A101 birinciliğe yerleşti. Ulusal zincirler içinde yüzde 31’lik oran ve 3 bin 473 kampanyayla Migros ilk sırada yer buldu.

BrandZone verilerine göre; toptan marketler içinde yüzde 70 promosyon oranı ve 2 bin 824 kampanyayla Metro ilk sırada yer aldı. Yüzde 17’lik oran ve 686 kampanyayla Bizim ikinci sırada, yüzde 13’lük oran ve 514 kampanyayla Tespo üçüncü sırada yer buldu.

Gratis liderliği kimseye bırakmadı
Parfümeri kategorisinde yüzde 40’lık promosyon oranı ve 562 kampanya oranıyla Gratis liderliğe oturdu. Yüzde 27,6’lık oran ve 386 kampanyayla Rossmann ikinci sırada, yüzde 18,4’lük oran ve 258 kampanyayla Watsons üçüncü sırada yer aldı.

BrandZone Promosyon Sonuçları:

Kategori Bazında

Çikolata & Gofret yüzde 6,5

Peynir yüzde 5,6

Ev Temizleyicileri yüzde 4,7

Kağıt Ürünleri yüzde 4,3

Et yüzde 4,2

Çay yüzde 3,5

Çamaşır Deterjanı yüzde 3,2

Bakliyat yüzde 2,9

Kahve yüzde 2,5

Yoğurt yüzde 2,5

Çikolata&Gofret kategorisi marka sıralaması

ÜLKER yüzde 21,4

NESTLE yüzde 17,3

ETİ yüzde 9,2

TORKU yüzde 7,0

BUONO yüzde 3,4

MİLKA yüzde 3,3

Peynir kategorisi marka sıralaması

SÜTAŞ yüzde 12,0

PINAR yüzde 11,6

ÜLKER İÇİM 7,2%

EKİCİ yüzde 5,1

BAHÇIVAN yüzde 4,6

MURATBEY yüzde 4,6

Ev temizleyicileri kategorisi marka sıralaması

CİF yüzde 10,8

DOMESTOS yüzde 8,6

PAREX yüzde 6,8

VISSMATE yüzde 6,0

MARC yüzde 5,5

MR. MUSCLE yüzde 4,6

VİLEDA yüzde 4,6

Tüm kategoriler ilk 10 firma sıralaması

UNILEVER yüzde 5,7

ÜLKER yüzde 5,4

PROCTER & GAMBLE yüzde 5,0

NESTLE yüzde 3,8

HENKEL yüzde 2,8

RECKITT BENCKISER yüzde 2,8

YAŞAR HOLDİNG yüzde 2,4

COCA COLA yüzde 2,0

ETİ yüzde 1,8

HAYAT KİMYA yüzde 1,8

1 Beyaz yakalıların yeni krizi: Sessiz çatlama!
Beyaz yakalıların yeni krizi: Sessiz çatlama!
2 Tamamlayıcı Emeklilik Sistemi'nde tarih belli oldu: Maaşlardan her ay yüzde 3 kesinti yapılacak
Tamamlayıcı Emeklilik Sistemi’nde tarih belli oldu: Maaşlardan her ay yüzde 3 kesinti yapılacak
3 Yurt dışı çıkış harcına zam kararı Resmi Gazete'de yayımlandı...
Yurt dışı çıkış harcına zam kararı Resmi Gazete’de yayımlandı…
4 Apple iPhone 17 serisini tanıttı: İşte Türkiye fiyatı ve öne çıkan özellikler...
Apple iPhone 17 serisini tanıttı: İşte Türkiye fiyatı ve öne çıkan özellikler…
5 Sosyal medyanın etkileşimi en yüksek influencer’ları!
Sosyal medyanın etkileşimi en yüksek influencer’ları!
Güncel Haberler
SoHo’da acı veren statü oyunu: Hermès Birkin çantaya uzanabilirsiniz ama alamazsınız!
SoHo’da acı veren statü oyunu: Hermès Birkin çantaya uzanabilirsiniz ama alamazsınız!
PANTONE 2026 İlkbahar/Yaz renk trendlerini açıkladı: "Cesur, sakin ve mevsimsiz"
PANTONE 2026 İlkbahar/Yaz renk trendlerini açıkladı: “Cesur, sakin ve mevsimsiz”
77. Emmy Ödülleri sahiplerini buldu: Owen Cooper tarihe geçti, Adolescence geceye damga vurdu
77. Emmy Ödülleri sahiplerini buldu: Owen Cooper tarihe geçti, Adolescence geceye damga vurdu
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Kahve dünyasında yeni trend: Mantar kahve
Haberler
Kahve dünyasında yeni trend: Mantar kahve
İrem Alimoğlu
3 hafta önce
Konut piyasasında ters rüzgâr: Talep yükseliyor, fiyatlar geriliyor...
Haberler
Konut piyasasında ters rüzgâr: Talep yükseliyor, fiyatlar geriliyor…
İrem Alimoğlu
4 hafta önce
YouTube Shorts'a yapay zeka destekli araçlar geldi
Haberler
YouTube Shorts’a yapay zeka destekli araçlar geldi
Sena Tufan
25 Temmuz 2025
Çalışan memnuniyetsizliğinin şirketlere maliyeti belli oldu! Etkisi tahminlerin de üstünde...
Haberler
Çalışan memnuniyetsizliğinin şirketlere maliyeti belli oldu! Etkisi tahminlerin de üstünde…
Sena Tufan
1 Temmuz 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.