Brandzone Şubat ayının en dinamik markalarını açıkladı
Türkiye’deki markalar için fiyat/rekabet araştırma hizmetleri sunan BrandZone, 2018 Şubat ayının “En Dinamik Markaları”nı Marketing Türkiye’ye özel olarak açıkladı. BrandZone verilerine göre; akıllı telefon kategorisinde Apple iPhone zirvede yer alırken; TV kategorisinde Arçelik’in Grundig markası en dinamik marka oldu.
Tüm basılı ve online fiyat verilerini araştırıp takip eden, en güncel pazar araştırma analizlerini sunan BrandZone, Marketing Türkiye’ye özel olarak 2018 şubat ayının “En Dinamik Markalar” analizini yayınladı. Tüm kampanyaları tek tek ürün, marka, kategori ve özellik bazında inceleyen BrandZone, bir kategoride en fazla kampanyası yer alan yani en dinamik markaları raporladı. Analizde; ulusal, yerel, indirim, parfümeri, teknoloji ve toptan kanalların insert (katalog) ve basılı reklamlarında bulunan kampanyalarıyla birlikte teknoloji kategorisindeki TV reklamı kampanyaları da ele alındı.
Akıllı telefon kategorisinde Apple iPhone zirvede
BrandZone verilerine göre; akıllı telefon kategorisinde toplamda bin 510 kampanya düzenlendi. Yüzde 37’lik kampanya oranı ve 559 kampanyayla Apple iPhone en dinamik marka oldu. Yüzde 31’lik kampanya yüzdesi ve 468 kampanyayla Samsung Galaxy ikinci sırada yer alırken; yüzde 22’lik kampanya yüzdesi ve 326 kampanyayla Huawei üçüncü sırada yer aldı.
Şubat ayının lideri TV’de Arçelik
2018 Şubat ayında TV kategorisinde toplamda bin 450 kampanya düzenlendi. Yüzde 33’lük kampanya oranı ve 475 kampanyayla Arçelik’in Grundig markası Şubat ayının en dinamik markası oldu. Yüzde 26’lık kampanya yüzdesi ve 383 kampanyayla Samsung ikinci sırada yer alırken; yüzde 10’luk kampanya yüzdesi ve 148 kampanyayla Hi-Level üçüncü sıraya yerleşti.
Et kategorisinde lider Uzman Kasap
Toplamda 993 kampanyanın düzenlendiği et kategorisinde, yüzde 26’lık kampanya yüzdesi ve 257 kampanyayla Migros’un Uzman Kasap markası, en dinamik marka oldu. Yüzde 16’lık kampanya yüzdesi ve 157 kampanyayla Pınar ikinci sırada yer alırken; yüzde 13’lük kampanya yüzdesi ve 129 kampanyayla Namet üçüncü sıraya yerleşti.
Biscolata ilk sırada yer aldı!
Çikolata bar kaplama&gofret kategorisinde toplamda 996 kampanya düzenlendi. Yüzde 7’lik kampanya yüzdesi ve 69 kampanyayla Şölen’in Biscolata markası, 2018 Şubat ayının en dinamik markası oldu. Yüzde 5’lik kampanya yüzdesi ve 48 kampanyayla BİM’in Top Stars markası ikinci olurken; yüzde 4’lük kampanya yüzdesi ve 44 kampanyayla Eti’nin Hoşbeş markası üçüncü sırada yer aldı.
Tablet çikolatada zirve Buono’nun
Toplamda 548 kampanyanın düzenlendiği tablet çikolata kategorisinde; yüzde 29’luk kampanya yüzdesi ve 160 kampanyayla BİM’in Buono markası en dinamik marka oldu. Yüzde 16’lık kampanya yüzdesi ve 85 kampanyayla Ülker Çikolata ikinci sırada yer alırken; yüzde 14’lük kampanya yüzdesi ve 74 kampanyayla Nestle Tablet üçüncü sıraya yerleşti.
Meyve suyu ürünlerinde ilk sırada Dimes yer aldı!
BrandZone verilerine göre; meyve suyu kategorisinde toplamda 545 kampanya düzenlendi. Yüzde 18’lik kampanya yüzdesi ve 98 kampanyayla Dimes, 2018 Şubat ayının en dinamik markası oldu. Yüzde 13’lük kampanya yüzdesi ve 70 kampanyayla Coca-Cola’nın Cappy markası ikinci sırada; yüzde 11’lik oran ve 60 kampanyayla BİM’in Jucy markası üçüncü sırada yer buldu.
Pınar zirveye yerleşti!
2018 yılının Şubat ayında süt kategorisinde toplamda 493 kampanya düzenlendi. Yüzde 24’lük kampanya yüzdesi ve 119 kampanyayla Yaşar Holding’in Pınar markası, en dinamik marka oldu. Yüzde 11’lik kampanya yüzdesi ve 55 kampanyayla İçim Süt ikinci sırada; yüzde 11’lik kampanya yüzdesi ve 53 kampanyayla Sütaş üçüncü sırada yer aldı.
Bakım kategorisinde Gillette farkı!
BrandZone verilerine göre; sakal bakım kategorisinde toplamda 563 kampanya düzenlendi. Yüzde 67’lik kampanya oranı ve 377 kampanyayla Procter&Gamble’ın Gillette markası, en dinamik marka oldu. Yüzde 11’lik kampanya oranı ve 60 kampanyayla BİM’in Man’s markası ikinci; yüzde 8’lik kampanya oranı ve 45 kampanyayla Evyap’ın Arko markası üçüncü sırada yer aldı.
Ev temizleyicileri kategorisine Cif damga vurdu!
BrandZone verilerine göre; ev temizleyicileri kategorisinde toplamda bin 231 kampanya düzenlendi. Yüzde 10’luk kampanya yüzdesi ve 129 kampanyayla Unilever’in Cif markası, en dinamik marka oldu. Yüzde 7’lik kampanya yüzdesi ve 91 kampanyayla Hayat Kimya’nın Bingo markası ikinci sırada yer aldı. Yüzde 7’lik kampanya yüzdesi ve 90 kampanyayla Domestos üçüncü sırada yer buldu.
Ariel zirveye oturdu
Çamaşır deterjanı kategorisinde toplamda 820 kampanya düzenlendi. Yüzde 20’lik kampanya yüzdesi ve 161 kampanyayla Procter & Gamble’ın Ariel’i en dinamik marka oldu. Yüzde 11’lik kampanya yüzdesi ve 90 kampanyayla Henkel’in Persil markası ikinci; yüzde 11’lik kampanya yüzdesi ve 89 kampanyayla Procter & Gamble’nin Alo markası üçüncü sırada yer aldı.
Prima bebek bezinde en dinamik marka
BrandZone 2018 Şubat ayı verilerine göre; bebek bezi kategorisinde toplamda 488 kampanya düzenlendi. Yüzde 49’luk kampanya yüzdesi ve 237 kampanyayla Procter&Gamble’ın Prima markası, en dinamik marka oldu. Yüzde 13’lük kampanya yüzdesi ve 63 kampanyayla Hayat Kimya’nın Molfix’i ikinci sırada yer aldı. Yüzde 7’lik kampanya yüzdesi ve 34’er kampanyayla BİM’in Jenny & Willy ve Evyap’ın Evy Baby markaları üçüncü oldu.
BrandZone 2018 Şubat Ayı En Dinamik Markalar Analizi Sonuçları: