Brand Finance araştırmasına göre Türkiye’nin En Değerli Markası Akbank!
Uluslararası marka değerlendirme kuruluşu Brand Finance araştırmasına göre Akbank, 2.5 milyar doları aşan değeriyle Türkiye’nin “en değerli markası” unvanını aldı. Brand Finance tarafından “Türkiye’nin En Değerli Markaları-Turkey 100” çalışmasının 8’incisi tamamlandı. Bu çalışmaya göre, Akbank 2 milyar 516 milyon dolarlık marka değeriyle “Türkiye’nin en değerli markaları 2015” listesinde ilk sırayı aldı. Brand Finance’in araştırmasında birinci olan Akbank’ın Genel Müdürü Hakan Binbaşgil, ülkeleri uluslararası rekabette markalaşma ve markaların öne çıkardığını vurgulayarak, “Marka değeri iş dünyasının gündemindeki en önemli konulardan biri. Bugün alışılagelmiş finansal göstergelerin yanında şirketlerin marka değerleri de yatırımcıların tercihlerini şekillendirmede önemli rol oynuyor.” dedi.
“Bu Türk bankacılık sektörünün de başarısı”
Akbank olarak “Türkiye’nin En Değerli Markası” olmaktan gurur duyduklarını kaydeden Binbaşgil şu açıklamalarda bulundu: “Kurulduğumuz günden bu yana markamıza önemli yatırımlar yapıyoruz, yenilikçi ve ses getiren iletişim çalışmalarımızla da sektöre birçok alanda öncülük ediyoruz. Akbank özellikle son yıllarda yenilikçi ürün ve hizmetleri, müşteri odaklı hizmet modeli, müşteri memnuniyetini yükselten çalışmaları, Direkt Bankacılık, digitalleşme, yüksek teknoloji kullanımı gibi konularda Türkiye’de çıtayı daha da yükseltti. Bu olumlu gelişmeler Akbank’ı daha da tercih edilen bir banka konumuna getirdi. Başarılarımız son yıllarda seçkin ödül platformları ve araştırmalar tarafından da artan bir oranda takdir görüyor. Markamızı 67 senedir titizlikle oluşturduk, koruduk, yatırım yaptık. Bu çabaların karşılığını Brand Finance tarafından yapılan sıralamada da görüyoruz. Bu yıl Brand Finance’in 8. kez hazırladığı ‘Türkiye’nin En Değerli Markaları’ araştırmasında ‘Türkiye’nin En Değerli Markası’ olduk. Bu sıralamada ilk defa Türkiye’den bir banka zirveye yerleşti. Bu sonuç Akbank’ın olduğu kadar Türk Bankacılık sektörünün gücünün de bir yansıması. Bu başarımızdan büyük mutluluk duyuyoruz. Markamızın bugün geldiği noktada gelmiş geçmiş bütün çalışanlarımızın büyük emeği ve özverisi var. Bu önemli başarıdan dolayı tüm Akbanklılara ve ilk günümüzden itibaren yanımızda olan tüm müşterilerimize teşekkür ediyorum….”