15 Aralık Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
BMD Başkanı Sinan Öncel: "Markalarımızın yüzde 91’i fahiş kira artışı taleplerinden şikâyetçi"
Haberler

BMD Başkanı Sinan Öncel: “Markalarımızın yüzde 91’i fahiş kira artışı taleplerinden şikâyetçi”

Ferruh Altun
6 Kasım 2024
2 dk okuma

BMD olarak kira sorununa kalıcı çözüm konusundaki taleplerini ilgili bakanlıklara ilettiklerini söyleyen Sinan Öncel, “Hazine ve Maliye Bakanı Mehmet Şimşek’in açıklaması, bu konunun sadece markaların sorunu olmaktan çıktığını gösteriyor. Dolayısıyla daha fazla gecikmeden mevzuatın gözden geçirilmesi gerektiğini düşünüyoruz“ dedi.

Hazine ve Maliye Bakanı Mehmet Şimşek’in “kira ve eğitim grubunda yıllık artışlar enflasyondaki düşüşü sınırlandırıyor” açıklamasına markalardan destek geldi.

BMD Başkanı Sinan Öncel: "Markalarımızın yüzde 91’i fahiş kira artışı taleplerinden şikâyetçi"
Sinan Öncel
Birleşmiş Markalar Derneği (BMD) Başkanı

Birleşmiş Markalar Derneği (BMD) Başkanı Sinan Öncel, Bakan Şimşek’in açıklamasının, ticari alan kiralarıyla ilgili mevzuatta değişiklik yapılması yönündeki taleplerinin haklılığını bir kez daha ortaya koyduğunu söyledi. Markalar için kiranın en büyük iki maliyet kaleminden biri olduğunu hatırlatan Öncel, sözlerine şöyle devam etti: “Fahiş kira artış talepleri perakende sektörünün bir numaralı sorunu olmaya devam ediyor. Çünkü 10 uzama yılını dolduran kontratlarda yüzde 500’e varan kira artışı talepleriyle karşılaşıyoruz. Mevcut kontratlar 10 uzama yılının sonunda mülk sahibine sebepsiz fesih hakkı tanıyor. Mülk sahibine verilen bu hak, kiracının pazarlık gücünü tamamen ortadan kaldırıyor. Mağazanın dekorasyonu ve diğer düzenlemeler için yüklü miktarda yatırım yapan kiracı, çoğu zaman mülk sahibinin dayattığı rakamı kabul etmek zorunda kalıyor.

Ticari alanlardaki bütün kiracılar aynı sorunla karşı karşıya bulunuyor. Sadece markalara özel bir durumdan bahsetmiyoruz. Bu durum özellikle düşük kâr marjıyla çalışan markaları ve ülke genelinde binlerce mağazası bulunan indirim marketlerini etkiliyor. Çünkü kira ne kadar artarsa ürün birim maliyeti de o oranda artıyor. O maliyet de eninde sonunda fiyata yansıyor, yani kira artışı, enflasyon şeklinde karşımıza çıkıyor. 516 üye markamızdan yüzde 91’i fahiş kira artışı taleplerinden şikâyetçi. Biz de bir yıldan uzun süredir bu konuya dikkat çekmeye çalışıyoruz. Eylül ayında 250 üyemizin katılımı ile yaptığımız toplantıda konuyu bütün boyutlarıyla ele aldık.

Kalıcı çözüm için mevzuatta değişiklik yapılması gerekliliği konusunda tam bir mutabakat oluştu. BMD olarak mevzuat değişikliği talebimizi ilgili bakanlıklarımıza ilettik. Hazine ve Maliye Bakanı Mehmet Şimşek’in açıklaması, bu konunun sadece markaların sorunu olmaktan çıktığını ve artık bir memleket meselesi haline geldiğini gösteriyor. Dolayısıyla daha fazla gecikmeden mevzuatın gözden geçirilmesi gerektiğini düşünüyoruz.“

1 Sosyal medyanın zirvesindeki markalar
Sosyal medyanın zirvesindeki markalar
2 İş dünyasının 2026 asgari ücret beklentisi belli oldu!
İş dünyasının 2026 asgari ücret beklentisi belli oldu!
3 Apple'da son yılların en büyük yönetim depremi yaşanıyor...
Apple’da son yılların en büyük yönetim depremi yaşanıyor…
4 IMDb, 2025’in en popüler dizilerini açıkladı: İşte yılın ilk 10’u
IMDb, 2025’in en popüler dizilerini açıkladı: İşte yılın ilk 10’u
5 Chanel, New York metrosunu podyuma çevirdi
Chanel, New York metrosunu podyuma çevirdi
Güncel Haberler
Yaşlanan nüfus ile evde bakım talebi artıyor. Çözüm ise akıllı evlerde...
Yaşlanan nüfus ile evde bakım talebi artıyor. Çözüm ise akıllı evlerde…
Markalar “AI slop” ve "dijital yorgunluk" çağında çareyi deneyimsel pazarlamada arıyor
Markalar “AI slop” ve “dijital yorgunluk” çağında çareyi deneyimsel pazarlamada arıyor
"Enerji canavarı" yapay zeka iklim krizine çözüm olabilir mi?
“Enerji canavarı” yapay zeka iklim krizine çözüm olabilir mi?
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Türkiye'nin en sevilen temizlik markaları...
Haberler
Türkiye’nin en sevilen temizlik markaları…
İrem Alimoğlu
13 Kasım 2025
İçerik üreticiliği saygın bir kariyer olarak kabul görüyor
Haberler
İçerik üreticiliği saygın bir kariyer olarak kabul görüyor
İrem Alimoğlu
4 hafta önce
AI Slop: Dijital saçmalık mı, yeni yaratıcılık dalgası mı?
Haberler
AI Slop: Dijital saçmalık mı, yeni yaratıcılık dalgası mı?
İrem Alimoğlu
2 Kasım 2025
McDonald’s Happy Meal kutularını çocuklar için tuvale dönüştürdü
Haberler
McDonald’s Happy Meal kutularını çocuklar için tuvale dönüştürdü
Sena Tufan
4 Kasım 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.