22 Aralık Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Black Friday Challenge 9; Hangisi doğru; reklamlar mı, araştırmalar mı?
Haberler

Black Friday Challenge 9; Hangisi doğru; reklamlar mı, araştırmalar mı?

Marketing Türkiye
27 Kasım 2020
2 dk okuma

Black Friday’in nabzını tuttuğumuz Black Friday Challenge serisinde sona yaklaşırken; Akademetre’nin 26 Kasım verileri, yarışmanın başladığı günden bu yana en yüksek kampanya sayısına ulaşıldığını gösteriyor. Vanilla Price robotları Black Friday Challenge’ın dokuzuncu gününde Trendyol, Hepsiburada, Amazon ve n11’de toplamda 93.671  üründe kampanya tespit etmiş. Bu ürünlerde gerçekleşen indirimin ortalaması ise yüzde 21. Küresel indirim oranları ile kıyaslanınca oldukça düşük kalan indirimler, dijital ve konvansiyonel medyada karşılaşılan reklamlarla pek de uyuşmuyor… Araştırmanın detaylarına birlikte bakalım.

Black Friday Challenge Day 9: 26 Kasım 2020 verileri

Online Pazar Yerlerinin toplam kampanya sayısı ve oranları

Black Friday Challenge 9; Hangisi doğru; reklamlar mı, araştırmalar mı?

Black Friday Challenge’ın 9. gününde toplam 93.671 üründe kampanya tespit edilmiş ve en fazla kampanyayı 47.236 ürünle Hepsiburada gerçekleştirmiş. Bu sayılar toplam kampanyalar içerisinde indirimli ürünlerin yüzde 50,4’ünü oluştururken, Trendyol sahip olduğu yüzde 46,9 oranla sıralamanın ikincisi olmuş.

Kategori bazında kampanyalı ürün sayıları ve toplam kampanyalar içerisindeki payı

Black Friday Challenge 9; Hangisi doğru; reklamlar mı, araştırmalar mı?

Moda kategorisi yarış başladığından bu yana zirvenin mutlak sahibiydi. Bu durum 26 Kasım tarihinde de farklılık göstermeyerek toplamda 37.826 ürünle Moda kategorisini en çok kampanya olan kategori ilan ediyor. Listede geçtiğimiz günlere nazaran indirimli ürün sayısındaki artışlarla dikkat çeken kategoriler ise “Süpermarket”, “Elektronik” ve “Bilgisayar” kategorileri oldu.

Kategori Bazında kampanyalı ürünlerin indirim oranları

Black Friday Challenge 9; Hangisi doğru; reklamlar mı, araştırmalar mı?

İndirim oranının en fazla olduğu kategori “Moda” olarak tespit edilirken; Moda, Evcil Hayvan Ürünleri ve Kitap, Film, Müzik kategorilerinde yüzde 20’nin üzerinde indirim gerçekleştiği tespit edilmiş. Günün dikkat çeken verilerinden bir diğeri ise en düşük indirim oranının neredeyse yüzde 10 olması oldu. Geride kalan günlerle kıyaslandığında Black Friday’e bir gün kala indirim oranlarının artmış olduğunu gözlemliyoruz.

Pazar yerleri bazında ortalama indirim oranları

Black Friday Challenge 9; Hangisi doğru; reklamlar mı, araştırmalar mı?

Kampanyalı ürün sayısıyla günün lideri olan Hepsiburada, söz konusu indirim oranları olduğunda yarışın üçünsü olarak karşımıza çıkıyor. Günün indirim oranı şampiyonu ise yüzde 31,6 indirim oranıyla Trendyol oldu.

 

Black Friday Challenge’da 25 Kasım’ın incelemesine BURADAN ulaşabilirsiniz…

Amazon Black Friday Black Friday Challenge N11 Trendyol
1 YouTube'da son 3 ayın en çok izlenen haber kanalları...
YouTube’da son 3 ayın en çok izlenen haber kanalları…
2 Duygusal yatırımın en parlak objesi: Takı sektörü altın çağını yaşıyor
Duygusal yatırımın en parlak objesi: Takı sektörü altın çağını yaşıyor
3 Türkiye’de gıda takviyesi pazarı büyüyor: Peki, sebep sağlıklı yaşam mı yoksa pazarlama sihri mi?
Türkiye’de gıda takviyesi pazarı büyüyor: Peki, sebep sağlıklı yaşam mı yoksa pazarlama sihri mi?
4 LinkedIn CEO’su Roslansky’den kariyer uyarısı: Beş yıllık plan dönemi kapandı!
LinkedIn CEO’su Roslansky’den kariyer uyarısı: Beş yıllık plan dönemi kapandı!
5 Canva'dan 2026 tasarım trendleri: "Kusursuzluk" yerini "karakter"e bırakıyor
Canva’dan 2026 tasarım trendleri: “Kusursuzluk” yerini “karakter”e bırakıyor
Güncel Haberler
“Yılın İtibarlıları”nı belirleyen The ONE Awards’ta araştırma süreci başladı...
“Yılın İtibarlıları”nı belirleyen The ONE Awards’ta araştırma süreci başladı…
ŞOK Market, Dünya Trip Atma Günü'nü "Peki" ile kutladı
ŞOK Market, Dünya Trip Atma Günü’nü “Peki” ile kutladı
Bvlgari Türkiye’nin yeni marka elçisi Afra Saraçoğlu oldu...
Bvlgari Türkiye’nin yeni marka elçisi Afra Saraçoğlu oldu…
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Esas Sosyal 10. yılını mezunları ve paydaşlarıyla birlikte kutladı
Haberler
Esas Sosyal 10. yılını mezunları ve paydaşlarıyla birlikte kutladı
Nafizcan Önder
4 hafta önce
İş dünyasında haftanın atamaları (4-10 Ekim)
Haberler
İş dünyasında haftanın atamaları (4-10 Ekim)
Nafizcan Önder
10 Ekim 2025
Habertürk TV Genel Yayın Yönetmeni Mehmet Akif Ersoy görevden uzaklaştırıldı
Haberler
Habertürk TV Genel Yayın Yönetmeni Mehmet Akif Ersoy görevden uzaklaştırıldı
Marketing Türkiye
2 hafta önce
Apple, Siri’nin dönüşümünde Google ile güçlerini birleştiriyor
Haberler
Apple, Siri’nin dönüşümünde Google ile güçlerini birleştiriyor
Sena Tufan
6 Kasım 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.