Biscolata erkeklerine rakip geliyor!

Şölen, 25. yılını yenilenen yüzüyle kutluyor. Marka yeni kurumsal kimliğini Şölen CEO’su Elif Çoban ve Şölen Yönetim Kurulu Üyesi Hazım Ellialtı’nın katılımıyla gerçekleştirilen bir toplantıda tanıttı.

İkinci kez Turquality Programı’na seçilmelerinin ardından hedef pazarlarda güçlü bir şekilde var olabilmek için yurtdışı ofisleri açmaya devam ettiklerini belirten Şölen CEO’su Elif Çoban, “2013 yılını 644 milyon TL ciro ile kapattık, ihracatta da 200 milyon dolar çıtasını geçtik. 2014 yılında yüzde 40 büyümeyle 900 milyon TL ciroya ulaşmayı hedefliyoruz. Bir yandan Türkiye’nin en fazla ihracat yapan çikolata şirketi konumunu korurken, bir yandan da 16 ülkede marka yatırımlarına devam ediyoruz. En büyük hedefimiz Türkiye’de ve bölgedeki önemli oyunculardan biri olmak, yeni markalaşma hikâyeleri yaratmak. Ozmo ve Biscolata bizim için iki başarılı örnek. Bu örnekleri çoğaltacağız” dedi.

Biscolata’nın cesaretini gösteren marka yok!

Fransız kökenli tasarım ajansı cba ile yaklaşık iki yıldır kurumsal kimlik çalışmalarını sürdürdüklerini söyleyen Şölen Yönetim Kurulu Üyesi Hazım Ellialtı ise yeni kurumsal kimlik yaratma gerekçelerini şöyle anlatıyor: “Dört sene önce markalarımızın başta Şölen olmak üzere konumlandırma haritalarını tespit ettik. Çok büyük bir pazar içerisindeyiz. İddialı olmamız gerektiğini düşündük. Markalarımızı, ürünlerimizi rakiplerimizden ayırmak istiyorduk. Müşterilerimize bunu hissettirmemiz ve ürünlerimizle iddiamızı kanıtlamamız gerekiyordu.” Sektörün perakende değerinin 7 milyar lira olduğunu ve pazarın içinde tüketicinin kalbini kazanan çok büyük oyuncuların varlığını sözlerine ekleyen Hazım Ellialtı sözlerine şöyle devam ediyor: “Diğer oyuncular arasında Şölen hem yaş olarak genç, hem de daha çok bayramlık ürünleri ile tanınan geleneksel algıya sahip olan bir markaydı. Ama günlük tüketime uygun ürünler çıkarmaya başlayacağımız zaman bunların hem alışılmamış ürünler olmaması hem de iletişim biçiminin yenilikçi ve cesur olması gerekliliği ortaya çıktı. Çünkü ancak o zaman kendimize bir yer açabileceğimize inandık. Ve bu doğrultuda markalarımız için bir konumlandırma yaptık. Örneğin Biscolata’nın cesaretini gösteren marka çok az hala sektör içerisinde… Belki yok bile diyebiliriz.”

Wapps, Biscolata gibi çok konuşulacak

Ana markalar yaratmaya çalıştıklarını ve hedef kitlelerini çok net bir şekilde tanımladıklarını fakat büyüme stratejileri içerisinde Şölen-Biscolata, Şölen-Luppo gibi bir bağlam olmadığını sözlerine ekleyen Ellialtı, “Biscolata, Luppo, Waaps, Ozmo ve Lokkum markalarımız tek başına yürüyecek. Ama hepsinin arkasındaki güven verici markamız Şölen olacak” diyor. Bayram için Şölen markasını merkeze koyan bir kampanya hazırlığına Lowe İstanbul ajansı ile başladıklarını dile getiren Ellialtı, genç erkek hedef kitlesine hitap eden markaları Wapps için ise iki ay içerisinde Biscolata’ya benzer cesur bir iletişim kampanyasını yayınlayacakları haberini veriyor. Ellialtı Wapps markası için hayata geçirecekleri kampanyayı şöyle anlatıyor: Wapps’ın sloganı, ‘Erkek gibi ye’. Onun iletişimi de iki ay içerisinde başlayacak. Ve göreceksiniz çok farklı bir ses tonu olacak. O da Biscolata gibi direk kendi hedef kitlesiyle konuşacak ve ağırlıklı olarak dijitali kullanacak.”

İLGİLİ HABERLER