19 Aralık Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Birinin rehberliğine neden direniriz?
Haberler

Birinin rehberliğine neden direniriz?

Marketing Türkiye
1 Aralık 2020
2 dk okuma

Sizi daha başarılı olmak için gereken değişiklikleri yapmaktan alıkoyan nedir biliyor musunuz? Tam da ihtiyacı olduğunu gördüğünüz bir şeyi siz önerdiğinizde ya da size önerildiğinde neden kabul etmekte direniyorsunuz? Veya denemek için sabırsızlandığınız bir değişikliği neden sahiplenmiyorsunuz? Sorun ne?
Hemen söyleyelim, insani direnç. Pazarlamanın da satışın da sorunu işte bu. Birini değişime ikna etmek artık hiç kolay değil. Ayrıca tüketiciler, rehberlik edene direniyor.

Değişim, bireyin kendinden memnun bir durumundan, bilinemez bir şey için rahatını riske atmasını gerektirir.
Akıl şöyle işler: ya alıştığım hikâye kökten değişirse, benden beklentiler artarsa, yapmaktan keyif aldığım etkinlikler başka bir şeye döner ve sahip olduğum huzuru kaybedersem? Eğer öyleyse neden değişeyim ya da değiştireyim! Kaldı ki yerine ne alacağına dair hiçbir gerçek bilgi olmadan eskiyi terk etmek pek de kolay değilken…
Kısacası insanlar değişimden; pürüzsüz gittiği şeyin aksamasından korkar.

Rahatlık tuzağından çıkalım mı, çıkmayalım mı?

İçinde yaşadığımız mevcut durumu değiştirmekte neden bu kadar kuvvetle direndiğimizi anlamak için önce sistemi anlamak gerekir. Önce sistem nedir, ne demektir anlayalım;  – bu podcast’in hatırı için aileler, kurumlar veya bireyler diyelim – geniş bakarsak politikalar, inançlar, anlaşmalar, hedefler ve birlikte yaşanılmış tarihin bir toplamıdır. Zamanla benzersiz bir biçimde gelişmiş ve herkes tarafından bilinen, kabul edilen ve tüm kararların temelini oluşturan bir kural setini oluşturmuştur.

Az önce sıraladığımız, aileden topluma kadar giden tüm sistemler istikrarı sağladığını iddia eden denge kanunu nedeniyle herhangi bir değişimi reddeder. Sistem, değişimin, potansiyel olarak mevcut durumu alt üst etme gücü olduğunu düşünür. Bu nedenle, sözü edilen ‘yeni’ daha etkin, iyi ya da faydalı; değişimi öneren kişi ya da kurum ikna edici olsa bile değişime karşı direnç gösterir. Sistem, sisteme sıkı sıkıya bağlı olanlarca dokunulmazdır. Yenilik, bir sistemin kurallarını bütünüyle değiştirinceye kadar zorlu bir mücadele ile karşılaşır.

Mücadelenin yenilik adına kazanılmasında yapılması gerekenleri sıralayalım:

*Yeni ve eski arasındaki farkın keşfetmesine yardımcı olun,
*Risk olduğu varsayılıyorsa riskin ayrıntılarının keşfedilmesine destek olun,
*Riski yönetmek için kabul edilebilir bir yol haritasına sahip olun,
*Teklif edilen değişimin faydası ne olursa olsun yenilikten yararlanmayı kolaylaştırmak üzere yol gösterici olun.

Peki, değişime direnenler neleri kaybeder?

Tüm çalışma alanları değişimin gerekliliğini görmesine rağmen yine de görmezden gelir ve ne yazık ki kurumu zarara uğratır. Değişim alanlarına ve değişime direnç gösterildiğinde yaşanacak zararlardan söz edersek belki düzeltilmesine katkı sağlamış oluruz;

– Önce Satış Modelinize Bakın: Değişime direnip, müşterileri mevcut koşulların içinde kalmaya zorladığınızda sistem yüzde 95 ihtimalle çöker.

– Zorlayıcı Olmayın; eski bir sisteme yeni davranışları itelemeye çalıştıkça iş yavaşlar. Satışçılar müşterileri ‘dinlememekle’ suçlarken, ‘yanlış’ müşterilere sahip olduklarına da inanırlar.

– Liderlerin empatisi şimdi daha önemli; yeniyi eskinin içine itelemeye çalışan liderler daha fazla defans alır, vazgeçin!

Etraflıca düşünülmeden örülmüş ikna stratejileri istikrarlı bir alışkanlığı değiştiremez, sadece zorlar. Ancak bir başka çözüm alışa gelinenin kendini değiştirmesini kolaylaştırmaktır. Açıktır ki, doğru çözüme sahip olmak da değişimi gerçekleştirmez. Değişimi nasıl yöneteceğini bulmadan değişimi önermek, etkilemek ya da sunmak sadece zaman kaybı olmakla kalmaz; aynı zamanda dirence ve teklif edilen çözümün reddine sebep olur. Bu yüzden, sistem tam anlamıyla hazır oluncaya dek tüm mantıklı, anlamlı ve ikna edici taktiklerimiz yararsızdır. Önce değişimi kolaylaştırın, sonra sistemin bu yolda kullanabileceği çözümleri sunun.

Pazarı dinlemek değişimi kolaylaştırır

Çoğu pazarlama profesyoneli değişimi kolay hale getirecek sayısız değişim modeli tasarlamıştır. Yine de önerimiz; hangi modeli kullanmaya karar verirseniz verin, ilk önce değişimi kolaylaştırmakla başlayın.

İşi tüketiciyi anlamak olanların alışıldık rutinlerinden çıkması, müşterilerine rehberlik etmesi ve bunun için müşterilerinin yürüttüğü mantık içindeki boşlukları bulması gerekiyor. Var olan sisteme kulak vermek ve değişimi kolaylaştırmak değişimin yönetimine olanak sağlayacaktır. İşte o zaman müşterileriniz onlara rehberlik etmenize izin verecektir.

değişim direnç lider rehberlik yenilik
1 Disney–OpenAI ortaklığı, eğlence sektöründe yeni bir oyun alanı açıyor
Disney–OpenAI ortaklığı, eğlence sektöründe yeni bir oyun alanı açıyor
2 2026'da pazarlama dünyasına yön verecek dijital pazarlama trendleri...
2026’da pazarlama dünyasına yön verecek dijital pazarlama trendleri…
3 TIME dergisi, "yapay zekanın mimarları"nı yılın kişisi seçti
TIME dergisi, “yapay zekanın mimarları”nı yılın kişisi seçti
4 SES güncellendi: Türkiye’de sosyo-ekonomik statü tanımı yeniden yapıldı
SES güncellendi: Türkiye’de sosyo-ekonomik statü tanımı yeniden yapıldı
5 Sorun iş görüşmelerinde başlıyor: Beyaz yakalı kadınların yüzde 72’sine önce "özel hayat" soruluyor!
Sorun iş görüşmelerinde başlıyor: Beyaz yakalı kadınların yüzde 72’sine önce “özel hayat” soruluyor!
Güncel Haberler
Haftanın marka-ajans iş birlikleri (12-18 Aralık)
Haftanın marka-ajans iş birlikleri (12-18 Aralık)
Hepsiburada, 2030’a kadar 120 bin girişimci kadını e-ticarete kazandıracak
Hepsiburada, 2030’a kadar 120 bin girişimci kadını e-ticarete kazandıracak
Miu Miu'dan 25 bin liralık UNO destesi!
Miu Miu’dan 25 bin liralık UNO destesi!
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Sleepy Easy Clean: Temizlik dünyasının yeni yıldızı!
Haberler
Sleepy Easy Clean: Temizlik dünyasının yeni yıldızı!
Advertorial
23 Ekim 2025
IMDb, 2025’in en popüler dizilerini açıkladı: İşte yılın ilk 10’u
Haberler
IMDb, 2025’in en popüler dizilerini açıkladı: İşte yılın ilk 10’u
Nafizcan Önder
1 hafta önce
Warner Bros. Paramount'un 108 milyar dolarlık teklifine rağmen Netflix’i seçti
Haberler
Warner Bros. Paramount’un 108 milyar dolarlık teklifine rağmen Netflix’i seçti
Nafizcan Önder
23 saat önce
"Yapay zeka pazarlamacıların işini elinden mi alacak?” Yanıt Marketing Türkiye Ekim sayısında!
Haberler
“Yapay zeka pazarlamacıların işini elinden mi alacak?” Yanıt Marketing Türkiye Ekim sayısında!
Nafizcan Önder
1 Ekim 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.