16 Kasım Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Haberler

Best Buy zor günler yaşıyor

Marketing Türkiye
30 Mart 2012
1 dk okuma

Uluslararası elektronik mağazacılık zinciri Best Buy’da kötü günler bitmiyor. Radikal’de yer alan habere göre Türkiye’nin de içinde bulunduğu pekçok ülkeden çıkış kararı alan şirketin şimdi de ABD çapında 50 mağazasına kilit vuracağı açıklandı. Şirket ayrıca kısa vadede 400 çalışanının da işine son verecek. Perakende devinin dermanı mobil satış noktalarında arayacağı iddia ediliyor. 

50 mağazaya kilit 

Son yıllarda sürekli mağaza kapatma, işten atma ve yatırım yapılan ülkelerden çıkma kararı ile anılan Best Buy üzerindeki kara bulutlar dağılmıyor. Elektronik perakendecilik sektörünün devi üst üste yılın şirketi seçildiği 1990’lar ile 2000’lerin başını arar oldu. Sürekli başaşağı inişler ile anılan şirket son olarak 2011 yılının ilk çeyreğinde 1.7 milyar dolar zarar açıkladı. 3 Mart 2012 itibariyle sona eren aynı dönemde şirketin hisse başına kaybı 4.89 dolara ulaştı. Satış cephesinde de analizlerin 17.23 milyar dolarlık beklentisinin alında 16.63 milyar dolar rakamına ulaşabilen Best Buy tasarruf programını devreye soktu. 

Şirketin dördünce çeyrekte duvara toslamasının ardından yatırımcılarını şok eden yeni gelişme ise firmanın ABD çapında mağaza kapatacağı bilgisi oldu. Best Buy ülke genelinde 50 mağazasını kapatacağını açıkladı. Bir süredir sürdürdüğü yüksek orandaki indirim kampanyalarından da gerekli verimi alamayan Best Buy’un 400 çalışanının da işine son vereceği söyleniyor. Şirketin 2015 finansal yılına kadar 800 milyar dolarlık bir tasarruf hedeflediği ve bunun 250 milyar dolarlık kısmını da 2012’de yapmayı planladığı kaydediliyor. 2008 yılının ilk çeyreğinde Türkyie piyasasına giren şirket bu pazarda da istediğini bulamadı. İlk iki yılında 100 milyon dolar zarar eden mağaza zinciri aynı dönem Çin’den de çıkmaya karar vermişti. Uluslararası perakende devi Türkiye’deki ilk halkasını İzmir’de açmıştı. Açılışta konuşan Best Buy’ın Uluslararası CEO’su Robert A. Willett, “Türkiye’ye geçici bir hevesle değil, bin yıllığına geldik” demişti. Bust Buy ikinci mağazasını ise 2010 Nisan’da Ankara’da açmıştı.

1 The Tech Summit 2025: Yapay zeka ile güçlendirilmiş gelecek nasıl olacak?
The Tech Summit 2025: Yapay zeka ile güçlendirilmiş gelecek nasıl olacak?
2 Z kuşağı için "uzaktan çalışmak" yüksek maaştan daha değerli
Z kuşağı için “uzaktan çalışmak” yüksek maaştan daha değerli
3 Restoranlardan dijital platformlara rest: “Komisyon oranlarına çözüm bulunmazsa kendi platformumuzu kurarız!”
Restoranlardan dijital platformlara rest: “Komisyon oranlarına çözüm bulunmazsa kendi platformumuzu kurarız!”
4 Coca-Cola’dan beş yıl sonra gelen yeni yıl lezzeti: Holiday Creamy Vanilla
Coca-Cola’dan beş yıl sonra gelen yeni yıl lezzeti: Holiday Creamy Vanilla
5 Yılın en iyi 50 girişimi belli oldu!
Yılın en iyi 50 girişimi belli oldu!
Güncel Haberler
AI pazarlama jargonuna dikkat! Markalar bu terimlerin peşine takılmamalı...
AI pazarlama jargonuna dikkat! Markalar bu terimlerin peşine takılmamalı…
2026 seyahat trendleri belli oldu: "Lüks kaçamaklar" popülerleşiyor
2026 seyahat trendleri belli oldu: “Lüks kaçamaklar” popülerleşiyor
WPP Media Başkanı Scott-Dawkins 2030'dan bildiriyor: "Reklamcının bir günü"
WPP Media Başkanı Scott-Dawkins 2030’dan bildiriyor: “Reklamcının bir günü”
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Sağlık ürünleri tercihinde “güven” reçetesi: Doktor tavsiyesi hala en belirleyici faktör...
Haberler
Sağlık ürünleri tercihinde “güven” reçetesi: Doktor tavsiyesi hala en belirleyici faktör…
İrem Alimoğlu
4 hafta önce
Tüketici artık "fırsat avcısı" değil, "değer koleksiyoncusu"
Haberler
Tüketici artık “fırsat avcısı” değil, “değer koleksiyoncusu”
İrem Alimoğlu
1 hafta önce
Küresel eğlence ve medya sektörü 2029’da zenginleşecek! Gelir 3,5 trilyon dolara ulaşacak…
Haberler
Küresel eğlence ve medya sektörü 2029’da zenginleşecek! Gelir 3,5 trilyon dolara ulaşacak…
Sena Tufan
6 Eylül 2025
Restoranlardan dijital platformlara rest: “Komisyon oranlarına çözüm bulunmazsa kendi platformumuzu kurarız!”
Haberler
Restoranlardan dijital platformlara rest: “Komisyon oranlarına çözüm bulunmazsa kendi platformumuzu kurarız!”
Nafizcan Önder
6 gün önce
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.