16 Eylül Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Haberler

Benim için sinema bir restoran, diziler ise sadece bir büfe

Marketing Türkiye
1 Ağustos 2013
2 dk okuma
Söyleyecekleri olduğunu ve bunu insanlara anlatabilmek için de sinemayı tercih ettiğini söylüyor Yönetmen, Senarist ve Yapımcı Murat Şeker… Sinemayı “Biraz sanat, biraz ticaret ve biraz da eğlence“ olarak tanımlayan Şeker, kendi sinemasında ise “mizah”ı temel alıyor. Son filminin çekimleri sırasında bir araya geldiğimiz Şeker’in dizi sektörü ile ilgili de çarpıcı açıklamaları var.

 

Öncelikle şu anda içinde bulunduğumuz film setini konuşalım. Bize biraz set ortamından bahseder misiniz?
Burada yapımcılığını Erler Film’in yaptığı Hayat Sana Güzel filminin inşaat sahnelerini çekiyoruz. Filmin başrol oyuncusu Şevket Çoruh çok zengin ve ünlü bir müteahhit… Panik atak ve hastalık hastası bir karakter… Günün birinde doktorunun bir telefon konuşmasını çaktırmadan dinleyip kendisinin öleceği sanrısına katılıyor ve bütün hayatı değişiyor. Burada çektiğimiz sahne de filmin ikinci sahnesi. Araplara, yaptığı inşaatları satmaya çalışıyor. Şevket Çoruh bu sahneler için mavi lens ve sarı peruk taktı. 8 yıllık Arka Sokaklar macerasından sonra böyle bir fiziksel değişim içine de girdi. Bizimle son 3 yıl içinde yaptığı üçüncü film. Kendisiyle iyi anlaşıyoruz. En son sanırım Şener Şen filmleri vardı. Milyoner, Değirmen, Namuslu… Biraz komikliği gerçekliği alt metne itip toplumsal mizahı da alta yerleştirip haber hikâyesi tarzında bir film olacak. Komedi dozu yüksek ancak ülkemizdeki bu müteahhit çılgınlığını eleştiren bir film yapma peşindeyiz…

 

Televizyon sektörüne yön veren dizilerden bahsedelim. Her adım başı yerli dizi iken sizi neden bu alanda göremiyoruz?
Sinema benim için bir restoran… En kötü menü bile olsa size özel bir şey bulabilirsiniz. Ancak diziler büfe… İyi de olsa kötü de olsa hamburger yiyorsunuz. Bir filmin tüketiliş biçimi üretiliş biçimini belirler. Bedava olan bir izlencenin dinamikleriyle 15-20 TL’ye aldığınız filmin dinamikleri farklı olmak zorunda… Ben dizi izlemiyorum. En geçerli nedenim de bu büfe-restoran mantığının dışında 90 dakikalık süre ayırdığım bir işte giriş-gelişme sonuç bölümünü almak istiyorum. Bir hafta daha bunun için beklemek istemiyorum. Eğer çok seversem bir filmi tekrar izleyebilirim. Her dizi aslında bir remix oluyor. Her hafta da remix dinlemek çok sağlıklı bir şey değil… Ama her film kendi içerisinde bir bütün… Ve siz her hafta farklı bir film izleyerek kişisel gelişiminize daha çok hizmet etmiş olabilirsiniz.

 

Murat Şeker röportajının tamamını Marketing Magazine’in 1 Ağustos sayısında okuyabilirsiniz.

1 Beyaz yakalıların yeni krizi: Sessiz çatlama!
Beyaz yakalıların yeni krizi: Sessiz çatlama!
2 Tamamlayıcı Emeklilik Sistemi'nde tarih belli oldu: Maaşlardan her ay yüzde 3 kesinti yapılacak
Tamamlayıcı Emeklilik Sistemi’nde tarih belli oldu: Maaşlardan her ay yüzde 3 kesinti yapılacak
3 Apple iPhone 17 serisini tanıttı: İşte Türkiye fiyatı ve öne çıkan özellikler...
Apple iPhone 17 serisini tanıttı: İşte Türkiye fiyatı ve öne çıkan özellikler…
4 Sosyal medyanın etkileşimi en yüksek influencer’ları!
Sosyal medyanın etkileşimi en yüksek influencer’ları!
5 Aktif giyim trendinin önlenemeyen yükselişi
Aktif giyim trendinin önlenemeyen yükselişi
Güncel Haberler
Japonya Altes Prensesi Mikasa'dan “Türkiye Dostluğu” konferansı 
Japonya Altes Prensesi Mikasa’dan “Türkiye Dostluğu” konferansı 
Ya çalışanınız size rakip olursa?
Ya çalışanınız size rakip olursa?
Sigortam.net, Türkiye'de bir ilke imza atarak "kuş pisliği haritası"nı yayımladı
Sigortam.net, Türkiye’de bir ilke imza atarak “kuş pisliği haritası”nı yayımladı
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

İş dünyasında haftanın atamaları (19-25 Temmuz)
Haberler
İş dünyasında haftanın atamaları (19-25 Temmuz)
Nafizcan Önder
25 Temmuz 2025
Disney'den Labubu'ya karşı küskün peluş ordusu: Urupocha-chan
Haberler
Disney’den Labubu’ya karşı küskün peluş ordusu: Urupocha-chan
Nafizcan Önder
12 Ağustos 2025
Küresel eğlence ve medya sektörü 2029’da zenginleşecek! Gelir 3,5 trilyon dolara ulaşacak…
Haberler
Küresel eğlence ve medya sektörü 2029’da zenginleşecek! Gelir 3,5 trilyon dolara ulaşacak…
Sena Tufan
1 hafta önce
Topshop, “See Now, Buy Now” defilesiyle yedi yıl sonra geri döndü
Haberler
Topshop, “See Now, Buy Now” defilesiyle yedi yıl sonra geri döndü
İrem Alimoğlu
4 hafta önce
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.