19 Kasım Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Haberler

Benim için sinema bir restoran, diziler ise sadece bir büfe

Marketing Türkiye
1 Ağustos 2013
2 dk okuma
Söyleyecekleri olduğunu ve bunu insanlara anlatabilmek için de sinemayı tercih ettiğini söylüyor Yönetmen, Senarist ve Yapımcı Murat Şeker… Sinemayı “Biraz sanat, biraz ticaret ve biraz da eğlence“ olarak tanımlayan Şeker, kendi sinemasında ise “mizah”ı temel alıyor. Son filminin çekimleri sırasında bir araya geldiğimiz Şeker’in dizi sektörü ile ilgili de çarpıcı açıklamaları var.

 

Öncelikle şu anda içinde bulunduğumuz film setini konuşalım. Bize biraz set ortamından bahseder misiniz?
Burada yapımcılığını Erler Film’in yaptığı Hayat Sana Güzel filminin inşaat sahnelerini çekiyoruz. Filmin başrol oyuncusu Şevket Çoruh çok zengin ve ünlü bir müteahhit… Panik atak ve hastalık hastası bir karakter… Günün birinde doktorunun bir telefon konuşmasını çaktırmadan dinleyip kendisinin öleceği sanrısına katılıyor ve bütün hayatı değişiyor. Burada çektiğimiz sahne de filmin ikinci sahnesi. Araplara, yaptığı inşaatları satmaya çalışıyor. Şevket Çoruh bu sahneler için mavi lens ve sarı peruk taktı. 8 yıllık Arka Sokaklar macerasından sonra böyle bir fiziksel değişim içine de girdi. Bizimle son 3 yıl içinde yaptığı üçüncü film. Kendisiyle iyi anlaşıyoruz. En son sanırım Şener Şen filmleri vardı. Milyoner, Değirmen, Namuslu… Biraz komikliği gerçekliği alt metne itip toplumsal mizahı da alta yerleştirip haber hikâyesi tarzında bir film olacak. Komedi dozu yüksek ancak ülkemizdeki bu müteahhit çılgınlığını eleştiren bir film yapma peşindeyiz…

 

Televizyon sektörüne yön veren dizilerden bahsedelim. Her adım başı yerli dizi iken sizi neden bu alanda göremiyoruz?
Sinema benim için bir restoran… En kötü menü bile olsa size özel bir şey bulabilirsiniz. Ancak diziler büfe… İyi de olsa kötü de olsa hamburger yiyorsunuz. Bir filmin tüketiliş biçimi üretiliş biçimini belirler. Bedava olan bir izlencenin dinamikleriyle 15-20 TL’ye aldığınız filmin dinamikleri farklı olmak zorunda… Ben dizi izlemiyorum. En geçerli nedenim de bu büfe-restoran mantığının dışında 90 dakikalık süre ayırdığım bir işte giriş-gelişme sonuç bölümünü almak istiyorum. Bir hafta daha bunun için beklemek istemiyorum. Eğer çok seversem bir filmi tekrar izleyebilirim. Her dizi aslında bir remix oluyor. Her hafta da remix dinlemek çok sağlıklı bir şey değil… Ama her film kendi içerisinde bir bütün… Ve siz her hafta farklı bir film izleyerek kişisel gelişiminize daha çok hizmet etmiş olabilirsiniz.

 

Murat Şeker röportajının tamamını Marketing Magazine’in 1 Ağustos sayısında okuyabilirsiniz.

1 Sosyal medyanın etkileşimi en yüksek influencer’ları!
Sosyal medyanın etkileşimi en yüksek influencer’ları!
2 TELE1’den ayrılan ekipten yeni girişim: TELE2 Haber yola çıkıyor
TELE1’den ayrılan ekipten yeni girişim: TELE2 Haber yola çıkıyor
3 Türkiye'nin en sevilen temizlik markaları...
Türkiye’nin en sevilen temizlik markaları…
4 Spotify’dan Türk müziğinin efsanelerine saygı duruşu: ICON Türkiye yayında!
Spotify’dan Türk müziğinin efsanelerine saygı duruşu: ICON Türkiye yayında!
5 Kombiler akıllanıyor, tüketici kazanıyor!
Kombiler akıllanıyor, tüketici kazanıyor!
Güncel Haberler
Müşteri deneyiminin “en”leri The TECHX Awards’da ödüllerine kavuşuyor!
Müşteri deneyiminin “en”leri The TECHX Awards’da ödüllerine kavuşuyor!
YouTube’un en çok izlenen “çocuk kanalları”
YouTube’un en çok izlenen “çocuk kanalları”
Beymen Tersane-Galleries of Luxury kapılarını açtı!
Beymen Tersane-Galleries of Luxury kapılarını açtı!
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Yapay zekanın geleceği ve iş dünyasındaki etkileri Türkiye Yapay Zeka Zirvesi’nde tartışıldı
Haberler
Yapay zekanın geleceği ve iş dünyasındaki etkileri Türkiye Yapay Zeka Zirvesi’nde tartışıldı
İrem Alimoğlu
4 hafta önce
Küresel eğlence ve medya sektörü 2029’da zenginleşecek! Gelir 3,5 trilyon dolara ulaşacak…
Haberler
Küresel eğlence ve medya sektörü 2029’da zenginleşecek! Gelir 3,5 trilyon dolara ulaşacak…
Sena Tufan
6 Eylül 2025
Yarınlar yokmuş gibi harcayanlar: Doom spender’lar
Haberler
Yarınlar yokmuş gibi harcayanlar: Doom spender’lar
Sena Tufan
8 Ekim 2025
İtalyan moda tasarımcısı Giorgio Armani 91 yaşında hayatını kaybetti
Haberler
İtalyan moda tasarımcısı Giorgio Armani 91 yaşında hayatını kaybetti
Sena Tufan
5 Eylül 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.