Bağlantısız bağlantılar
Markalar inovasyon için ilham ararken çoğunlukla kendi sektörlerine sınırlı kalırlar ve sadece kendi segmentlerini daha iyi anlamaya çalışırlar.
Halbuki gerçek ve köklü inovasyon için deneyimsel farklılaşmanın tetiklenmesi gerekir, bu da ancak beklenmedik yerlerden, yüzeysel bakıldığında bağlantı kurulamayan trendler ve davranışlardan gelebilir.
Kendi sektörü dışından ilham alarak, her geçen gün daha da büyüyen pop-up trendini ve yeni nesil şef & yemek deneyimi trendini birleştiren Peugeot kendi sektörünün kalıplarını başarıyla kırdı. ‘Peugeot Design Lab’ – Peugeot markasının global tasarım stüdyosu – arabayla restoranı birleştiren bir mobil yemek tırı (food truck) tasarladı.
Şirket için türünün tek örneği olan bu mobil yemek aracının amacı yolda bir restoran deneyimi yaratmak. Kentsel ortamlar için tasarlanan araç, hem kalabalık şehir yollarında kullanılabiliyor hem de açıldığında restoranımsı deneyimsel bir alana benziyor. Aracın ‘kanatları’ açıldığında yemek hazırlanabilen, 30 kişinin yemek yiyebileceği ve canlı DJ performansı eşliğinde takılabileceği bir mekana dönüşüyor. Üstüne üstlük güçlü bir ses ve görüntü sistemi ile ziyaretçilerin şefi canlı izlemeleri sağlanıyor.
Görünüşte işinizle bağlantısız olan trendler işletme kararlarınızı en son ne zaman etkiledi?
BrandSeers’ın hazırladığı İlham Avcısı serisinin bir önceki paylaşımı da burada: