3 Temmuz Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Avrupalılar öğle yemeğinde en çok ne yiyor?
Haberler

Avrupalılar öğle yemeğinde en çok ne yiyor?

Marketing Türkiye
1 Aralık 2016
3 dk okuma

Compass Group PLC, Avrupa’da çalışanların yemek alışkanlıklarını ortaya koyan bir araştırma yayımladı. Eat at Work 2016 araştırma sonuçlarına göre, çalışanların yüzde 66’sı her gün mutlaka işe ara verip öğle yemeği yiyor. Öğle yemeğine en fazla zaman harcayanlar Akdeniz ülkeleri, en az ise 26 dakika ile Hollandalılar. Araştırmaya göre öğle yemeklerinin starı ise “Sandviç”. Sandviç, neredeyse her ülkede tercih edilen ilk üç yemek türünden biri.

Avrupa’da öğle yemeği saatleri kısalıyor

Araştırma sonuçlarına göre çalışanların yüzde 66’sı her gün mutlaka öğle yemeği için zaman ayırdığınız söylüyor. Avrupa’da öğle molası saatleri ortalama 37 dakika. Araştırmaya katılan ülkeler arasında öğle yemeğine en az zaman ayıranlar 26 dakika ile Hollandalılar, en uzun zaman ayıranlar ise 56 dakika ile Portekizliler. Öğle yemeği için en fazla tercih edilen zaman dilimi, öğlen 12.00-14.00 arası. Çalışanların yüzde 73’ü bu saatleri tercih ederken, yüzde 43’ü buna ek olarak saat 14.00-17.00 arası enerjilerini yükseltmek için atıştırdıklarını belirtiyor.  Genç tüketicilerle birlikte ‘’atıştırma-abur cubur’’ kavramının önemi artmış gibi görünüyor. Milenyum gençlerinin yüzde 76’sı, baby boomers olarak adlandırılan kuşağın ise yüzde 61’i sabah 9 akşam 5 mesaisinde atıştırdıklarını söylüyor.

Yemek tercihleri ise kadın – erkek arasında farklılık gösteriyor. Kadınlar için yediklerinin ne kadar sağlıklı olduğu erkeklere göre daha önemli. Diğer bir yandan mavi yakalı çalışanlar beyaz yakalı çalışanlara göre porsiyon büyüklüğüne daha fazla önem veriyor.

Öğle yemeklerinin starı “Sandviç”

Öğle yemeğine ayrılan zaman yemek tercihlerini de belirliyor. Araştırmanın önemli sonuçlarından biri 10 ülkenin 8’inde öğle yemeğinde tercih edilen yiyecek türünün ilk 3’ünde sandviçin yer alması.

Jenerasyonlar arasında yeme alışkanlıkları farklılaşıyor

Bugün pek çok işyerinde farklı jenerasyonlardan kişiler yan yana farklı çalışma stilleriyle çalışıyor. Baby Boomers, X Kuşağı, Y Kuşağı, Z Kuşağı ve Alfa Çocuklar (2010 sonrası) olarak adlandırılan kuşaklar arasında yeme alışkanlıkları konusunda da farklılıklar gözlemleniyor. Araştırmaya göre Y Kuşağının yüzde 37’si işyerinden uzaklaşarak iş arkadaşlarıyla yemeği tercih ediyor, sosyalleşmeye önem veriyor. Diğer kuşaklarda bu oranın daha da düşük olduğu görülüyor.

Öğle yemeğini iş yerinde yemeyi tercih eden de var evinde yemeyi tercih eden de

Araştırmada katılımcılara öğle yemeğinde dışarı çıkıp çıkmadıkları da soruldu. Verilere göre Portekiz, Fransa ve İspanya’da bir hafta içinde 4.3 gün öğle yemeğine çıkılırken, Almanya, Hollanda ve Birleşik Krallıkta haftada 3,5 kere yemeğe çıkılıyor. İngiliz ofis çalışanlarının yüzde 52’si ise öğle yemeklerini masalarında yiyorlar. Bununla birlikte çalışanların yüzde 31’i işyerinde, yüzde 17’si yemek alanında, yüzde 17’si masasında ve yüzde 21’de evinde yemek yemeyi tercih ediyor.

Çalışanların en verimli olduğu saat dilimi sabah 9 öğlen 12 arası

Araştırmaya göre çalışanların en verimli, enerjik oldukları zaman dilimi sabah 9 ile öğlen 12 arası. Bu enerjiyi sağlayan ise kahvaltı öğünü. Ardından farklı düzeylerde enerji yavaş yavaş düşüyor. Öğle yemeğinden sonra bile asla sabahki yüksek seviyeye ulaşmıyor. Bu nedenle doğru öğle yemeği ile dengelenmediğinde verimliliğin daha da düşme riski her zaman var. Buna yemeğin gücü deniyor. Yemeğin gücü ise 4 ana unsurla ortaya konuyor:

1.Kolaylık-Erişilebilirlik

Çalışanların yüzde 27’si yemek yiyeceği yeri seçerken lokasyon olarak kolay erişilebilir yerleri seçiyor. Bunun en önemli nedeni, 4 yıl önce 1 saat olan öğle saatlerinin yarım saatlere kadar düşmesi. Bu nedenle pek çok çalışan, öğle yemeğini pas geçmeyi ya da masasında yemeyi tercih edebiliyor.

2.Birliktelik

Çalışanların yüzde 60’ı öğle saatlerinde paylaşılan sohbet ortamının daha güçlü ekip kurmada ve ekipler arası iletişim güçlendirmede etkili olduğunu söylüyor.

3.Alan İhtiyacı

Çalışanların yüzde 43’ü öğle yemeği için çalışma yerlerinden uzaklaştıklarında döndüklerinde daha verimli çalıştıklarını söylüyorlar.

4.İşyeri Sağlığı

Hem çalışanlar hem de işverenler kurumsal ve kişisel performansları için ortak sorumluluk alma eğilimindeler. Daha sağlıklı bir yaşam için, hareket etme, dengeli uyuma ve dengeli beslenme konusunda daha ilgili ve istekliler.

Kim ne yiyor: ‘Sandviç Kral’Kaç dakika: ortalama 37     Nerede kiminle yiyor
1- Çek Cumhuriyeti : Tavuk/Çorba/Sandviç30 dakikaiş arkadaşları / işyerinde mola yeri
2- Fransa: Sandviç, Çorba, Makarna40 dakikaiş arkadaşları / ev ya da işyerinde mola yerinde
3-  Almanya: Meyve/Makarna/Sandviç31 dakikaiş arkadaşları / işyerinde mola yerinde
4- İrlanda: Sandviç,Sıcak Sandviç, Çorba36 dakikaiş arkadaşları / işyerinde mola yerinde
5- İtalya: Sandviç,Vejetaryan Salata, Çorba52 dakikaiş arkadaşları /evde
6- Hollanda: Sandviç,Meyve, Sıcak atıştırmalık26 dakikaiş arkadaşları / işyerinde mola yerinde
7 -Portekiz: Tavuk, Çorba, Meyve 56 dakikaiş arkadaşları / ev ya da işyerinde yemekhane
8- İspanya: Sandviç, Sağlıklı atıştırmalık, Vejeteryan ürün47 dakikaaile veya iş arkadaşları / evde
9-  İsveç: Tavuk, Makarna, Protein salatası37 dakikaiş arkadaşları / işyerinde mola yerinde
10-  Birleşik Krallık: Sandviç Soğuk atıştırmalık, Çorba34 dakikaiş arkadaşları ya da yalnız / işyerinde mola yerinde ya da masasında

 

Compass Group PLC tarafından TNS’ye yaptırılan ‘’Eating At Work 2016’’ araştırması, tam ya da yarı zamanlı çalışan, 16 ile 64 yaş arası 9000 kişinin katılımıyla online görüşülerek gerçekleştirildi. Araştırmaya, Çek Cumhuriyeti, Fransa, Almanya, İrlanda, İtalya, Hollanda, Portekiz, İspanya, İsveç ve Birleşik Krallık olmak üzere 10 Avrupa ülkesi katıldı.

1 ÖTV düzenlemesi Meclis'ten geçti: Hangi değişiklikler geliyor?
ÖTV düzenlemesi Meclis’ten geçti: Hangi değişiklikler geliyor?
2 Türkiye, yoksulluk riskinde Avrupa'nın lideri oldu
Türkiye, yoksulluk riskinde Avrupa’nın lideri oldu
3 Dünyanın en değerli şirketi belli oldu
Dünyanın en değerli şirketi belli oldu
4 Spotify, 2025 yazına damga vuracak şarkıları açıkladı
Spotify, 2025 yazına damga vuracak şarkıları açıkladı
5 UV kalkanı artık günlük rutin: L’Oréal Paris’ten dört mevsim güneş koruması
UV kalkanı artık günlük rutin: L’Oréal Paris’ten dört mevsim güneş koruması
Güncel Haberler
Tüketicilerin yeni gözdesi: Giyilebilir ambalajlar!
Tüketicilerin yeni gözdesi: Giyilebilir ambalajlar!
Bentley, 100 yılı aşkın tarihindeki en büyük logo değişikliğini yaptı
Bentley, 100 yılı aşkın tarihindeki en büyük logo değişikliğini yaptı
Tüketici açık dondurmayı neden seviyor?
Tüketici açık dondurmayı neden seviyor?
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

OpenAI, yeni yapay zeka modeli "o3-pro"yu duyurdu
Haberler
OpenAI, yeni yapay zeka modeli “o3-pro”yu duyurdu
Marketing Türkiye
3 hafta önce
Reklam sektörüne yeni brief: Ad Net Zero Türkiye
Haberler
Reklam sektörüne yeni brief: Ad Net Zero Türkiye
Nafizcan Önder
3 hafta önce
YouTube'un zirvesine "kamp kuranlar" belli oldu
Haberler
YouTube’un zirvesine “kamp kuranlar” belli oldu
Nafizcan Önder
14 Mayıs 2025
"Küçük lüksler" teorisinin mimarı, Estée Lauder’ın sahibi Leonard Lauder hayatını kaybetti
Haberler
“Küçük lüksler” teorisinin mimarı, Estée Lauder’ın sahibi Leonard Lauder hayatını kaybetti
İrem Alimoğlu
2 hafta önce
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.