Avrupa Şampiyonası 200 milyon Euro’luk tanıtımdan etti
Türk futbolunun Avrupa Şampiyonası ve Dünya Kupası gibi organizasyonlara sürekli olarak katılması gerektiğini açıklayan Milli Takım Teknik Direktörü Abdullah Avcı, “Hem maddi hem de manevi çok büyük kayıplarımız var. Bugün Türkiye Euro 2012’de mücadele ediyor olsaydı 200 milyon Euro’luk tanıtım fırsatı yakalayacak, UEFA’dan da 20 milyon Euro’ya yakın gelir sağlayacaktı” dedi.
Hürriyet’e konuşan Avcı, “Dünya futbol endüstrisi hızlı gelişiyor. Yeni projeler hazırlıyoruz. Bunların devreye girmesiyle turnuva takımı olup bu organizasyonlarda sürekli olarak yer alacağımıza inanıyorum. Kulüpler profesyonel şekilde yönetilirse dünya yıldızlarımızın sayısı artar. Futbol Türkiye’de çok seviliyor. Bu yüzden de futbol endüstrisindeki payımızın önümüzdeki yıllarda artacağını düşünüyorum” diye konuştu. Abdullah Avcı, Türk futbolundaki son gelişmeleri, yeni projelerini, Euro 2012 ve 2014 Dünya Kupası ile futbol endüstrisindeki yeni hedefleri anlattı. Euro 2012’deki bir maçı 150 milyon kişinin izlediğini belirten Avcı, şu bilgileri verdi: “UEFA bir önceki turnuvadan 1.3 milyar Euro gelir sağladı. Bu gelirin 200 milyon Euro’ya yakın bölümünü takımlara başarı primi olarak dağıttı. Türkiye 2008’deki turnuvada 17 milyon Euro kazandı. Ancak Milli Takım sponsor ve lisanslı ürün satışlarıyla payını artırdı. Ancak bu tarihten sonra düzenlenen 2010 Dünya Kupası ve Euro 2012’de yerimizi alamadık. Bu turnuvalar artık ülke ekonomilerine ciddi katkılar sağlıyor. Bizim her turnuvada yerimizi almamız gerekiyor.”
Güncel Haberler