8 Aralık Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
AVM Perakende Ciro Endeksi Ekim ayında yüzde 16,9 artış gösterdi
Haberler

AVM Perakende Ciro Endeksi Ekim ayında yüzde 16,9 artış gösterdi

Marketing Türkiye
11 Aralık 2018
2 dk okuma

AVM’lerdeki perakende ciro endeksi geçtiğimiz yılın aynı ayına göre enflasyondan arındırılmadan nominal olarak yüzde 16,9 arttı.

Alışveriş Merkezleri ve Yatırımcıları Derneği ile Akademetre Research tarafından ortaklaşa oluşturulan AVM’lerdeki Perakende Ciro Endeksi’nin ekim ayı sonuçları açıklandı. Her ay düzenli olarak yayınlanan verilere göre ciro endeksi 2018 Ekim döneminde bir önceki yılın aynı ayı ile karşılaştırıldığında ve enflasyondan arındırılmadan incelendiğinde yüzde 16,9 artış kaydederek 277 puana ulaşmıştır. Metrekare verimliliğinde en yüksek artış bu ay da hipermarket kategorisinde yaşandı. Teknoloji ise en az artışın yaşandığı kategori oldu.

AVM’lerde kiralanabilir alan (m2) başına düşen cirolar Ekim 2018’de İstanbul’da 1.334 TL, Anadolu’da 872 TL olarak gerçekleşmiştir. Türkiye geneli metrekare verimliliği ise Ekim 2018’de 1.057 TL olarak gerçekleşmiştir.

Ekim ayında metrekare verimliliğinde en yüksek artış hipermarket kategorisinde…

Ekim ayında, kategoriler bazında metrekare verimliliğinde en yüksek artış hipermarket kategorisinde yaşandı. Hipermarket kategorisi metrekare verimliliği geçtiğimiz yılın aynı dönemine göre enflasyondan arındırılmadan yüzde 27,9’luk artış kaydetti.

Geçtiğimiz yılın Ekim ayı ile karşılaştırıldığında AVM’lerdeki diğer* alanlar kategorisi metrekare verimliliği yüzde 25,2, giyim kategorisi metrekare verimliliği yüzde 17,7, yiyecek içecek kategorisi metrekare verimliliği yüzde 17,6, ayakkabı kategorisi metrekare verimliliği yüzde 7,2 ve teknoloji kategorisi metrekare verimliliği yüzde 3,9 artış göstermiştir.

Ziyaret Sayısı Endeksi

Ekim 2018 verileri bir önceki ay ile karşılaştırıldığında ziyaret sayısı endeksinde yüzde 3’lük bir azalış yaşandığı gözlemlendi.

AVM Perakende Ciro Endeksi Ekim 2018 sonuçlarını değerlendirenAYD Başkanı Hulusi Belgü: “AVM Perakende Ciro Endeksinin her ay bir önceki yıla oranla artış göstermeye devam ediyor olması sektörümüz için son derece memnuniyet verici. Bayram alışverişleri ve okulların açılışı ile birlikte oldukça hareketli geçen Ağustos ve Eylül aylarından sonra AVM’lerdeki ziyaretçi sayılarında düşüş olması gayet normal karşıladığımız bir sonuç. Kategoriler bazında en yüksek artışın hipermarket kategorisinde yaşanması ekim ayında zorunlu ihtiyaçlara öncelik tanındığını gösteriyor. Teknoloji kategorisi ise her ne kadar en düşük artışın yaşandığı kategori olsa da bu kategori son dönemlerde metrekare verimliliğinin en fazla arttığı kategori. Kasım ayında enflasyonla mücadele kapsamında alınan tedbirler ve KDV indirimleri sonrası bu kategoride de daha yüksek artışlar göreceğimizi tahmin ediyoruz. Kasım ayında enflasyonun düşmesi ile perakendecilerin derin bir nefes aldıklarını düşünüyoruz. Diğer taraftan kiraların Türk Lirası’na dönmesiyle perakendeci ve alışveriş merkezi yatırımcıları arasında kur pazarlıklarının nihayete erdiğini ve indirim tartışmaların çok minimal kaldığını görüyoruz. Diğer taraftan yeni kanunla kararlaştırılan kurla birlikte tüm perakendecilerimizin ciddi bir indirim almış oldular. Bu durum perakendecilerimizin hem maliyetlerini olumlu etkileyecek hem de tüketiciye sunulan ürünlerde daha rekabetçi fiyat verebileceklerdir.”

1 Zenginlik bağırır servet fısıldar
Zenginlik bağırır servet fısıldar!
2 Şirketler maaşlara ne kadar zam yapmayı planlıyor?
Şirketler maaşlara ne kadar zam yapmayı planlıyor?
3 THY'nin yeni reklam yüzü Margot Robbie oldu!
THY’nin yeni reklam yüzü Margot Robbie oldu!
4 Oxford yılın kelimesini belirledi | Son 24 saatin gündemi
Oxford yılın kelimesini belirledi | Son 24 saatin gündemi
5 Yılın sorusu: Ucuz mu pahalı mı?
Yılın sorusu: Ucuz mu pahalı mı?
Güncel Haberler
Epica Awards 2023 sonuçları açıklandı!
Epica Awards 2023 sonuçları açıklandı!
İş dünyasında haftanın atamaları
İş dünyasında haftanın atamaları
Zenginlik bağırır servet fısıldar
Zenginlik bağırır servet fısıldar!
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Uber balonları Cumhuriyet için uçuyor | Son 24 saatin gündemi
Haberler
Uber balonları Cumhuriyet için uçuyor | Son 24 saatin gündemi
Marketing Türkiye
23 Ekim 2023
Kızılay doğal maden suyu “sizin için var”
Haberler
Kızılay doğal maden suyu “sizin için var”
Marketing Türkiye
11 Ekim 2023
ekim küresel kampanyalar
Haberler
Ayın öne çıkan küresel kampanyaları
Gizem Yıldız
4 Kasım 2023
Cumhuriyetin 100. yılını gurur yılına dönüştüren kadın sporcuların sırrı ne?
Haberler
Cumhuriyetin 100. yılını gurur yılına dönüştüren kadın sporcuların sırrı ne?
Nafizcan Önder
22 Ekim 2023
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.