
AVEA, CHA muhabirlerinin etkinlikten atıldığı krizi nasıl yönetmeliydi?
Dün AVEA’nın sosyal sorumluluk projesinde Cihan Haber Ajansı muhabiri ve kameramanının yaka paça dışarı atılması, sosyal medyada da büyük yankı bulmuştu.
Emine Erdoğan’ın da katıldığı etkinliğin gerçekleşeceği salonda, basın akreditasyonları olmadığı gerekçesiyle salondan dışarı atılan CHA gazetecilerine her yerden destek gelmeye devam ediyor.
Marketing Türkiye olarak bir markanın böyle bir davranışta bulunması ve kriz yaratması sonucu, olayın marka tarafında nasıl yönetilebileceği sorusunu yazarımız Ali Saydam’a yönelttik.
“AVEA, bu krizi nasıl yönetmeliydi?” sorusuna Ali Saydam‘ın cevabı şu şekilde oldu:
“Hem denize gireyim, hem de ıslanmayayım, olmaz. Eğer müşteriniz bir etkinliğine devlet ve / veya hükümet ricalini şu veya bu nedenle davet etmeye karar vermişse; ve eğer davet ettiklerinizin bazı basın grupları ile ciddi bir hassasiyetleri varsa; ve de bu hassasiyeti paylaşmıyor ancak kişileri kendi görüşleriniz doğrultusunda ikna edemiyorsanız; karşınızda iki seçenek vardır: Ya o müşteriye hizmet vermezsiniz, ya da süreci herhangi bir kriz çıkmayacak şekilde yönetirsiniz. Bu işin “Real Politik” yanı… Bireysel görüşüm ise biraz farklı. Ben bilgi toplumunda herhangi bilgi ve medya sınırlamasının mümkün ve yerinde olamayacağı kanaatindeyim.”
Sevgiler
Ali Saydam