“Apple” neden sihirli sözcük?
Ekranda birden konfetiler yağıyor. Chrome’un 5 milyarıncı kullanıcısı olarak kısa süreliğine içinde Apple’ın da bulunduğu alternatifli ödüller öneriliyor. Yönlendirmesiyle bir-iki adım ilerliyor ve son aşamada hemen 25 TL ve kişisel bilgilerimi verirsem bir Apple’ım olacağını söylüyor. Bir de epey acelesi var, her aşamada zamana karşı yarıştığınızı düşünüyorsunuz; 5-15 dakika veriyor. Çok düşünmenizi istemiyor elbette. Apple kullanıcılarının Lovemark’ı olunca dolandırıcıların da bu zaafı kullanmaları kaçınılmaz oluyor…
Dünya çapında bir siber güvenlik şirketi olan Kaspersky’nin uzmanları, 2020’nin ilk sekiz ayında siber suçluların Apple kullanıcılarını hedeflemeye yönelik ilgisinin giderek arttığını söylüyor. Dünya genelinde kendisini Apple’la ilişkiliymiş gibi gösteren ve içinde “Apple” kelimesi bulunan 100’den fazla şüpheli alan adı tespit edilmiş. Özellikle Eylül 2020’de bu kaynakların sayısı hızla artmış. 9 Eylül’de sayıları 700’ün üzerine çıkan içinde Apple geçen sitelerin sayısı bilinenden çok daha fazlaymış.
Peki, nasıl kandırıyor?
Şüpheli alan adlarında yer alan hizmetlerin bir kısmı kullanıcılara kayıp telefonlarını bulmayı teklif ediyor, diğerleri Apple hesabına yeniden erişim kazandırmayı vaat ediyor, bir kısmı da resmi Apple destek hizmetini taklit ediyor. Bunlar genellikle Apple hesap bilgilerini çalmak için tasarlanan sahte sitelerden ibaret. Genelde sadece bir kapak sayfasına sahipler, vaat edilen işlevi yerine getirmiyorlar ve engellendiğinde hemen bir başkası aktif hale geçiyor.