18 Eylül Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Apple yeni kararıyla e-posta pazarlamasını altüst edecek!
Haberler

Apple yeni kararıyla e-posta pazarlamasını altüst edecek!

Berçem Sultan Kaya
23 Ağustos 2021
3 dk okuma

Apple, e-posta pazarlamasında yeni bir dönemin kapılarını açıyor. Son dönemde veri gizliliğiyle ilgili birden fazla değişikliğe giden firma bu kez de e-postaların açılıp açılmadığının görülmesini engellemeye hazırlanıyor.

Müşteriler ve potansiyel müşterilerle e-posta yoluyla iletişime geçmek pek çok firmanın pazarlama çalışmalarında özel bir yere sahip. Şimdilerde Apple, markalardan gelen bu maillerin okunup okunmadığına dair otomatik bildirimleri engellemeye hazırlanıyor. Sonbaharda gelmesi beklenen “Posta Gizliliği Koruması” ile artık pazarlamacılar Apple kullanıcılarının mailleri açıp açmadığını göremeyecek.

Buna ek olarak, iCloud+ aboneleri hangi firmalardan mail alıp almayacaklarını da seçebilecek.

Apple’ın pazardaki konumu her şeyi etkileyebilir

Elbette herkes Apple kullanıcısı değil. Yani, bu değişim tamamen bütün mail adreslerini kapsamayacak. Buna karşın, Apple’ın sahip olduğu pay göz ardı edilecek gibi de değil. E-posta pazarlama şirketi Litmus tarafından yayınlanan veriler, Ocak-Mart aylarında açılan 3 milyar e-postanın yüzde 38,9’unun iPhone’lardan görüntülendiğini gösteriyor. Bunu yüzde 27,2 ile Google Gmail ve yüzde 11,5 ile Apple Mail (masaüstü) izliyor. Bu da pazarlamacıların çok daha zor veri toplayacağı anlamına geliyor.

Haliyle bu durum abone tabanlarına ulaşmak için e-posta kullanan pazarlamacıları, yöntemlerinin bazılarını yeniden düşünmeye zorluyor.

Apple yeni kararıyla e-posta pazarlamasını altüst edecek!

Açıkçası e-postaların açılma oranları hiçbir zaman mükemmel bir ölçüm yolu değildi. Zira pek çok kullanıcı sırf e-posta kutusunda okunmamış posta görmek istemediği için anlık olarak açıp kapıyor. Bu sebeple, yeni ölçüm yöntemlerinin hesaba katılması aslında pazarlamacılar ve markalar için çoktandır gerekli bir durumdu.

Kime, hangi e-posta gönderilecek?

Domino’s’un Dijital Pazarlamadan Sorumlu Başkan Yardımcısı Christopher Thomas-Moore, insanların e-postalarını ne zaman açtıklarına ilişkin zamanlamanın, doğru zamanda doğru mesajı göndermeye yardımcı olduğunu söylüyor. Bu sebeple, Domino’s gibi firmalar için e-posta pazarlaması, milyonlarca müşteriyle iletişim kurmak, müşterilere siparişlerinin nerede olduğunu bildirmek, onları fırsatlar ve teklifler hakkında doğru zamanda güncellemek açısından büyük bir önem taşıyor.

Thomas-Moore, “Bu verileri potansiyel olarak kaybediyoruz,” diyor. “Yani, bundan sonra size biraz daha alakasız postalar göndermeye başlayabiliriz. Çünkü sizin için doğru olan zamanları ya da neyin ilginizi çekeceğini artık bilemeyeceğiz.”

dominos e-posta

Apple’ın firmaların kullanıcı verilerini toplamasını istemediği açıkça belli. Bununla birlikte, zaman zaman kendisinin mahremiyete aykırı kararlar alması tartışmalara yol açıyor. Nitekim kullanıcı mahremiyetine bu denli önem veren marka, geçtiğimiz günlerde, çocuk istismarını tespit etmek için tüm iCloud fotoğraflarını tarayacağını söylemesiyle STK’ların bile tepkisini toplamıştı. Yine de bu kararıyla ilgili herhangi bir geri adım atmadı.

Bu güncellemenin tüm sektörde nasıl bir etkisi olacağı tam olarak henüz bilinmiyor. Neler olacağı ve pazarlamacıların nasıl bir aksiyon olacağı elbet bu yılın ilerleyen zamanlarında belli olacak. Pazarlamacılar şu an halihazırda Apple’ın yeni veri gizliliği politikalarıyla boğuşuyor. Apple’ın bu yılın başlarında gelen yeni politikası sayesinde kullanıcılar artık verilerini mobil uygulamalarla paylaşmamayı seçebiliyor.

E-posta haberini ilk aldığındaki tepkisini anlatan Thomas-Moore, “İlk tepkim ‘İşte yine başlıyoruz’ oldu” dedi. “Etkilerin ne olacağına dair bazı varsayımlar var. Ancak, henüz işin daha başındayız. İlerlemeye devam ettikçe kendimizi merkez noktaya doğru hareket ederken bulacağımızı umuyorum.”

Tüm bunlar illa ki artık e-posta pazarlamasının kullanılamaz olacağı anlamına gelmiyor. Bu kanal hala oldukça kullanışlı ancak muhtemelen diğer iletişim yöntemlerini ve farklı ölçüm tekniklerini de gözden geçirmenin vakti geldi.

Kaynak: cnbc

apple e-posta pazarlaması
1 Her 3 gençten 1'i ne eğitimde ne istihdamda!
Her 3 gençten 1’i ne eğitimde ne istihdamda!
2 Ezberleri bozan ING Türkiye’nin özgürlükçü bankacılık vizyonu
Ezberleri bozan ING Türkiye’nin özgürlükçü bankacılık vizyonu
3 KFC, Türkiye pazarına HD Holding’le geri dönüyor!
KFC, Türkiye pazarına HD Holding’le geri dönüyor!
4 Küçük ama korkutucu! Pop Mart, Chucky blind box serisini tanıttı
Küçük ama korkutucu! Pop Mart, Chucky blind box serisini tanıttı
5 İş dünyasında haftanın atamaları (6-12 Eylül)
İş dünyasında haftanın atamaları (6-12 Eylül)
Güncel Haberler
Meta Connect 2025’te strateji net: Sürekli bağlılık dönemi başlıyor
Meta Connect 2025’te strateji net: Sürekli bağlılık dönemi başlıyor
Friends’in efsane kafesi Central Perk, Times Square’e taşındı
Friends’in efsane kafesi Central Perk, Times Square’e taşındı
Apple Music’te çalma listesi ve şarkı aktarma dönemi başladı
Apple Music’te çalma listesi ve şarkı aktarma dönemi başladı
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Lush’tan radikal marka aktivizmi: İngiltere’deki tüm mağazalarını Gazze için kapattı
Haberler
Lush’tan radikal marka aktivizmi: İngiltere’deki tüm mağazalarını Gazze için kapattı
Sena Tufan
2 hafta önce
Apple iPhone 17 serisini tanıttı: İşte Türkiye fiyatı ve öne çıkan özellikler...
Haberler
Apple iPhone 17 serisini tanıttı: İşte Türkiye fiyatı ve öne çıkan özellikler…
İrem Alimoğlu
1 hafta önce
Pazarlamada zorunlu iş birliği: CSO + CMO = CSMO
Haberler
Pazarlamada zorunlu iş birliği: CSO + CMO = CSMO
İrem Alimoğlu
16 Ağustos 2025
Özge Akçizmeci yazdı: "Bu yıl Cannes Lions’tan neler öğrendik?"
Haberler
Özge Akçizmeci yazdı: “Bu yıl Cannes Lions’tan neler öğrendik?”
Marketing Türkiye
5 Temmuz 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.