27 Aralık Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Haberler

Anadolu Grubu’ndan Coca-Cola anlaşması

Marketing Türkiye
1 Mart 2013
1 dk okuma

Anadolu Efes, Kamuyu Aydınlatma Platformu’na yaptığı açıklamada  Coca Cola’nın Türkiye’de Anadolu Grubu ile ortak olarak yürüttüğü şişeleme faaliyetlerinin Anadolu Efes bilançosuna dahil olduğunu bildirdi. Söz konusu değişiklik sonrası, Anadolu Efes’in konsolide sonuçları içerisinde meşrubat operasyonlarının katkısının 2013 yılında önceki yıllara göre önemli ölçüde artması beklendiği, Anadolu Efes’in yıllık net karına katkısının ise değişmeyececeği kaydedildi.

KAP AÇIKLAMASI:

Şirketimiz Anadolu Efes Biracılık ve Malt Sanayii A.Ş. (“Anadolu Efes”) ile The Coca-Cola Company (“TCCC”)’nin bir iştiraki olan The Coca-Cola Export Cooperation (“TCCEC”), sermayesinde sırasıyla %50,3 ve %20,1’lik paya sahip oldukları ortaklıkları Coca-Cola İçecek A.Ş. (“CCI”)’nin yönetimi konusunda bir “Ortaklık Anlaşması” imzalamışlardır. 1996 yılında Anadolu Efes ve TCCEC, bugünkü CCI’e dönüşen Türkiye’deki Coca-Cola şişeleme operasyonlarında ortak olmuşlardır. Türk Ticaret Kanunu ve Uluslararası Muhasebe Standartları (UFRS)’nda yapılan değişiklikler sonucunda Anadolu Efes ve TCCEC CCI’in Ana Sözleşmesindeki özellikle “önemli kararlar” olarak tanımlanan bazı hükümleri Ortaklık Anlaşması gereğince değiştirmeye karar vermişlerdir. Böylece, CCI’in sonuçlarının Anadolu Efes’in sonuçlarına konsolidasyonu sağlanırken yeni Türk Ticaret Kanunu’nun getirebileceği olası değişikliklere uymak için de daha iyi bir zemin oluşturulacaktır. Bu durum CCI’in yapılacak ilk Genel Kurul toplantısında Ana Sözleşmesi’nin değiştirilmesini gerektirecektir. Bu değişiklik sonucunda, Ortaklık Anlaşması uyarınca, TCCEC’nin önemli kararlar konusunda bazı koruyucu hakları olacaktır. Sonuç olarak, 1 Ocak 2013 tarihinden geçerli olmak üzere Anadolu Efes  31 Aralık 2012 tarihine kadar finansal sonuçlarına oransal konsolide edilen CCI’i tam konsolide edebilecektir. Bu değişikliği takiben, Anadolu Efes’in konsolide sonuçları içerisinde meşrubat operasyonlarının katkısının 2013 yılında önceki yıllara göre önemli ölçüde artması beklenirken, Anadolu Efes’in yıllık net karına katkısı ise değişmeyecektir. 2012 yılının dokuz aylık dönemi itibarıyle, meşrubat operasyonlarının Anadolu Efes’in raporlanan konsolide hacim, net ciro ve FAVÖK’ünün içindeki payı sırasıyla %46, %33 ve %27 olarak gerçekleşmiştir.
 

1 Yapay zeka nedeniyle işten çıkarma yapan şirketler belli oldu!
Yapay zeka nedeniyle işten çıkarma yapan şirketler belli oldu!
2 Şirketlerin 2026 hedefleri değişti: "Büyümesek de olur, mevcudu koruyalım yeter!"
Şirketlerin 2026 hedefleri değişti: “Büyümesek de olur, mevcudu koruyalım yeter!”
3 Bir metnin yapay zeka tarafından yazıldığı nasıl anlaşılır?
Bir metnin yapay zeka tarafından yazıldığı nasıl anlaşılır?
4 Yılbaşı hediyelerinde "değer" dönemi: Tüketici artık kontrollü harcıyor
Yılbaşı hediyelerinde “değer” dönemi: Tüketici artık kontrollü harcıyor
5 ŞOK Market, Dünya Trip Atma Günü'nü "Peki" ile kutladı
ŞOK Market, Dünya Trip Atma Günü’nü “Peki” ile kutladı
Güncel Haberler
Bir sorunumuz var, ancak ümidimiz daha çok var...
Bir sorunumuz var, ancak ümidimiz daha çok var…
3 milyon hane, 15 günde bir ağrı kesici alıyor!
3 milyon hane, 15 günde bir ağrı kesici alıyor!
Çalışan yalnızlığı derinleşiyor!
Çalışan yalnızlığı derinleşiyor!
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

LÖSEV, lösemi farkındalığına müzik ve dansın gücüyle dikkat çekti
Haberler
LÖSEV, lösemi farkındalığına müzik ve dansın gücüyle dikkat çekti
İrem Alimoğlu
7 Kasım 2025
Kim Kardashian'ın markası SKIMS, Türkiye pazarına girdi
Haberler
Kim Kardashian’ın markası SKIMS, Türkiye pazarına girdi
Sena Tufan
11 Kasım 2025
Türkiye’de gıda takviyesi pazarı büyüyor: Peki, sebep sağlıklı yaşam mı yoksa pazarlama sihri mi?
Haberler
Türkiye’de gıda takviyesi pazarı büyüyor: Peki, sebep sağlıklı yaşam mı yoksa pazarlama sihri mi?
Sena Tufan
1 hafta önce
Formadan finansa: Taraftar sadakati nasıl dev bir ekonomiye dönüştü?
Haberler
Formadan finansa: Taraftar sadakati nasıl dev bir ekonomiye dönüştü?
İrem Alimoğlu
15 Ekim 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.